Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beestjes in de kruidentuin

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beestjes in de kruidentuin

laatst nog op stap geweest in de kruidentuin van het Bulskampveld in Beernem. Er stond véél in bloei met een mooi licht, dus ook véél beestjes van de partij. Ik zette enkele ervan op de gevoelige plaat en zou graag jullie reactie ivm verbeteringen graag eens horen.

een "pimpampoentje" aka Lieveheersbeestje

een zonnende vlieg

de groene kikker

Hopelijk is het wat, feel free to comment...
    Vaarwel K20d, welkom K-7. Nog altijd met wat glaswerk en de gebruikelijke toebehoren.

Re: beestjes in de kruidentuin

zyn ze zó slecht mss? Kan me niet voorstellen dat hier 70 man naar kijkt en niets ter verbetering aanbrengt.
    Vaarwel K20d, welkom K-7. Nog altijd met wat glaswerk en de gebruikelijke toebehoren.

Comment

Hoi Wussy,

Bij de eerste mag er nog iets gecropd worden. Het lieveheersbeestje staat verticaal nog al centraal in de compositie. Door te croppen maak je het kijken wat interessanter.
      De vlieg staat beter in de compositie... Kijkt gemakkelijker maar is natuurlijk niet zo boeiend om naar te kijken
      De kikker valt net iets te weinig op tussen al dat groen. Meer close-up was misschien beter geweest ook al heb ik het vermoeden dat dit een crop is door de iets mindere scherpte, maar vind dit toch de leukste van de drie om naar te kijken.

Groet,

Michel

Comment

Hallo en goede morgen,
        Bij de eerste 2 is er mi geflitst en dat valt vooral in de 1ste op door de storende reflectie op het schild. Misschien eens proberen het flitslicht wat te verzachten/verspeiden, je vind hier op het forum wel een aantal tips hoe dat kan.
        Bij de tweede valt het minder op maar je ziet toch wat witte puntjes in het blad, ook
        lijkt volgens mij de scherpte rechts van de vlieg te liggen.
        De derde is idd de beste, goed gezien die kikker. Ik zou al moeite hebben om hem
        te vinden tussen al dat groen
        Mvg, Marc
        Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
        http://fotos.mdlfoto.be/

Comment

de eerste twee zijn idd met flits, met de ringflits van zo dichtbij is het mss moeilijk om totaal geen reflectie te zien. Zal de volgende keer zonder proberen, of nog een diffusor te voorzien.
          die kikker is eigenlijk niet zo moeilijk aan een kikkerpoel, alleen véél geduld en ff een half uurtje op de buik gaan liggen (ze komen dan op zo'n anderhalve meter voor je zitten).

toch alletwee bedankt om de moeite te nemen een comment te plaatsen

Comment

Working...
          X