Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterlelie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waterlelie

Hoe vinden jullie deze? Wat kan ik er aan verbeteren?

Re: Waterlelie

Heel mooi idee.
    Compositie OK.
    Scherpte mag meer op de bloem of de druppels op de bloem, nu ligt die op de druppels op het groene blad.
    De achterste witte bloemblaadjes, binnenkant bloem, kan ik niet onderscheiden. (Als anderen dat wel kunnen, dan ligt het aan mijn scherm)

Mocht dit tafereeltje niet te ver van je thuis zijn, dan zou het zeker de moeite zijn om daar nog wat verder te oefenen.

Comment

lijkt wel door een raamgetrokken.
      heb je de exif nog?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Kan mij vergissen, maar is dit niet een PS effect (masker en Gaussian blur).

Comment

Heb de exif nog ja:
          Iso 50
          Sluitertijd 1/100
          Diafragma F4.0

Dan heb ik via PS2 een stuk uitgesneden, en in mn zoektocht om de foto op een webspace te zetten (uiteindelijk via picasa) kon ik een bewerking doen om enkel de bloem nog scherp te hebben en alles errond 'wazig'. De foto is buiten genomen, onder papaplu... Dus niet achter glas, zoals het mss wel lijkt door die onscherpte.
          Nu waar ik een probleem mee heb, ik kan wel manueel scherp stellen, maar het lijkt me dat ik niet precies genoeg kan scherpstellen om de bloem alleen te hebben, of ervoor of erachter, maar net erop, ik weet niet of ik misschien iets mis doe, ofdat het gewoon niet gaat met dit toestel. Het is geen reflex maar een goede bridge camera, (Samsung Pro 815).
          Tips zijn altijd welkom!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Assy Bekijk bericht
            Heb de exif nog ja:
            Iso 50
            Sluitertijd 1/100
            Diafragma F4.0

Dan heb ik via PS2 een stuk uitgesneden, en in mn zoektocht om de foto op een webspace te zetten (uiteindelijk via picasa) kon ik een bewerking doen om enkel de bloem nog scherp te hebben en alles errond 'wazig'. De foto is buiten genomen, onder papaplu... Dus niet achter glas, zoals het mss wel lijkt door die onscherpte.
            Nu waar ik een probleem mee heb, ik kan wel manueel scherp stellen, maar het lijkt me dat ik niet precies genoeg kan scherpstellen om de bloem alleen te hebben, of ervoor of erachter, maar net erop, ik weet niet of ik misschien iets mis doe, ofdat het gewoon niet gaat met dit toestel. Het is geen reflex maar een goede bridge camera, (Samsung Pro 815).
            Tips zijn altijd welkom!!!
            Jouw problemen hebben alles te maken met de scherptediepte (de DOF). De scherpediepte is afhankelijk van de brandpuntsafstand (mm lens), het diafragma en de afstand tot het onderwerp. Zo te lezen, gebruik jij waarden die een grote scherpediepte opleveren. Ik zie je willen adviseren om iets over scherptediepte te lezen (bijvoorbeeld op Wikipedia) en de door jou gebruikte waarden in te vullen in de Depth Of Field Calculator (stel wel het toestel in dat je gebruikt. Ik heb gezien dat die op de lijst voorkomt).

Comment

Sluit me volledig aan peterdep

Groet Flash
              Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Thanks voor de tip peterdep.
                Ga er straks eens naar kijken!

Comment

Working...
                X