Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fred

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fred

Bij deze weer eens mijn hond,... Enige wat ik gedaan heb, is de achtergrond vervaagt. Ik heb ook wat geëxperimenteerd met een handtekening. Is het wat? Of valt hij te erg op?
    Persoonlijk vind ik het jammer van zijn oor,... maar deze ligt al in een rare vorm, en dan kan hij (de hond) hem niet inhouden om telkens als ik een foto neem, zijn oor te doen 'flippen'.
    Klopt de exif? Of had iemand het andere instellingen gebruikt?
    De exif is waarschijnlijk uit de foto te halen.
    Sony A200K
    DT 18-70

Exposure Time = 1/60"
    F Number = F9
    ISO Speed Ratings = 100
    Focal Length = 18mm

Last edited by zeroke; 22 augustus 2009, 15:13. Reden: Blijkbaar niet duidelijk wat ik wil bereiken met de foto te plaatsen
    Sony A200K

Re: Fred

Persoonlijk begrijp ik niet goed wat jij met deze posting wilt. Wil jij je technische kwaliteiten verbeteren, een beoordeling van de bewerking of een beoordeling van deze foto?

Comment

technische dingen vooral. Klopt de exif,.. of is de exif die ik gebruikt heb goed voor dergelijke foto's?
      Veel bewegen deed hij niet.
      en een beoordeling op de foto is ook altijd leuk.
      Ik heb de hoofdpost aangepast,.. Om duidelijker over te komen.
      Last edited by zeroke; 22 augustus 2009, 15:14.
      Sony A200K

Comment

leuk shot en camerastandpunt.
        je had je F nog wel een stuk lager kunnen instellen, om een nog minder opvallende achtergrond te bekomen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Uit je posting begrijp ik dat je graag het onderwerp scherp wilt hebben en de achtergrond wazig. Nu heb je een bewerkingspakket gebruikt om dat te bereiken. Dat is uiteraard niet de bedoeling. De opname moet al aan je eisen voldoen. Dat is uitsluitend te bereiken door een lang brandpuntsafstand (veel milimeters) en een grote lensopening (kleine diafragmawaarde).

Uit het EXIF van de foto haal ik dat je met de automaat gefotografeerd hebt. Met die automaat is wat je wilt bereiken, nauwelijks te doen. Dus daar moet iets aan gedaan worden. Uitgangspunt is een ISO van 100. Zet je toestel op diafragmavoorkeuze en stel de grootst mogelijke lensopening in.
          Kijk door de zoeker en bepaal ongeveer het beeld dat je wilt maken. Druk de sluiterknop half in en kijk naar de sluitertijd die de camera heeft gekozen. Vergelijk die met de brandpuntspuntsafstand. Laten we aannemen dat je lens gebruikt van 100 mm en de sluitertijd is 1/60 sec. In principe is die sluitertijd dan te laag omdat je 1/brandpuntsafstand (in dit geval dus 1/100 sec) nodig hebt. In dat geval dien je de ISO te verhogen tot een sluitertijd van 1/100 sec mogelijk is.
          Indien alles in orde is, neem je de foto. Als het goed is, begint dan de achtergrond wazig te worden. Die wazigheid neemt toe met de afstand tot het onderwerp.
          Last edited by Peterdep; 22 augustus 2009, 22:11.

Comment

goede compositie, goed van kleur.

Comment

Hartelijk dank voor je uitleg Peterdep, ik zal het eens proberen om te zetten in de praktijk.
              Ik moet wel nog wennen aan al die knopjes enzo. Het is nog steeds fotograferen met de handleiding erbij.

Dank jullie ook voor jullie commentaren bouk en Control-Z.
              Sony A200K

Comment

Working...
              X