Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Marokkaanse bevolking en gebak

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Marokkaanse bevolking en gebak

Landbouwer uit Marokko
    Exif
    ISO 200
    TV 1/1000
    AV 5.6
    Lens 28 - 105

Marokkaanse jongen ( moeilijk te fotograferen, want plaatselijke bevolking wil niet zo graag op de foto. Dus eigenlijk stiekem moeten fotograferen. )
    Exif
    ISO 200
    TV 1/60
    AV 4.5
    Lens 28 - 105

Marokkaans theegebak ( smaakt overheerlijk ! )
    Exif
    ISO 400
    TV 1/13
    AV 4.0
    Lens 50 mm
    Op statief genomen

Last edited by deka; 26 augustus 2009, 09:09. Reden: foto's te klein gepost
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Re: Marokkaanse bevolking en gebak

Nu zie ik deze foto's toch liever wat groter, maar voor wat ik hier zie...
    De eerste vind ik niet slecht. De boer en zijn werk, staat er redelijk goed op. Je ziet wat hij doet, je voelt bijna de last die hij draagt.
    De tweede is goed geprobeerd, en straatfotografie is op zijn mooist, als ze "stiekem" gebeurt. Net iets te krap gekadreerd, en de jongen zit in de schaduw, en daarachter zit je met lichtvlekken die storen.
    Derde... ok met statief, maar heb je dat genoeg gebruikt ? Waarom niet nog een kleiner diafragma, en alles scherp, zodat je de diverse gebakjes toont. Nu storen me de onscherp op de voorgrond.Ik denk ook dat zoiets een andere aanpak vraagt... kies er één gebakje uit, stel daarop scherp, en laat de andere voor en achter de DOF meespelen. Een iets ander standpunt is dan aangewezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      Nu zie ik deze foto's toch liever wat groter, maar voor wat ik hier zie...
      en de jongen zit in de schaduw, en daarachter zit je met lichtvlekken die storen.
      Derde... ok met statief, maar heb je dat genoeg gebruikt ? Waarom niet nog een kleiner diafragma, en alles scherp, zodat je de diverse gebakjes toont. Nu storen me de onscherp op de voorgrond.Ik denk ook dat zoiets een andere aanpak vraagt... kies er één gebakje uit, stel daarop scherp, en laat de andere voor en achter de DOF meespelen. Een iets ander standpunt is dan aangewezen.
      Foto's ondertussen wat groter geplaatst.
      Tweede foto is er inderdaad een probleem met de lichtvlek op de achtergrond. Hoe voorkom je zoiets ? Wat betreft schaduw : de jongen zat aan de waterkant onder een bladerdek en er was dus geen " zonnig " plaatsje.
      Bedankt voor de tip wat betreft de derde foto. Ik hou rekening met de opmerking en probeer dit bij iets gelijkaardigs nog eens uit.
      deka
      There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
        Foto's ondertussen wat groter geplaatst.
        Tweede foto is er inderdaad een probleem met de lichtvlek op de achtergrond. Hoe voorkom je zoiets ? Wat betreft schaduw : de jongen zat aan de waterkant onder een bladerdek en er was dus geen " zonnig " plaatsje.
        De lichtvlek op zich is eigenlijk geen probleem, maar ze stoort het beeld een beetje. Als je ze wil vermijden, een stapje naar links zetten, zodat ze achter de geportretteerde zit, maar dan zijn er misschien weer andere. Ik vind het geen slechte foto, maar 't zijn net die dingetjes, afgekapte voeten en die lichtvlekken (zonlicht), die hem voor mij iets minder makkelijk kijken maken. Compo is wel goed, in die zin, dat de ruimte goed gelaten is in kijkrichitng. De belichting van de drie foto's is zoals ze hoort.

Comment

Working...
        X