Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eenzaam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Eenzaam

    Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
    Dat is iets dat je nooit niet mag doen. Je hebt een idee gepost, om dan in het zelfde topic volledig 180 graden te draaien. Je moet er voor gaan, als je er in gelooft.
    Update. 215.875.213.589ste, in zijn soort, afgezaagd thema.
    Robby
    Dit is gewoon onzin
    Waarom zou topicstarter niet eens kunnen proberen wat het effect is van de geleverde opmerkingen op zijn beeld. Dat is mijns inziens nog altijd de beste manier om snel bij te leren - oefening baart tot nader order nog altijd kunst !!
    En ja, de gegeven opmerkingen zijn ook voor mij zeker valabel :
    Yep, het kader is spuuglelijk en veel te dominant !
    Ja, het bloempje was overbelicht !
    En ja, het beeld heeft baat bij het rechtzetten !
    En yep, die donkere plek achter de bloem (nb de eyecatcher van de plaat) is irriterend en heeft baat bij wat shopwerk !
    Dus (wat mij betreft) is de update een flinke verbetering

    @Merckx : doe je voordeel met de geleverde kritieken en leer eruit. En ja, als je geen opbouwende kritiek kan vetragen, dan is het misschien best om weg te blijven van fotofora.
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

    Comment


    • #17
      Re: Eenzaam

      Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
      Dit is gewoon onzin
      Waarom zou topicstarter niet eens kunnen proberen wat het effect is van de geleverde opmerkingen op zijn beeld. Dat is mijns inziens nog altijd de beste manier om snel bij te leren - oefening baart tot nader order nog altijd kunst !!
      En ja, de gegeven opmerkingen zijn ook voor mij zeker valabel :
      Yep, het kader is spuuglelijk en veel te dominant !
      Ja, het bloempje was overbelicht !
      En ja, het beeld heeft baat bij het rechtzetten !
      En yep, die donkere plek achter de bloem (nb de eyecatcher van de plaat) is irriterend en heeft baat bij wat shopwerk !
      Dus (wat mij betreft) is de update een flinke verbetering

      @Merckx : doe je voordeel met de geleverde kritieken en leer eruit. En ja, als je geen opbouwende kritiek kan vetragen, dan is het misschien best om weg te blijven van fotofora.
      Greetz, Kariboe
      Oorspronkelijk geplaatst door Merckx Bekijk bericht
      Je hebt gelijk Robby.
      Maar als je dan een reactie leest als deze van Zappa, dan begin je wel serieus te twijfelen.
      Zulke reactie's zorgen er volgens mij soms voor dat mensen met hun foto's wegblijven van BD.
      Maar...alvast bedankt voor uw reactie
      Kariboe lees eens zelf wat de TS hier over zegt, de update is geen resultaat van het navolgen van aanwijzingen maar uit twijfel.
      Kariboe blijf maar bij de 12 in een dozijn foto's, maar laat deze TS dan toch maar eens iets anders proberen dan de standard foto's zoals zijn update één is. Dit soort van foto's, die verre van perfect is heeft alleen maar onze steun en navolging nodig.
      Dit soort van experimenteren moet meer gepromoot en gesteund worden. Alleen door experimenteren zal er iets veranderen.
      Robby
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment


      • #18
        Re: Eenzaam

        Alhoewel ik zelf weinig kommentaren geef ('k ben na bijna 1 jaar lid nog maar junior),
        wou ik hier toch even men ding kwijt.
        Ik vind, vooral in de beginnerhoek, dat er door een kleine minderheid alleen maar
        met de hakbijl gezwaaid wordt en de TS alleen maar wijst op z'n fouten en dat terwijl
        er van de foto best wel een aantal positieve dingen kunnen gezegd worden.
        Ik begrijp de TS in dit topic dan maar al te goed dat alléén maar kritiek demotiverend
        werkt en dat je soms aan jezelf begint te twijfelen.

        On topic : ik vind het concept achter deze foto wel OK, het speciale kader rond een eenvoudige compositie maakt er voor mij iets speciaals van. Het spreekt vanzelf dat dit nog verbeterd kan worden en daarom vind ik de meeste comments hierboven (ook voor mij) interessant.
        Last edited by vanalleswa; 10 augustus 2009, 13:16.
        Mvg, Marc
        Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
        http://fotos.mdlfoto.be/

        Comment


        • #19
          Re: Eenzaam

          Sorry, dubbel gepost
          Last edited by vanalleswa; 10 augustus 2009, 15:07.
          Mvg, Marc
          Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
          http://fotos.mdlfoto.be/

          Comment


          • #20
            Re: Eenzaam

            Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
            Kariboe lees eens zelf wat de TS hier over zegt, de update is geen resultaat van het navolgen van aanwijzingen maar uit twijfel.
            Kariboe blijf maar bij de 12 in een dozijn foto's, maar laat deze TS dan toch maar eens iets anders proberen dan de standard foto's zoals zijn update één is. Dit soort van foto's, die verre van perfect is heeft alleen maar onze steun en navolging nodig.
            Dit soort van experimenteren moet meer gepromoot en gesteund worden. Alleen door experimenteren zal er iets veranderen.
            Robby
            Doe jij maar Robin, doe jij maar. Ik leg mij bij uw wijze woorden neer
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #21
              Re: Eenzaam

              Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
              Leg uw twee comments eens naast elkaar en vergelijk zelf eens aan welk comment de TS het meeste heeft.
              Gebruik ook soms eens een shock effekt zin, om de ogen te laten openen maar probeer daarna toch een onderbouwde uitleg te geven
              Robby
              De inhoud is dezelfde, niet de vorm, en dan nog...uw eerste comment mag er anders ook zijn.

              Comment


              • #22
                Re: Eenzaam

                Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                De inhoud is dezelfde, niet de vorm, en dan nog...uw eerste comment mag er anders ook zijn.
                Volg Festinalente = Rechtzetten, het onderwerp binnen het kader plaatsen, en je hebt een prachtfoto.




                Robby
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

                Comment


                • #23
                  Re: Eenzaam

                  Volgen is niets bijbrengen hé, voor mijn part verbieden ze dat en wordt BD veel leesbaarder.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Eenzaam

                    Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                    De inhoud is dezelfde, niet de vorm, en dan nog...uw eerste comment mag er anders ook zijn.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                    Volgen is niets bijbrengen hé, voor mijn part verbieden ze dat en wordt BD veel leesbaarder.
                    Als dit het enigste commentaar is dat ik heb op een foto dan is dat voeldoende en dan moet ik niet iets anders uitvinden om maar iets te zeggen.

                    Toch iets vergeten te zeggen
                    Ik volg u niet.
                    Robby
                    Minder tijd achter de computer
                    Is meer tijd achter de camera

                    Comment


                    • #25
                      Re: Eenzaam

                      Oorspronkelijk geplaatst door vanalleswa
                      Ik vind, vooral in de beginnerhoek, dat er door een kleine minderheid alleen maar
                      met de hakbijl gezwaaid wordt en de TS alleen maar wijst op z'n fouten en dat terwijl
                      er van de foto best wel een aantal positieve dingen kunnen gezegd worden.
                      Er wordt in het algemeen eerder negatieve als positieve commentaar geschreven. Bij de slechtere posts die ik gedaan heb zat ik gelijk aan comments (die wel gegrond waren en mij hielpen) terwijl de betere foto's stil in de vergetelheid verdwijnen met één of twee enkele commentaren.

                      Wat mij ook stoort is dat er vaak geen gegronde redenen worden gegeven, maar dat is hier toch meestal wel gedaan.

                      Ik denk dat de TS van enkele commentaren kan leren en er in de toekomst rekening mee kan houden. Daar draait het toch allemaal om?

                      Groeten

                      Mipstoo

                      Comment


                      • #26
                        Re: Eenzaam

                        Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                        Er wordt in het algemeen eerder negatieve als positieve commentaar geschreven. Bij de slechtere posts die ik gedaan heb zat ik gelijk aan comments (die wel gegrond waren en mij hielpen) terwijl de betere foto's stil in de vergetelheid verdwijnen met één of twee enkele commentaren
                        Volledig mee eens, en ook daar begint het op BD fout te lopen, een aantal mensen zijn alleen in de teller geïnteresseerd (van junior naar member en verder...) en er is blijkbaar veel jaloersheid ook, ik volg dan ook meestal alleen de discussies op BD, maar af en toe kom ik in de beginnershoek foto's die weinig of geen reacties gekregen hebben 'opvissen'.
                        De laatste foto's die ik geplaatst heb waren dan ook de laatste.
                        BD is trouwens in de eerste plaats een forum, dat een discussie interessant kan zijn door te schrijven 'ik volg' is mij een raadsel. Als een beginner echter alle registers opentrekt (OT dat kader van de TS) maar de foto zelf is nog niet technisch in orde, dan kan dat volgens mij heel kort gehouden worden.
                        Kleine nuancering, negatief is niet altijd slecht, iemand in de waan laten dat ze goed bezig zijn door 'over the top' te gaan des te meer.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Eenzaam

                          Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                          Volledig mee eens, en ook daar begint het op BD fout te lopen, een aantal mensen zijn alleen in de teller geïnteresseerd (van junior naar member en verder...) en er is blijkbaar veel jaloersheid ook, ik volg dan ook meestal alleen de discussies op BD, maar af en toe kom ik in de beginnershoek foto's die weinig of geen reacties gekregen hebben 'opvissen'.
                          De laatste foto's die ik geplaatst heb waren dan ook de laatste.
                          BD is trouwens in de eerste plaats een forum, dat een discussie interessant kan zijn door te schrijven 'ik volg' is mij een raadsel. Als een beginner echter alle registers opentrekt (OT dat kader van de TS) maar de foto zelf is nog niet technisch in orde, dan kan dat volgens mij heel kort gehouden worden.
                          Kleine nuancering, negatief is niet altijd slecht, iemand in de waan laten dat ze goed bezig zijn door 'over the top' te gaan des te meer.
                          Nu moet het eens gaan stoppen met jullie afbraak politiek van beginnershoek en BD
                          Ikheb
                          3651 Onderbouwde comment gegeven 4,04 comments per dag
                          239 PM ontvangen
                          243 PM verstuurd

                          Waar haal jij het lef om mij te verwijten dat ik enkele keren antwoord met "ik volg ..."
                          Je moet maar durven.
                          Robby
                          Minder tijd achter de computer
                          Is meer tijd achter de camera

                          Comment


                          • #28
                            Re: Eenzaam

                            Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                            Nu moet het eens gaan stoppen met jullie afbraak politiek van beginnershoek en BD
                            Ikheb
                            3651 Onderbouwde comment gegeven 4,04 comments per dag
                            239 PM ontvangen
                            243 PM verstuurd

                            Waar haal jij het lef om mij te verwijten dat ik enkele keren antwoord met "ik volg ..."
                            Je moet maar durven.
                            Quod erat demonstrandum en dat heeft niets met durf of lef te maken.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Eenzaam

                              Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                              Quod erat demonstrandum en dat heeft niets met durf of lef te maken.
                              Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere
                              Robby
                              Minder tijd achter de computer
                              Is meer tijd achter de camera

                              Comment


                              • #30
                                Re: Eenzaam

                                Dat Latijn kan ik niet modereren, daar ken ik geen jota van.
                                Maar welke commentaar je ook geeft, elke beginner verdient toch ook wat aanmoediging.
                                Dat wordt altijd goed ontvangen en helpt zeker om bij te leren en de hobby verder te zetten.

                                Comment

                                Working...
                                X