Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mast van Babylon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mast van Babylon

Een van de eerste foto's van met mijn 45-200mm lens van de Panasonic G1
    De afstand tot de KPN-Mast is een behoorlijke! En het verwonderde me dat je de sproei-installatie er in en op ziet zitten! Ik vond het wel een strak plaatje alle compo-wetten tartend met de mast in het midden en de kassen als 1 horizontale lijn eronder.
    Ik heb hem wat ontrast gegeven - misschien iets teveel - niets gecropt = de hele foto. Scheelt een stuk dat zoekertje op de G1 want met deLX3 moest ik maar een beetje gokken wat ik erop kreeg.
    Lens Focal Length: 200,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/500 sec
    F-Number: F5,6 -- ISO: 100
    Last edited by HapSnap; 3 augustus 2009, 23:11.
    Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

Re: Mast van Babylon

Sorry maar ik vind het net niet boeiend genoeg in beeld gezet.
    Foto mist contrast, scherpte en kleur.
    Afgeknipte mast centraal staat hier echt niet op z'n plaats.
    De rij serres onderaan vind ik dan weer wel mooi...
    Ik zou gaan voor een verticale layout.
    Maar dat is maar 1 mening hé.
    Groetjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door digipx Bekijk bericht
      Sorry maar ik vind het net niet boeiend genoeg in beeld gezet.
      Foto mist contrast, scherpte en kleur.
      Afgeknipte mast centraal staat hier echt niet op z'n plaats.
      De rij serres onderaan vind ik dan weer wel mooi... Ik zou gaan voor een verticale layout.
      Maar dat is maar 1 mening hé. Groetjes.
      Vergeleken met de andere foto's hier is er ook eigenlijk niet veel aan. Het onderwerp staat zover weg dat scherpte wel wat achteruit gaat maar je kunt nog wel in de kassen kijken! Daar worden bloemen in gekweekt en daar staat het in Holland vol van - 's avonds zijn ze hel verlicht. Ik zal eens wachten op mooi weer en het nog eens proberen (het weer was erg grauw en winderig) - De afgeknipte mast: er stond nog een dunne spriet op geloof ik die zal ik dan wel wegshoppen en zorgen voor meer wolken. Het is nog moeilijk scherpstellen met mijn nieuwe lens - het lukt niet altijd.

Comment

ik mis scherpte en een "verhaal" rond deze foto..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bramvda Bekijk bericht
          ik mis scherpte en een "verhaal" rond deze foto..
          Is mijn nieuwe lens 45-200mm soms niet goed? Vandaag weer wat telefotoos gemaakt maar op die afstand zijn ze allemaal wat vaag. Ben wat aan het kijken wat de gemiddelde afstand is om iets scherp te krijgen - Het mannetje met de trompet op de Waagtoren in Alkmaar kreeg ik heel mooi - heel duidelijk stond de naam van de maker onder het beeldje, dat hadden we nog nooit gezien.
          Ik probeer iets van op het eerste gezicht niet zo sprekende onderwerpen toch iets te maken dor gebruikt te maken van het lijnenspel .... tenminste dat is de bedoeling.

Comment

Working...
          X