Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
foto zit vol met artefacten - de zware compressie graad en te veel verscherping.
Er zit te weinig detail in de bloem, het is bijna een witte vlek.
Spotmeten op de bloem, 2.5 stops overbelichten (in RAW, niet JPEG) met fotosoep editeren.
Hmmm..ik vind de omzetting niet zo geslaagd...nu vraag ik mij af of een bloem met insekt nu echt een geschikt onderwerp is om zo om te zetten in harde zw-w tinten. Het wit van de bloem is op bepaalde delen idd uitgebrand en de foto heeft maar weinig grijstinten. Zo'n plaatje vraagt meer om een lieflijke benadering...is mijn mening
Nu is je foto ook niet echt spannend, qua compo. Tof dat je er mee experimenteert, maar voor mij is deze niet echt geslaagd.
Zou je misschien de kleurenversie willen plaatsen?
Monica, ik heb de foto genomen met de zw/w stand van mijn camera. Ik heb dus geen kleurenversie. Het is dus beter om mijn foto in kleur te nemen en daarna naar zw/w om te zetten op de pc?
Ik heb idd nog heel veel te leren,daarmee dat ik jullie comentaren erg waardeer.
Same heer Knuffie...
Ik ben ook nog een beginner, maar dat wil niet zeggen dat we geen prachtige foto's kunnen maken.
Als je de foto's in kleur trekt kun je achteraf nog allerlei prachtige zwart-wit bewerkingen maken met bewerkingsprogramma's (ik weet niet welke je hebt)
Wat ik hier geleerd heb is dat je het beste de camera alleen de foto's kan laten schieten en de bewerkingen zelf moet uitvoeren. Vandaar dat men hier meestal in RAW schiet, aangezien JPG bestanden door de camera al bewerkt zijn.
Er zijn zoveel mogelijkheden in zw-w fotografie en er bestaan zoveel tinten. Maar dit bloemetje zou ik lekker in kleur doen
Zijn er ervaren fotografen in de buurt die knuffie verder kunnen helpen met zw-w omzettingen of tips hebben?
Ik ga eens een comment geven hoe het eigelijk niet moet. ik doe deze uit frustratie; verder niets van aantrekken.
Deze foto trekt op niks. Zo het is eruit
Waarom. Zorg dat deze foto haarscherp of scherp is en ik ben er bijna zeker van dat Monica, haar ogen er uitvallen en een heel ander comment zal geven.
Wanneer een foto onscherp is als deze, dan mag het compo, kleuren, enz nog zo goed zijn, uw foto is mislukt.
Waarom dan mij frustratie. Deze foto had ook in het ZW en dan wordt dat verbrod door onscherpte.
Spijtig heel spijtig
Ik wacht op de volgende maar zorg dat ik mij dan snijd aan de scherpte
Robby
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment