Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nr 320

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nr 320

Opname tijdens de eventing te Nokere, deze ruiter had bijna een nat pak. Ik zou zeggen rodeo stijl. Maar toch een goede prestatie als je de hindernis bekijkt. Ik zou het hem niet nadoen.

Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Re: Nr 320

Mooie foto's

Maar ben wel benieuwd naar het vervolg (3de foto )

Hoe komt de ruiter met paard in het water? Hoe diep is het water?
    Dit zijn enkele vragen die ik heb als ik naar je serie kijk.
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Mooie aktiefoto's Flash, de blik van de ruiter op foto 2 is pakkend

Als paardenliefhebber, ben ik niet gesteld op de military (understatement). Ik hoop dat de paarden er zonder kleerscheuren vanaf kwamen.

Comment

Hahah, het vervolg . Die zal ik later op de dag plaatsen.

Hier alvast een hint, hoe dat sommigen eruit komen en hoe diep het water aan de zijkanten is.

Bedankt voor het commentaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
          Als paardenliefhebber, ben ik niet gesteld op de military (understatement). Ik hoop dat de paarden er zonder kleerscheuren vanaf kwamen.
          Op deze foto's is mooi te zien dat het paard nog veel marge heeft. Dat is trouwens niet altijd het geval maar ook de gewone springsport is niet zonder risico's.

Ook deze zijn wat te geel (maar dat had ik je al gemeld in een andere post).

De momenten zijn mooi gepakt En dat is een eerste vereiste bij sport.
          Groetjes, KC
          www.sportbeelden.com

Comment

mooie actie foto's
            voor mij om van te watertanden
            maar zal dringend iets aan mijn ogen moeten doen, want gelig komen ze bij mij niet over
            ik meen het , ik zie soms kleurzwemen niet
            groetjes aline
            groetjes aline

Comment

Beste Aline en KC,

Ik zie ook dat geel niet, ik heb het nu op twee verschillende monitors bekeken (alle twee met calibratie).

Ik zou zeggen KC, je mag de foto gerust even aanpassen en die dan terug plaatsen. Zo kan ik het verschil zien.

Groet Flash

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                Beste Aline en KC,

Ik zie ook dat geel niet, ik heb het nu op twee verschillende monitors bekeken (alle twee met calibratie).

Ik zou zeggen KC, je mag de foto gerust even aanpassen en die dan terug plaatsen. Zo kan ik het verschil zien.

Groet Flash

Hier is de kleurtoning een tikkie minder warm gezet. Het is overigens maar een klein beetje maar het viel me wel op. In de NEF bestanden kun je het overigens beter zien.

De foto van de schimmel is overigens goed van witbalans.

Hoe gebruik je kleurprofielen? In opanda staat dat er geen gecalibreerde kleurruimte is maar als ik de foto in capture NX open dan geeft deze sRGB aan.
                Last edited by KCfoto; 3 augustus 2009, 22:32.
                Groetjes, KC
                www.sportbeelden.com

Comment

@KC
                  Ik zie een klein verschil maar moet wel heel goed kijken. Zal morgen eens op mijn gecalibreede monitor kijken.

Kleurruimte:

Opnames steeds in raw dus de kleurruimte doet er in RWA niet toe .
                  Openen met CS-4 met kleurruimte S-RGB. Ik gebruikte vroeger Adobe RGB maar dat was een probleem met veel browsers. Dus op het net gebruik ik S-RGB.
                  Het probleem met Adobe RGB is dat XP en IE gen kleuren profielen kent, Vista wel zo ook Ophera en firefox.

Groet Flash

Comment

Het is het beste te zien in de huidskleuren en het water.

Ik vermoed dat je in je camera de kleurruimte op Adobe hebt staan (ook in RAW). Dit heb ik ook een tijdje geprobeerd maar kreeg hiermee toch ongecontroleerde resultaten. Ik geloof dat de NEF bestanden toch ook de kleurruimte opslaan maar ik weet niet of deze hier iets mee doet. Hier moet ik nog eens beter in duiken.
                    Groetjes, KC
                    www.sportbeelden.com

Comment

Ik had ook graag de 3e foto gezien Van de landing in het water ...
                      Vind de eerste twee alleszins bewonderenswaardig
                      vooral de beweging in de tweede

Greets

Lena
                      ---------------------------------------------------------------
                      Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
                      www.lenafotografie.be

Comment

Op zich geen echt slechte foto, timing is goed en (op dit scherm) zit de scherpte wel snor.
                        jammer van het touw op de voor- en de toeschouwers op de achtergrond.
                        Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

Comment

Working...
                        X