Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoo anno 2007

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoo anno 2007

    Naar aanleiding van mijn commentaar in "DIT DRAADJE",
    wou ik even aantonen hoe ik het aanpak, fotograferen in de zoo.
    Het is al twee jaar geleden dat ik er nog geweest ben,
    en deze foto's zijn nog gemaakt met de Panasonic FZ30,
    omdat ik toen nog geen spiegelreflex rijk was...
    Jullie mogen natuurlijk ook commentaren geven...
    't Is niet omdat ik het goed vind, dat iedereen het goed moet vinden,
    en zelfs als je ze goed vindt, mag je 't zeggen.







    Mvg

    Chris
    Last edited by FestinaLente; 9 augustus 2009, 16:10.

  • #2
    Re: Zoo anno 2007

    das mooi gedaan, vooral die laatste.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Zoo anno 2007

      eerste: heel mooie kleuren.
      tweede vind ik niet zo goed omdat de hoofden nogal donker zijn (tegenover de achtergrond) en in elkaar overlopen
      derde: het juiste moment gekozen. prachtige houding van de vogel. Precies ballet.

      Comment


      • #4
        Re: Zoo anno 2007

        Chris,

        vooral goed gezien..
        De eerste die komt voor mij het beste over omdat ik er wat langer naar kijk.
        De tweede vind ik goed zien en de koppen staan bijna gemeten naast elkaar..Deze zou ik in een omzetting hebben gedaan en aan de bovenkant wat meer speling gegeven hebben.
        De derde vind ik nogal druk eerlijk gezegd maar wel een heerlijk moment vastgelegd.
        Deze is wel de specialste van de reeks.
        Ik kies toch voor de eerste.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Zoo anno 2007

          Onder het moto "mag het eens wat anders zijn"

          Alle drie
          Voorkeur gaat naar eerste wegens het oogcontact.
          Spijtig dat dit draadje niet in het draadje staat waarvoor het bedoeld is. Zou wel mogen al illustratie matriaal.
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

          Comment


          • #6
            Re: Zoo anno 2007

            Thx voor de reacties. Wat de tweede betreft... ik vind zelf het overvloeien van de lijnen van merrie en veulen net voor een stuk die foto maken. Speling bovenaan zit er niet in bij die foto, want hij is nagenoeg zo gemaakt, op een kleine crop aan de zijkanten na. Hij is gefotografeerd in 3/4 formaat. Toch andermaal veel geleerd bij het posten van deze foto's. Waar ik zelf de tweede de beste foto van de drie vond, ziet een ander dit blijkbaar niet zo. Maar... de gustibus non est disputandum.

            Comment


            • #7
              Re: Zoo anno 2007

              Beste Chris,

              Als beginner voel ik me niet zo geroepen om commentaar te geven op een ver gevorderde fotograaf, maar je schreef dat het mag dus, .. hier gaan we:

              1: indrukwekkend!!! Prachtige scherpe close-up, haarscherp, uitstekende compo, niets op aan te merken!
              2: Prachtige 'paard en veulen' weergave van een heel mooie diersoort maar de achtergrond stoort me, vooral het felle licht. Ik meen hier ooit eens een gelijkaardig beeld gezien te hebben (dacht in HOF) maar met een zwarte achtergrond, die was af, en had nét dat wat ik meen dat uw foto mist (misschien s trachen de achtergrond te bewerken/vervangen? ik denk dat je dan een prachtfoto hebt)
              3: prachtig!!! eens een andere pose van deze vogel, wat leuk is en het boeiend maakt. De foto is op het juiste moment genomen, retescherp, goed ingekaderd, mooie kleuren

              kortom: je bent in jouw opzet geslaagd!, Dit is een super voorbeeld van hoe dierentuinpics er moeten uitzien! Naast de technische perfectie, geen spoor van de 'zoo'-omgeving te bespeuren.
              Knap!!! en ik wou dat ik ook al zover zat ....

              Tot hier mijn bescheiden (nederlandstalige )bijdrage

              Lena
              ---------------------------------------------------------------
              Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
              www.lenafotografie.be

              Comment


              • #8
                Re: Zoo anno 2007

                Oorspronkelijk geplaatst door Lena shoot Bekijk bericht
                Als beginner voel ik me niet zo geroepen om commentaar te geven op een ver gevorderde fotograaf...
                Een fotoforum is een plaats van foto's, commentaren en meningen. Waarom zou jij je mening niet over mijn foto's kunnen geven? Het had alleen niet gehoeven met zoveel superlatieven , maar ik vind het trouwens prima onderbouwd.
                Op het moment dat ik deze foto's maakte, was ik amper enkele maanden bewust met fotografie bezig, zoals HIER al eens uitgelegd. Laat me het zo stellen... ik was toen evenzeer een beginner en probeerde heel veel uit. Ik bezocht 2 dierentuinen en hield een 20-tal beelden over, die ik de moeite vond, van misschien wel 300 foto's. Als ik nu een dierentuin zou bezoeken, maak ik minder foto's, maar zal het gemiddelde aan geslaagde foto's vermoedelijk hoger liggen. Dan nog, is het vaak het "moment", dat de foto ietwat speciaal maakt, dus moet je eigenlijk een beetje geluk hebben, of het geluk een handje helpen, door geduld te hebben en te blijven kijken.

                Mvg

                Chris

                Comment

                Working...
                X