Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Mooie waarnemingen van de dierentuin. Ik zou echter je witbalans meer instellen richting shade aangezien deze dieren allemaal in de schaduw zaten met dit warm weer. De fotos vertonen een blauw/ grijze schijn die je kan weghalen doorje witbalans aan te passen
Mooie waarnemingen van de dierentuin. Ik zou echter je witbalans meer instellen richting shade aangezien deze dieren allemaal in de schaduw zaten met dit warm weer. De fotos vertonen een blauw/ grijze schijn die je kan weghalen doorje witbalans aan te passen
Grtz
Dank je wel voor je reactie Bart,
Bedoel je met witbalans de kleurtemperatuur waar ik bij direct zonlicht mijn waarde op 5200 (k) moet zetten ?
Bedoel je met witbalans de kleurtemperatuur waar ik bij direct zonlicht mijn waarde op 5200 (k) moet zetten ?
mvg, jacques
Er zijn presets in de witbalans, en je kan deze manueel kiezen. Ik vind dit helemaal geen slechte foto's. De eerste en de laatste vind ik de beste. De kleuren zijn misschien niet helemaal dat, maar toch meen ik dat ze niet erg veel afwijken van de realiteit. Bij de tweede foto mis ik een beetje het tweede oog. Bij de eerste foto, als je hem nog beter wil, zou ik die twee oranje dingetjes wegclonen, omdat ze veel aandacht vragen. Licht is goed onder controle en scherpte kan misschien nog beter (zou het verkleinen kunnen zijn).
Comment