Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gluren bij de buren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gluren bij de buren

Na lang twijfelen voor de eerste keer hier wat foto's geplaatst.
    Ben reeds een tijdje gebeten door de fotografiemicrobe.
    Vond dat onderstaande foto's iets hadden.
    Laat maar weten wat jullie ervan vinden.

Exifgegevens :
    canon eos 400d
    sigmalens 28 - 105
    sluitertijd : 1/800
    diafragma : 7.1
    iso : 100

Exifgegevens :
    canon eos 400d
    sigmalens 28 - 105
    sluitertijd : 1/125
    diafragma : 16
    iso : 100
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Re: Gluren bij de buren

Ik vind het wel knap! Heeft een retro stijl door de kleuren.
    Wel nog een beetje aan de compo werken.
    Wat een dag, alles in schoonheid
    Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

zeker niet slecht in mijn mening.

Alleen zie ik liever wat meer lucht en minder zand ... is wss een kwestie van persoonlijke smaak.

keep up the good work :-)
      Canon Eos 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Sigma DC 17-70mm f/2.8-4.5
      Flickr here and many more to come!

Comment

Mij hoor je niet zeggen dat het makkelijk is om juist te fotograferen, maar zonlicht en grijze lucht, gaan in deze foto's voor mij niet goed samen. Anderzijds... veel meer licht dan dit, kan je niet hebben.
        Wat mij betreft twee goedgemaakte en leuke foto's, goed gezien, onderwerp goed gekozen, mooi standpunt bij de eerste, met het doorkijkje. Eerste heeft wat mij betreft ook een goeie vlakverdeling en is voor mij de betere van de twee. Bij de tweede is de herhaling dan weer leuk, maar ik zou daar 't zeetje nog rechtzetten.

Comment

FestinaLente,
          Wat betreft het zeetje rechtzetten, krijg je inderdaad een punt. Had ik moeten doen.
          Wat betreft zonlicht en grijze lucht : heb meerdere foto's rond dit onderwerp en daar is de combinatie telkens zo. Heb weinig of niks aangepast aan de belichting achteraf.
          Het kan misschien te maken hebben met de witbalans die ik via de grijskaart genomen heb ?
          Alvast bedankt om de foto's te bekijken, alsook voor de bespreking ervan.
          deka

Comment

Detlef,
            Bedankt om de foto's te bekijken en te bespreken.
            Welke compotips had je in gedachten voor deze foto's ?
            deka

Comment

R3dwOLF
              Bedankt voor het kijken en de reactie.
              En inderdaad verdeling lucht - zand zijn persoonlijke smaken. Gelukkig maar dat we niet allen dezelfde smaak hebben of 't zou ook wat zijn ....
              deka

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
                Het kan misschien te maken hebben met de witbalans die ik via de grijskaart genomen heb ?
                Ik denk het niet, al hangt het er van af, waar je je witbalans gaat meten. Ik vind het altijd gewaagd om bij landschappen de witbalans met de grijskaart te meten. Als je hier gaat meten boven het fel-belichte gele zand, kom je m.i. anders uit dan als je gaat meten boven het blauw-weerkaatsende water. De grijskaart is juist, maar juist op de plaats waar je meet.
                Als je een raw-beeld hebt, kan je misschien nog eens wat proberen, maar ik vind de kleuren, op de lucht na, best wel goed.

Comment

hey, het eerste doorkijkje zou ik iets meer croppen, ik denk dat dat beter zou zijn dat je minder tegen de wagentjes aankijkt. Maar ik kan het zo niet zeggen ik zou er wat mee experimenteren.

De 2e een beetje rechtzetten en bovenaan een beetje minder crap. De parasols heb je daar mooi opgemerkt, die 3 achter elkaar is echt shik

Zoals ik al zei komen de kleuren voor mij retro over ik weet niet of dat de bedoeling was?
                  Maar het past in elk geval goed bij het design van de parasols vooral bij foto 2

groeten
                  Wat een dag, alles in schoonheid
                  Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Detlef Bekijk bericht
                    hey, het eerste doorkijkje zou ik iets meer croppen, ik denk dat dat beter zou zijn dat je minder tegen de wagentjes aankijkt. Maar ik kan het zo niet zeggen ik zou er wat mee experimenteren.

De 2e een beetje rechtzetten en bovenaan een beetje minder crap. De parasols heb je daar mooi opgemerkt, die 3 achter elkaar is echt shik

Zoals ik al zei komen de kleuren voor mij retro over ik weet niet of dat de bedoeling was?
                    Maar het past in elk geval goed bij het design van de parasols vooral bij foto 2

groeten
                    Wat betreft kleuren, ik heb er niet speciaal aan gewerkt om die kleuren te bekomen.
                    Heb je tips wat betreft het croppen eventjes uitgeprobeerd.
                    Foto 2

Door wat meer lucht over te laten, komt mijn horizon dan " netjes " in het midden te liggen ...
                    Foto 1

Ik deed nog wat af van de karretjes. Naar mijn gevoel blijf je wel op de karretjes kijken. Persoonlijk vind ik dat je door het croppen wat meer nadruk legt op de parasols en wat van het " doorkijken " verliest.
                    deka

Comment

Working...
                    X