Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Clash of the Titans

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Clash of the Titans

    Dit zijn foto's die ik dit weekend gemaakt heb op een internationaal Kajakpolo toernooi. Veel snelle bewegingen en fel zonlicht. Ik heb de sluitertijd hoog gehouden en de belichting onder controle proberen te houden. Experimenten met langere sluitertijd waren wazig en overbelicht... Het croppen van de foto's was ook geen makkelijke klus, omdat er altijd wel iets (een paddel, een bal, de top van een andere boot, etc.) of iemand in beeld komt. Ik had graag geweten wat jullie ervan vinden en of jullie tips hebben om beter actie foto's te nemen.

    Foto 1: Hier vind ik het jammer dat de hand er links maar half op staat. Mocht ook iets minder donker denk ik? De blik van de linkse man naar de bal spreekt wel boekdelen "Die moet ik hebben!".



    Exif:
    Lens Focal Length: 200,00 mm (55-200 mm F4,0-F5,6)
    Shutter Speed: 1/1250 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 200
    Compensation: EV 4/6

    Foto 2: Hier vind ik het jammer dat de persoon in de achtergrond er ook te duidelijk opstaat.



    Exif:
    Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D60)
    Lens Focal Length: 200,00 mm (55-200 mm F4,0-F5,6)
    Shutter Speed: 1/800 sec
    F-Number: F6,3
    ISO: 200
    Compensation: EV 2/6

    Foto 3: In volle actie.



    Exif:

    Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D60)
    Lens Focal Length: 200,00 mm (55-200 mm F4,0-F5,6)
    Shutter Speed: 1/640 sec
    F-Number: F8,0
    ISO: 200
    Compensation: EV -4/6


    Benieuwd wat jullie ervan vinden!
    Groeten, Jeroen
    ~~Zet de tijd voor Eeuwig stil~~
    Nikon D60 / Nikkor 18 - 55 / Nikkor 55 - 200

  • #2
    Re: Clash of the Titans

    Ik ken de sport niet, ik ben wel overtuigd dat er veel emotie in zit, en dat je er degelijke foto's van gemaakt hebt. Licht is perfect onder controle en de foto's zijn hier perfect gepresenteerd.

    Comment


    • #3
      Re: Clash of the Titans

      Een explosieve sport explosief vastgelegd. Prachtige kleuren en mooie uitsneden.

      Comment


      • #4
        Re: Clash of the Titans

        Belichting is goed onder controle, goede uitsnede, mooi ingezoomd op de actie. Wat je zelf bij de foto's als commentaar gezet hebt, lijken me dan ook de belangrijkste minpunten. Wat de belichting betreft valt er misschien in de eerste foto nog iets meer uit te halen als je in raw gewerkt hebt. Maar toch drie goede foto's, in waarschijnlijk moeilijke omstandigheden.

        Comment


        • #5
          Re: Clash of the Titans

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim 76 Bekijk bericht
          Belichting is goed onder controle, goede uitsnede, mooi ingezoomd op de actie. Wat je zelf bij de foto's als commentaar gezet hebt, lijken me dan ook de belangrijkste minpunten. Wat de belichting betreft valt er misschien in de eerste foto nog iets meer uit te halen als je in raw gewerkt hebt. Maar toch drie goede foto's, in waarschijnlijk moeilijke omstandigheden.
          Ik heb de foto's in RAW + JPG getrokken. De foto's die hier staan zijn de JPG's, omdat ik nog maar net weet wat RAW eigenlijk is. Nu moet ik nog leren om die RAW gegevens te bewerken. Nog een lange weg te gaan, maar jullie comments geven wel goeie moed
          ~~Zet de tijd voor Eeuwig stil~~
          Nikon D60 / Nikkor 18 - 55 / Nikkor 55 - 200

          Comment


          • #6
            Re: Clash of the Titans

            kajakpolo, wat vinden ze allemaal uit.

            drukke foto's, maar ja dat ligt aan het onderwerp.
            eerste foto inderdaad iets te donker, maar dat is gemakkelijk op te lossen.

            Comment


            • #7
              Re: Clash of the Titans

              Ik vind ze alle drie heel goed gelukt. De actie is telkens mooi bevroren en door de expressies van de gasten kun je zien dat het er hevig aan toe gaat maar dat ze het naar hun zin hebben. Belichting is zo goed als onder controle (soms eens een witte helm wat lichtjes overbelicht) maar gezien de omstandigheden zeer knap.
              Ook natuurlijke en sprankelende kleuren... Toppie

              Groeten,

              Mipstoo

              Comment


              • #8
                Re: Clash of the Titans

                Mooie foto's. De eerste is in mijn ogen de beste omwille van de compositie. De tweede oogt nogal druk. Bij de derde vraag ik me af waar de achterkant van de boot gebleven is . De belichting heb je goed onder controle en de sluitertijden zijn juist gekozen voor het bevriezen van de actie.
                www.elwee.net

                Comment


                • #9
                  Re: Clash of the Titans

                  knappe fotografie
                  mvg Wilfried

                  7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                  Comment


                  • #10
                    Re: Clash of the Titans

                    Oorspronkelijk geplaatst door elwee Bekijk bericht
                    Mooie foto's. De eerste is in mijn ogen de beste omwille van de compositie. De tweede oogt nogal druk. Bij de derde vraag ik me af waar de achterkant van de boot gebleven is . De belichting heb je goed onder controle en de sluitertijden zijn juist gekozen voor het bevriezen van de actie.
                    Bedankt iedereen voor de positieve comments. Bij de tweede foto had ik graag de persoon op de achtergrond wazig gehad om meer rust te brengen. Mijn F getal was al laag, al denk ik dat het nog wat lager kon. Ik denk dat ook de brandpunt afstand meespeelt hier?

                    Bij de derde moest ik kiezen: de achterkant van de boot erop en de persoon centraal (met eigenlijk weinig interessants te zien aan de achterkant van de boot) of deze "afgesneden" versie Persoonlijk vind ik deze beter, omdat er meer ruimte is in de richting waarin gevaren wordt.

                    Ik moet ook zeggen dat ik buiten croppen, niets van bewerkingen heb uitgevoerd, dus de belichting in de eerste foto kan ik met Lightroom nog wel wat verbeteren. De achtergrond van de tweede kan wellicht met FS nog wazig gemaakt worden, maar met die programma's ben ik ook nog maar een beginneling

                    Groeten,
                    Jeroen
                    ~~Zet de tijd voor Eeuwig stil~~
                    Nikon D60 / Nikkor 18 - 55 / Nikkor 55 - 200

                    Comment


                    • #11
                      Re: Clash of the Titans

                      Mooie actiefoto's
                      Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                      flickr

                      Comment

                      Working...
                      X