Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zoo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zoo



    foto verkleint heb terug gevonden hoe dit te doen
    is genomen in de zoo van Antwerpen 06/08/2009 graag jullie mening
    hierover.
    Last edited by yahoe; 8 augustus 2009, 21:41.

  • #2
    Re: zoo

    Deze foto heeft toch wel last van een zweem en een gebrek aan contrast. Dit laatste los je makkelijk op door een s-je in de curve te leggen in een fotobewerkingsprogramma.
    In een zoo probeer ik zelf altijd zo weinig mogelijk te laten opvallen dat ik in een zoo gefotografeerd heb. Hier valt het dus duidelijk op, maar soms kan je niet anders. Dit is een beetje een rechttoe - rechtaan registratie, en da's iets wat iedereen eigenlijk kan. Probeer eens een ander standpunt (laag / hoog / van links / rechts...), kies er een onderwerp uit, waar de achtergrond meezit, ga ook voor details (met een zoomlens), probeer storende elementen te vermijden (zoals de staart rechtsonder, de ietwat overbelichte achtergrond die veel aandacht vraagt, en de reling). Nog iets om op te letten is de plaats van het dier in de foto. Je geeft hier een dier weer in zijn omgeving, maar de omgeving speelt te erg mee. Zet je dier op een sterk punt, zodat het opvalt. Compositietips vind je bij "in focus" hier boven.
    Wat toch wel goed is, is de scherpstelling en eigenlijk ook wel het licht. Als je nu denkt van, goh, wat schrijft die allemaal, ik kan geen foto's maken. Wel... als het een troost mag zijn, ik heb ook zo'n foto's gehad. De dierentuin is niet echt een ideale plaats om te fotograferen, maar als je een beetje toepast, wat hierboven staat, kan je er toch heel wat uithalen. Ik heb even DIT DRAADJE aangemaakt, om het duidelijk te maken.
    Last edited by FestinaLente; 9 augustus 2009, 21:27.

    Comment


    • #3
      Re: zoo

      Dit lijkt mij een foto die is gemaakt met een mobieltje waarbij alles op automatisch is ingesteld.

      Comment


      • #4
        Re: zoo

        terecht is inderdaad met een mobieltje gemaakt die foto maar vond hem toch eens tof om iets over te horen,bedankt voor jullie reactie's.

        Comment


        • #5
          Re: zoo

          Make = Nokia
          Model = 3600 slide

          staat ook mooi in de exif data, voor een gsm ziet het er nog zo slecht nie uit
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: zoo

            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
            voor een gsm ziet het er nog zo slecht nie uit
            Doet het terzake met welk toestel een foto gemaakt is ?
            Hij wordt hier gepresenteerd op een fotografieforum. Zelfs met een gsm kan je interessante foto's maken die meer zijn dan een banale rechttoe-rechtaan-registratie, die deze foto toch wel is. Het enige wat je niet kan, is de instellingen van je toestel manipuleren. Naar standpunt en compositie toe, heb je die evenzeer met een gsm in de hand.

            Comment

            Working...
            X