Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kathedraal Antwerpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kathedraal Antwerpen





    Een kiekje bij het zoveelste bezoek aan Antwerpen (gemakkelijk als je er in de buurt werk hé...)
    Steeds wel iets te beleven...

    Wat vinden jullie ervan?

    Last edited by dandai; 10 augustus 2009, 11:13.

  • #2
    Re: Kathedraal Antwerpen

    Naar mijn mening zeker geen gemakkelijk onderwerp, aangezien je de kathedraal nauwelijks volledig kan fotograferen.

    Ik kan er niet zoveel over zeggen, maar ik denk dat ik de kathedraal liever recht had gezien. Dus de horizontale lijnen van de kathedraal horizontaal zetten met het kader van de foto..
    Ook misschien eens je EXIF vermelden, misschien wat verkeerde instellingen, ik mis wat meer detail op de kathedraal zelf. Nu komt naar mijn mening de lucht meer naar voren dan de kathedraal.

    Grts
    Canon EOS 450D - EF-S 18-55 mm f 3.5 - 5.6 IS - EF 50 mm f 1.4 USM

    Comment


    • #3
      Re: Kathedraal Antwerpen

      Dit lust ik wel, scherp en oog voor een detail, zelf kies ik ook vaak voor het gebouw en niet de toeristen.
      @Sofian met een UWA kan dat wel hoor, maar ik denk dat de TS opteerde voor het gebouw alleen.

      Comment


      • #4
        Re: Kathedraal Antwerpen

        Foto1: ik vind de schuine lijnen hier wel oke, rechttrekken zou onnatuurlijk overkomen. Je bereikt hier een extra gevoel van hoogte net zoals in het echt als je er voor staat en naar boven kijkt.

        Foto2: mooie detailfoto. Scherpte en kleuren, contrast oke voor mij.

        Comment


        • #5
          Re: Kathedraal Antwerpen

          Was inderdaad een bewuste keuze om enkel de torens te fotograferen tegen de prachige blauwe lucht. De schuine lijnen zorgden inderdaad voor een hoogtegevoel dat ik in de foto wou meegeven...

          Ben tevreden dat iemand mijn foto's lust. Ik fotografeer vooral landschappen en gebouwen. Ben ook compleet gek van roofvogels maar om zo'n beest in de vlucht te kunnen fotograferen zal ik toch nog wat moeten oefenen.

          Bedankt voor de reacties...



          Dany V

          Comment


          • #6
            Re: Kathedraal Antwerpen

            Kan het zijn dat foto 1 wat oververscherpt is of ligt het aan mijn ogen?

            Comment


            • #7
              Re: Kathedraal Antwerpen

              De tweede vind ik super mooi
              Lekker scherp en mmoie kleuren en compositie
              de eerste, kweetnie, fout perspectief ofzo, er klopt iets niet ....

              Greets

              Lena
              ---------------------------------------------------------------
              Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
              www.lenafotografie.be

              Comment


              • #8
                Re: Kathedraal Antwerpen

                Mooi gedaan want, de kathedraal goed in beeld brengen is bijna onmogelijk.
                Je staat er eigenlijk altijd te dicht bij.
                Het is maar een klein pleintje vanwaar je foto's kan nemen.
                Dus,....goed gedaan.
                www.stephoto.be – Nikon D90 * AF-S Nikkor 18-105mm 1:3.5 – 5.6 G-ED * AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5 – 4.5 G ED * AF-Nikkor 75-240 mm 1:4.5 – 5.6 D * Tamron AF-18 – 250 1:3.5 – 6.3 (IF) Macro * - Tamron Macro 90mm 2.8 -Nikon Speedlight SB 600.

                Comment


                • #9
                  Re: Kathedraal Antwerpen

                  Mooi gedaan
                  Het perspectief vind ik juist mooi, zo komt de hoogte van het gebouw beter tot uiting.

                  Ik ga zelf binnenkort ook eens naar Antwerpen, en zal de Kathedraal ook zeker niet overslaan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kathedraal Antwerpen

                    Mooie foto van 'onze' kathedraal
                    Vanop de Handschoenmarkt is dit volgens mij de beste fotografische oplossing.
                    Jammer hé, dat onze illustere voorvaderen de tweede toren niet afgewerkt hebben.
                    Mvg, Marc
                    Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
                    http://fotos.mdlfoto.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kathedraal Antwerpen

                      Oorspronkelijk geplaatst door vanalleswa Bekijk bericht
                      Jammer hé, dat onze illustere voorvaderen de tweede toren niet afgewerkt hebben.
                      Inderdaad spijtig dat die tweede toren nooit afgewerkt is geraakt... Zou nog eens zo impossant geweest zijn dan de kathedraal nu al is... Ik werk op Linkeroever en ga regelmatig langs om dit prachtig bouwwerk te bekijken. Zijnde vanop LO of vanop het pleintje...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kathedraal Antwerpen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Zicolas Bekijk bericht
                        Kan het zijn dat foto 1 wat oververscherpt is of ligt het aan mijn ogen?
                        Heb deze met de High Pass filter verscherpt... Laagje gedupliceert > High pass 2px > Layer in Soft light / hard light (hangt er vanaf)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kathedraal Antwerpen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Merckx Bekijk bericht
                          Mooi gedaan want, de kathedraal goed in beeld brengen is bijna onmogelijk.
                          Je staat er eigenlijk altijd te dicht bij.
                          Het is maar een klein pleintje vanwaar je foto's kan nemen.
                          Dus,....goed gedaan.
                          De enige methode om er niet dicht bij te staan is een helicopter huren. Maar dat is niet voor mijn budget
                          Vanop L.O. is het zicht ook mooi maar dan sta je er weer te ver van...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kathedraal Antwerpen

                            Awel, nu vraag ik mij af hoe het zou zijn om vanaf de boerentoren in het observatiedek (bovenste verdiep) foto's te maken van de Kathedraal.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kathedraal Antwerpen

                              Had ik zelf nog niet aan gedacht... Is die boerentoren eigenlijk te betreden of is dat enkel op bepaalde dagen? Van daaruit moet het uitzicht fantastisch zijn...

                              Comment

                              Working...
                              X