Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Accordionspeler in Bologna

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Accordionspeler in Bologna

Tijdens een uitstap in Bologna kwamen wij vorige week deze straatmuzikant tegen. Zonder probleem mocht ik hem fotograferen en ik had ergens de indruk dat hij het wel leuk vond. Wat vinden jullie van de foto? Tips zijn altijd welkom.

De exif gegevens zal ik er nog bij plaatsen. Heb net een apple gekocht en weet nog niet hoe ik aan de exifs kom van mijn foto's.

Re: Accordionspeler in Bologna

Jammer, jammer, jammer dat je geflitst hebt. Het haalt heel wat sfeer uit de foto, en zorgt voor een harde schaduw aansluitend aan de accordeonspeler.
    Bij straatfotografie is 't vaak beter dat ze niet naar de lens kijken, wat echter overkomt.

Exif : Canon 450D, F5, 1/60ste, ISO400, 39mm

Comment

Dankuwel voor uw reactie. Volgende keer dus geen flits en de man gewoon zijn ding laten doen zonder dat hij in de lens kijkt. Greetz

Comment

Het voornaamste is gezegd denk ik, heel jammer van die flits en bij straatfotografie de mensen begluren, niet vragen om te poseren, (omgekeerd zoals bij een portret daar is het beter om in de lens te kijken omdat je dan contact legt met de bekijker van de foto's, alsof er geen camera tussen fotograaf en model stond.)

Comment

Een kleine tip: Ik neem meestal eerst 1 of meerdere foto's en dan vraag ik of ik een foto mag nemen. Dan heb je er altijd een paar die niet "geposeerd" zijn.

De flits laat je dus best ook achterwege, als het niet anders kan dan de diffusor gebruiken. Als je met de interne flits werkt kun je een diffusor maken van een wit of transparant plastic flesje. Ik heb er zo een gemaakt maar het vraagt een beetje handigheid. Koop een klein flesje nagellakverwijder (weet niet wat de juiste benaming is. Snij het onderste deel van het flesje zodat dat over je flits past en dan maak je best een flits schoen. Ik heb dit gemaakt met een zakknijper (verkochten ze in de Colruyt en is een plastic knijper om bvb chips zakken dicht te maken na opening) waarvan ik een deel heb afgesneden en dan met dik papier of dun karton een flitsschoen gemaakt. Je kunt door een kleine insnede in de plastic flessebodem de zakknijper bevestigen en met isolerende tape de flitsschoen hieraan bevestigen. Dit is wel belangrijk want de flitsschoen mag niet geleidend zijn omdat deze over de contacten van de camera geschoven worden.

Als je het zo leest, lijkt het moeilijk maar ik zal eens proberen een paar foto's te posten van de benodigdheden en van het eindresultaat.

Groeten,

Michel

Comment

Flits/schaduw zijn al vermeld. Wat mij opvalt is de compo. Je hebt bovenaan een groot stuk muur, maar onderaan is een deel van de accordion afgekapt. Misschien had het beter geweest iets meer naar beneden te draaien met de camera, of door de knieën gaan, op ooghoogte van de speler.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
              Flits/schaduw zijn al vermeld. Wat mij opvalt is de compo. Je hebt bovenaan een groot stuk muur, maar onderaan is een deel van de accordion afgekapt. Misschien had het beter geweest iets meer naar beneden te draaien met de camera, of door de knieën gaan, op ooghoogte van de speler.
              Ik zou het toch zo laten... de accordeon is niet het onderwerp, maar de speler. Bij straatfotografie vind ik het persoonlijk belangrijk dat er een stuk omgeving bij staat, of het nu er naast, er onder of er boven is. Mij stoort dit alleszins niet.

Comment

Ik merk bij mezelf op dat ik het moeilijk heb met afgekapte dingen, hehe.
                Gelukkig vindt niet iedereen hetzelfde mooi, 't zou maar saai zijn anders

Misschien een vreemde vraag en OT, maar eh, als jullie zo'n straatmuzikant fotograferen, geef je dan achteraf een centje?

Comment

OT antwoord; dat is het minste wat je kan doen toch? Ik zou het in ieder geval wel doen

Wat de foto betreft is idd jammer van de harde schaduw en het kijken in de lens. Voorts ben ik het ook helemaal eens met Festinalente
                  Canon Eos1000D+canon EFS 18-55mm+canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

Comment

Ik wens jullie allen te bedanken voor de feedback. Zal hier in de toekomst zeker rekening mee houden.

Wat de vraag betreft van de centjes, heb idd een centje gegeven.

Comment

een leuk; kijk eens naar het vogeltje foto.
                      niks mis mee, echt zo als het gaat.
                      vind dat je bij dit genre fotografie niet zo nauw moet kijken en lekker op gevoel moet schieten.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                      X