Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Naar mijn mening zeker geen gemakkelijk onderwerp, aangezien je de kathedraal nauwelijks volledig kan fotograferen.
Ik kan er niet zoveel over zeggen, maar ik denk dat ik de kathedraal liever recht had gezien. Dus de horizontale lijnen van de kathedraal horizontaal zetten met het kader van de foto..
Ook misschien eens je EXIF vermelden, misschien wat verkeerde instellingen, ik mis wat meer detail op de kathedraal zelf. Nu komt naar mijn mening de lucht meer naar voren dan de kathedraal.
Grts
Canon EOS 450D - EF-S 18-55 mm f 3.5 - 5.6 IS - EF 50 mm f 1.4 USM
Dit lust ik wel, scherp en oog voor een detail, zelf kies ik ook vaak voor het gebouw en niet de toeristen.
@Sofian met een UWA kan dat wel hoor, maar ik denk dat de TS opteerde voor het gebouw alleen.
Foto1: ik vind de schuine lijnen hier wel oke, rechttrekken zou onnatuurlijk overkomen. Je bereikt hier een extra gevoel van hoogte net zoals in het echt als je er voor staat en naar boven kijkt.
Foto2: mooie detailfoto. Scherpte en kleuren, contrast oke voor mij.
Was inderdaad een bewuste keuze om enkel de torens te fotograferen tegen de prachige blauwe lucht. De schuine lijnen zorgden inderdaad voor een hoogtegevoel dat ik in de foto wou meegeven...
Ben tevreden dat iemand mijn foto's lust. Ik fotografeer vooral landschappen en gebouwen. Ben ook compleet gek van roofvogels maar om zo'n beest in de vlucht te kunnen fotograferen zal ik toch nog wat moeten oefenen.
Mooi gedaan want, de kathedraal goed in beeld brengen is bijna onmogelijk.
Je staat er eigenlijk altijd te dicht bij.
Het is maar een klein pleintje vanwaar je foto's kan nemen.
Dus,....goed gedaan.
Mooie foto van 'onze' kathedraal
Vanop de Handschoenmarkt is dit volgens mij de beste fotografische oplossing.
Jammer hé, dat onze illustere voorvaderen de tweede toren niet afgewerkt hebben.
Mvg, Marc
Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8 http://fotos.mdlfoto.be/
Jammer hé, dat onze illustere voorvaderen de tweede toren niet afgewerkt hebben.
Inderdaad spijtig dat die tweede toren nooit afgewerkt is geraakt... Zou nog eens zo impossant geweest zijn dan de kathedraal nu al is... Ik werk op Linkeroever en ga regelmatig langs om dit prachtig bouwwerk te bekijken. Zijnde vanop LO of vanop het pleintje...
Mooi gedaan want, de kathedraal goed in beeld brengen is bijna onmogelijk.
Je staat er eigenlijk altijd te dicht bij.
Het is maar een klein pleintje vanwaar je foto's kan nemen.
Dus,....goed gedaan.
De enige methode om er niet dicht bij te staan is een helicopter huren. Maar dat is niet voor mijn budget
Vanop L.O. is het zicht ook mooi maar dan sta je er weer te ver van...
Had ik zelf nog niet aan gedacht... Is die boerentoren eigenlijk te betreden of is dat enkel op bepaalde dagen? Van daaruit moet het uitzicht fantastisch zijn...
Comment