Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tetst foto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tetst foto

Hierbij plaats ik een foto, en hoop hier iets uit te leren door jullie reacties

Tips en trics altijd welkom

Re: Tetst foto

Ik ben zelf ook een beginner, maar ik vind de kleuren niet zo mooi, je hebt last van weerspiegelingen in het water. Verder is het moeilijk om een mooie plaat van vissen te maken, als je er recht boven staat, in een 'aquarium' kun je mooiere foto's schieten volgens mij.

Groeten,

Michael78

Comment

zoiets is zonder polarisatie filter niet te doen. (duur dingetje, heb het zelf ook niet)
      teveel spiegeling op het water. Zo te zien is de autofocus van je camera hier de kluts kwijt geraakt. Met een pol filter zou dit niet gebeurd zijn.
      De groene (gras) spriet had je eigenlijk bij de opname moeten zien en kunnen vermijden.
      De compo is wel leuk met de ene centrale vis en de andere vissen er omheen.
      Zoals Michael zegt: een aquarium is makkelijker.

Groeten, Bert
      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
      www.bertofotografie.be

Comment

hoi,

er hangt een viezig waasje over het water, die je met een bewerkingsprogramma wel kunt verwijderen. Ook de kleuren kunnen wel een opfrissertje gebruiken
        Je kiest wel een moeilijk onderwerp uit hoor, dit soort waterfotografie is lastig.
        Waar je nog op kunt letten is dat er geen afleidende storende elementen in de foto zitten, zoals die rietblaadjes die voor je lens hangen.
        Ik heb de foto wat opgehelderd en de kleuren iets aangepast...maar door het opslaan, bewerken en weer uploaden is de kwaliteit van de foto erg beroerd geworden (jpg artefacten). Daarnaast ben ik nogal onhandig met bewerken...tis maar een poging.
        Als je het vervelend vind, verwijder ik de foto weer.

Succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
          zoiets is zonder polarisatie filter niet te doen. (duur dingetje, heb het zelf ook niet)
          teveel spiegeling op het water. Zo te zien is de autofocus van je camera hier de kluts kwijt geraakt. Met een pol filter zou dit niet gebeurd zijn.
          De groene (gras) spriet had je eigenlijk bij de opname moeten zien en kunnen vermijden.
          De compo is wel leuk met de ene centrale vis en de andere vissen er omheen.
          Zoals Michael zegt: een aquarium is makkelijker.

Groeten, Bert
          Een polarisatiefilter helpt prima tegen schitteringen van het water, maar om nu te zeggen dat het zonder niet te doen is...dat ben ik niet helemaal met je eens.

Comment

Een polarisatie filter is duur en niet duur. 80 Euro is de moeite om te investeren als je bekijkt welke resultaten je er mee bereikt. Het is wel van belang als je een spiegelrefleks hebt je een circulair polarisatie filter aanschaft. Een gewone polarisatie filter is een pak goedkoper maar niet te gebruiken met een spiegelrefleks camera.
            Monica ik zou ook niet weten hoe je hier de spiegeling kunt wegkrijgen of je zou recht boven het onderwerp moeten staan.
            Robby
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

Comment

Hey monica geen probleem in vind het leuk en een grote verbetering laat het fotoke maar staan hoor het stoord helemaan niet hoor, bedankt voor de reactie.

Gr Kurt.

Comment

Working...
              X