Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allereerste foto's - Antwerpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Allereerste foto's - Antwerpen

    Bij deze een selectie van mijn allereerste foto's, ik heb vooral ge-experimenteerd want ik heb nog véél te leren wat betreft fotografie en fotobewerking! Ze zijn getrokken met een Canon EOS 400D met daarop een 18-55 IS kitlens.

    Graag opbouwende kritische meningen De 3 foto's zijn genomen in Manual mode.




    Exposure: 1/400 sec at f / 9,0
    Focal Length: 21 mm
    ISO: 200




    Exposure: 1/200 sec at f / 8
    Focal Length: 20 mm
    ISO: 200




    Exposure: 1/320 sec at f / 3,5
    Focal Length: 18 mm
    ISO: 400
    Last edited by Kunlun; 10 augustus 2009, 18:48. Reden: Foto's aangepast :)

  • #2
    Re: Allereerste foto's - Antwerpen

    Zeker niet slecht
    Jammer dat de lucht op de 2e foto zo vaag is.
    Voor de rest, doe zo verder, en blijven experimenteren

    Comment


    • #3
      Re: Allereerste foto's - Antwerpen

      Oorspronkelijk geplaatst door Kunlun Bekijk bericht
      Bij deze een selectie van mijn allereerste foto's, ik heb vooral ge-experimenteerd want ik heb nog véél te leren wat betreft fotografie en fotobewerking! Ze zijn getrokken met een Canon EOS 400D met daarop een 18-55 IS kitlens.

      Graag opbouwende kritische meningen De 3 foto's zijn genomen in Manual mode.
      Dat valt goed mee hoor (en ik volg niemand ) manual mode is durven, en dat heb je hier goed toegepast in een superscherpe 1, een interessante 2 (jammer van de lucht, kijk eens naar een circular polarizer) en een iets of wat scheve 3 (wat niet wil zeggen dt het geen goeie zw/w is).
      compo heb je onder de knie, nog wat levels bijtrekken of een filter in 2 en je kan uit dit beginnersnest evolueren.

      Comment


      • #4
        Re: Allereerste foto's - Antwerpen

        Het eerste dat mij opvalt, zijn de snelle sluitertijden. Je hebt een lens met een stabilisator. Voor onscherpte hoef je dus niet zo snel te vrezen. Alle foto's zijn met een groothoek genomen. Ik zie waarden van 18 tot en met 21 mm. Op basis van deze brandpuntsafstanden zijn dus sluitertijden mogelijk van 1/18 en 1/21 sec. Neem veiligheidshalve een langzaamste sluitertijd van 1/60 sec.

        Uit de gebruikte diafragmawaarden blijkt dat je snapt welk diafragma waar bijhoort.

        Gelet op de langzaamste sluitertijd en de diafragmawaarde, had de ISO behoorlijk omlaag gebracht kunnen worden.

        Overigens mijn complimenten dat je het aandurft om Manueel te fotograferen. De meesten durven dat niet aan. Na het nemen van een foto zou ik wel nog even naar het histogram kijken. Met name bij de tweede foto heb ik de indruk dat je er meer uit had kunnen halen door rechts te belichten (door er voor te zorgen dat de berg in het histogram in de rechterhoek begint).

        Comment


        • #5
          Re: Allereerste foto's - Antwerpen

          Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
          Het eerste dat mij opvalt, zijn de snelle sluitertijden. Je hebt een lens met een stabilisator. Voor onscherpte hoef je dus niet zo snel te vrezen. Alle foto's zijn met een groothoek genomen. Ik zie waarden van 18 tot en met 21 mm. Op basis van deze brandpuntsafstanden zijn dus sluitertijden mogelijk van 1/18 en 1/21 sec. Neem veiligheidshalve een langzaamste sluitertijd van 1/60 sec.

          Uit de gebruikte diafragmawaarden blijkt dat je snapt welk diafragma waar bijhoort.

          Gelet op de langzaamste sluitertijd en de diafragmawaarde, had de ISO behoorlijk omlaag gebracht kunnen worden.

          Overigens mijn complimenten dat je het aandurft om Manueel te fotograferen. De meesten durven dat niet aan. Na het nemen van een foto zou ik wel nog even naar het histogram kijken. Met name bij de tweede foto heb ik de indruk dat je er meer uit had kunnen halen door rechts te belichten (door er voor te zorgen dat de berg in het histogram in de rechterhoek begint).
          Bedankt voor de tips!

          En de rest ook uiteraard

          Comment

          Working...
          X