Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eerste foto's

hallo iedereen

Sinds vrijdag heb ik mijn eerste spiegelreflex toestel (Canon EOS 450D) met standaard kitlens 18/55mm.
    Omdat ik zo goed als geen ervaring heb met fotograferen (behalve vakantiefototjes) heb ik mezelf lid gemaakt van dit forum om te kunnen bijleren.

Ik hou zelf erg van detaillshots en foto's met een focus op een dichtbijzijnd object en wazige achtergrond.

Bij deze wil ik graag enkele fototjes laten zien die ik sinds vrijdag gemaakt heb, meningen zijn uiteraard welkom, zo kan ik nog bijleren.

Canon EOS 500D
    Tamron 18-250mm F3.5-6.3 IF Di II LD

Re: eerste foto's

Foto 1; Goed idee maar niet geslaagd zou ik zeggen.
    Ik zou de gitaar onder een andere hoek plaatsen, dat geeft meer dynamic. Verder zou ik focussen op een detail en dat volledig scherp weergeve en voorkomen dat het onscherpe vooraan de foto zit. Op jouw foto is de kop heel onscherp en groot wat het totaal beeld stoort.

Foto2; Niet scherp en waarom zo kort gesneden. Probeer eens die speaker onder een andere hoek te plaatsen en de volledige circel van de woofer op de plaat te zetten.
    Je had die ook frontaal kunnen maken in een vierkante foto waar de circel van de woofer de zijkanten raakt van het vierkant.

Groet Flash
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Ik hou zelf veel van dit soort foto's met heel beperkte DoF. Maar ik sluit me aan met wat Flashsplash reeds geschreven heeft.

Ik wou je nog vragen om tussen elke foto een blanco regeltje te laten. Dat kijkt net iets gemakkelijker.

Benieuwd om meer van je te zien!

Comment

Foto1: goed idee om zo te werken met DOF maar het stukje onderaan de foto valt lelijk tegen. De rest van de foto is veel beter.
        Foto2: Toffe compo hoor. Zorg ervoor dat ten minste 1 deeltje van de foto echt scherp is, dat maakt de foto perfect af.

Comment

Working...
        X