Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een eerste keer in gent

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• een eerste keer in gent

Dit zijn een van de eerste foto's met mijn eerste dSLR, een Canon EOS 500D met 28-55 kitlens.

1/8 sec, f/4.5, ISO 1600

1/6 sec, f/3.5, ISO 1600

1/60 sec, f/5.6, ISO 125

Ik ben nu net begonnen met de sport van het fotograferen, dus zeg maar eens wat je er al van vindt, waar ik op had moeten letten bij deze foto's,...

Met vriendelijke groet,

Jan
    Een fototoestel dat naar behoren werkt.
    Flickr
    tumblr

Re: een eerste keer in gent

foto 1: heeft de potentie om een leuke foto te zijn, enkel jammer dat het papiertje dat aan het stuur van die fiets hangt te hard de aandacht trekt. Bovendien heb ik door die gebouwen op de achtergrond de indruk dat de foto een beetje scheef staat

foto 2: zegt me totaal niets. ik zou de foto nooit genomen hebben en zeker nooit hier geplaatst hebben. al een geluk dat fotografie een kunstvorm is die door iedereen op een andere manier beoefend wordt.

foto 3: zelf zou ik de bloem groter in beeld brengen en wachten met het nemen van de foto tot de hommel beter in beeld komt om dan op het insect scherp te stellen ipv op de bloem

gezien de sluiterstijden van de eerste 2 foto's moet ik u wel complimenteren over uw vaste hand
    http://www.mimoza.be/

Comment

Foto 1 heeft wel iets. Ik ben aan het twijfelen of je die eerste straatlamp er nu beter af cropt of niet.
      Foto 2 is spelen met scherptediepte, leuk om te oefenen (en goed gelukt), maar de foto op zich zegt niks.
      Foto 3 was inderdaad beter geweest met meer aandacht voor het insect (in een beter positie dan "kontzicht" ;-) )
      Canon Eos 450D
      Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
      Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buckie Bekijk bericht
        Foto 1 heeft wel iets. Ik ben aan het twijfelen of je die eerste straatlamp er nu beter af cropt of niet.
        Ik zou het niet doen. De foto illustreert een fiets in Gent. Als je de typerende straatlamp er gaat afcroppen, dan is het gewoon een foto van een fiets

Mijn persoonlijke mening

Comment

Het spijt me maar de foto's zeggen me niks, ik had wat meer Gent verwacht. En dat link ik niet met een oude fiets, een close up van het zadel, noch met een hommel op een bloem.. In het vervolg meer aandacht besteden aan je titel naar mijn mening.
          Canon EOS 450D - EF-S 18-55 mm f 3.5 - 5.6 IS - EF 50 mm f 1.4 USM

Comment

Ja, de titel had ik er gewoon maar opgeplakt, die bloem hoort er eigenlijk niet echt bij :-)

Foto 2 zegt inderdaad niet zoveel, maar zoals eerder gezegd, was ik meer aan het oefenen met de scherptediepte.

En de gebouwen die scheef staan in foto 1? ik vrees dat komt doordat ik ervoor heb gezorgd dat de verlichtingspaal mooi recht staat, omdat die toch meer in beeld staat.

Bij foto 3 was er niet echt een wachten op een betere positie van de hommel, enkele ogenblikken later was ie al weer weg wel jammer inderdaad dat de hommel niet echt meer scherp is.

Toch bedankt voor jullie reacties, zo weet ik weer iets meer over de dingen waar jullie zoal op letten
            Een fototoestel dat naar behoren werkt.
            Flickr
            tumblr

Comment

Working...
            X