Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mannen koppel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mannen koppel

Vind het een mooie foto, de keuze voor grijstinten kan ik best pruimen en ook de pose stoort me niet. Zeker als je de symboliek erachter door hebt na bovenstaande verduidelijking.

Vergis u niet, anno 2009 staat onze maatschappij nog bol van homofobie. Zowel mannelijke als vrouwelijke koppels moeten elke dag nog het hoofd bieden aan vooroordelen en spot. Daarom vind ik die pose een mooie uiting van hun anderszijn en hun manier van staan in het leven.

Waarom zouden zij op een 'traditionele' manier op de foto moeten staan? Waarom moeten zij conform andere, 'normale' (hetero-)koppels hun beeltenis laten trekken?
    Wil je ze 'normaal' maken? Wat is 'normaal'? Jouw beeld? Het beeld van de samenleving? Dat wat de maatschappij wil zien?

Laat ze gerust maar 'anders' geportretteerd worden, dat zet hun anderszijn juist in de verf en dat moet geaccepteerd worden, dan doorbreek je net taboes.

Comment

zoals al gezegt, te schuin voor de rest niks op aan te merken
      maar ik heb een deja vu, nog ergens gezien?
      mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Circe Bekijk bericht
        Vind het een mooie foto, de keuze voor grijstinten kan ik best pruimen en ook de pose stoort me niet. Zeker als je de symboliek erachter door hebt na bovenstaande verduidelijking.

Vergis u niet, anno 2009 staat onze maatschappij nog bol van homofobie. Zowel mannelijke als vrouwelijke koppels moeten elke dag nog het hoofd bieden aan vooroordelen en spot. Daarom vind ik die pose een mooie uiting van hun anderszijn en hun manier van staan in het leven.

Waarom zouden zij op een 'traditionele' manier op de foto moeten staan? Waarom moeten zij conform andere, 'normale' (hetero-)koppels hun beeltenis laten trekken?
        Wil je ze 'normaal' maken? Wat is 'normaal'? Jouw beeld? Het beeld van de samenleving? Dat wat de maatschappij wil zien?

Laat ze gerust maar 'anders' geportretteerd worden, dat zet hun anderszijn juist in de verf en dat moet geaccepteerd worden, dan doorbreek je net taboes.
        Dit is helemaal off topic, sorry Splash...
        Ik heb het niet over "normale" heterokoppels...ik heb het over "normale" koppels. Daar vallen homo's en hetero's onder.
        Ik ben het met je oneens. Jezelf steeds weer onderscheiden als homo, door jezelf steeds te profileren als homo werkt contra. Gayparades, Gaylympics, speciale homoavonden en "gay"poses, werken het hokjesdenken juist in de hand. Daar los je geen homofobie mee op.
        Ik ben meer van het motto: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Maar he...het gaat erom wat de heren er van vinden en of ze de foto mooi vinden.
        Ik geef slechts mijn mening, ik vind de pose niet mooi.

Comment

Ik ga mee met monica.

Comment

Mag ik nu eens vragen wat er abnormaal is aan deze pose ? Goh... ik zie 't dus echt niet. 't Is jammer dat de foto "zo" scheef staat, maar de pose op zich, is die nu zo abnormaal ?
            Ze is zelfs niet sexy, niet sensueel, gewoon een koppel dat vriendschappelijk lacht en geniet van samen te liggen en naar de camera kijkt. Ik weet niet wat jullie hier nu abnormaal in zien ? Sorry, mijn ogen zullen me andermaal in de steek laten, maar ik zie niets mis, ook geen uitdaging of anders zijn dan een hetero-koppel.

Comment

Bij een andere foto uit de reeks heb ik het ook al vermeld, ik vind dit niet goed (de foto dan). Maak van dit koppel eens foto's waarbij de liefde, de terderheid ... naar voor komt, net die dingen die je bij een hetero koppel ook zou zoeken in de pose, blik. Wat ik hier eigenlijk een beetje mis dat is de energie die er is tussen deze mensen, de link, het zouden net broers kunnen zijn die nog eens zot doen zoals in de kindertijd.

Ik volg Monica in haar betoog.
              Last edited by photogRAF; 31 juli 2009, 17:05.
              Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                Mag ik nu eens vragen wat er abnormaal is aan deze pose ? Goh... ik zie 't dus echt niet. 't Is jammer dat de foto "zo" scheef staat, maar de pose op zich, is die nu zo abnormaal ?
                Ze is zelfs niet sexy, niet sensueel, gewoon een koppel dat vriendschappelijk lacht en geniet van samen te liggen en naar de camera kijkt. Ik weet niet wat jullie hier nu abnormaal in zien ? Sorry, mijn ogen zullen me andermaal in de steek laten, maar ik zie niets mis, ook geen uitdaging of anders zijn dan een hetero-koppel.
                Je trekt mijn commentaar op deze manier in het belachelijke Chris.
                Ik zet overal al duidelijk bij: mijn mening..mijn gevoel.
                Ik heb het onderbouwd waarom ik de pose niet prettig vind ogen. Ik zie liever wat genegenheid. Voor mij is daar de kous mee af.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                  Je trekt mijn comentaar op deze manier in het belachelijke Chris.
                  Ik zet overal al duidelijk bij: mijn mening..mijn gevoel.
                  Ik heb het onderbouwd waarom ik de pose niet prettig vind ogen. Voor mij is daar de kous mee af.
                  Monica, ik denk dat je je te makkelijk aangevallen voelt. Net zoals jij je gevoel geeft, geef ik het mijne. Ik zeg dat ik niet zie wat jij ziet. Raf ziet het blijkbaar wel, ik dus niet.
                  Daarmee is de kous dus ook af. Ik ben nu eenmaal ook geen klapvee...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                    Bij een andere foto uit de reeks heb ik het ook al vermeld, ik vind dit niet goed (de foto dan). Maak van dit koppel eens foto's waarbij de liefde, de terderheid ... naar voor komt, net die dingen die je bij een hetero koppel ook zou zoeken in de pose, blik. Wat ik hier eigenlijk een beetje mis dat is de energie die er is tussen deze mensen, de link, het zouden net broers kunnen zijn die nog eens zot doen zoals in de kindertijd.

Ik volg Monica in haar betoog.
                    Raf, ik heb er geen probleem mee dat je zegt "maak eens een andere foto waarbij liefde en tederheid naar voor komen", maar hier op deze foto zie ik een stel dat samen geniet van wat ze aan het doen zijn. Het feit dat ze beiden lensgericht zijn, zal waarschijnlijk aan de fotograaf liggen, maar ik vind het hier helemaal niet storen. De interactie tusssen beide, de samenhorigheid, steekt in de pose, die ik eerder als normaal ervaar. Wil deze foto wel liefde en/of tederheid uitbeelden ? Mag het niet gewoon genieten zijn, van die dingen waarmee je op dat moment mee bezig bent ?
                    Last edited by FestinaLente; 31 juli 2009, 17:43.

Comment

Monica, ik denk dat je je te makkelijk aangevallen voelt. Net zoals jij je gevoel geeft, geef ik het mijne. Ik zeg dat ik niet zie wat jij ziet. Raf ziet het blijkbaar wel, ik dus niet.
                      Daarmee is de kous dus ook af. Ik ben nu eenmaal ook geen klapvee...

Mag ik nu eens vragen wat er abnormaal is aan deze pose ? Goh... ik zie 't dus echt niet.
                      Ik heb nergens gezegd dat de pose abnormaal is.
                      Dat stukje over klapvee heb je denk ik niet goed begrepen...ik verwacht geen luid aplaus van iemand als ik commentaar op een foto geef.

Comment

Ik heb nergens gezegd dat de pose abnormaal is. Dat stukje over klapvee heb je denk ik niet goed begrepen...ik verwacht geen luid aplaus van iemand als ik commentaar op een foto geef.
                        Nee, maar je vind dat iemand je belachelijk maakt als hij een andere mening geeft. 't Is misschien geen klapvee, maar ik ben geen kuddedier, en geef mijn mening, zoals ik het zie, meestal nogal vrij ongezouten, maar 't is nooit persoonlijk bedoeld. Ik snap dus ook niet dat je je aangesproken voelde. Trouwens dit is NIET de plaats om deze discussie te voeren, en ik heb er helemaal geen zin in.

Comment

@Chris: ik begrijp wat bedoeld, maar.
                          De TS verduidelijkt hier welke boodschap hij met de foto wil meegeven, wat ik tracht neer te zetten is dat de boodschap in deze foto niet naar voor komt. Daarnaast zou een foto die laat zien dat deze mensen elkaar heel genegen zijn juist als een hetero koppel een positieve boodschap over brengen.
                          Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                            @Chris: ik begrijp wat bedoeld, maar.
                            De TS verduidelijkt hier welke boodschap hij met de foto wil meegeven, wat ik tracht neer te zetten is dat de boodschap in deze foto niet naar voor komt. Daarnaast zou een foto die laat zien dat deze mensen elkaar heel genegen zijn juist als een hetero koppel een positieve boodschap over brengen.
                            Raf, dan heb je ook gelijk... ook ik heb aangegeven dat het doel van de foto niet bereikt wordt, maar als beeld op zich, zonder het verhaal, vind ik hem helemaal niet slecht (als hij wat rechter mocht staan).

Comment

Nee, maar je vind dat iemand je belachelijk maakt als hij een andere mening geeft. 't Is misschien geen klapvee, maar ik ben geen kuddedier, en geef mijn mening, zoals ik het zie, meestal nogal vrij ongezouten, maar 't is nooit persoonlijk bedoeld. Ik snap dus ook niet dat je je aangesproken voelde. Trouwens dit is NIET de plaats om deze discussie te voeren, en ik heb er helemaal geen zin in.
                              buitenproportionele reaktie en 't raakt kant noch wal. Ik heb ook wat beters te doen.

Comment

Dit is helemaal off topic, sorry Splash...
                                Ik heb het niet over "normale" heterokoppels...ik heb het over "normale" koppels. Daar vallen homo's en hetero's onder.
                                Ik ben het met je oneens. Jezelf steeds weer onderscheiden als homo, door jezelf steeds te profileren als homo werkt contra. Gayparades, Gaylympics, speciale homoavonden en "gay"poses, werken het hokjesdenken juist in de hand. Daar los je geen homofobie mee op.
                                Ik ben meer van het motto: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Maar he...het gaat erom wat de heren er van vinden en of ze de foto mooi vinden.
                                Ik geef slechts mijn mening, ik vind de pose niet mooi.
                                Hier kan ik je niet in volgen omdat ik weet wat het positieve resultaat van onder andere gayparades de holebibeweging gebracht heeft. Het feit dat holebi's zich laten horen, in het openbaar treden en niet braaf thuis in hun zetel blijven zitten heeft hen vele rechten geschonken waaronder bijvoorbeeld het huwelijk en adoptierecht. België, samen met Nederland en Zweden, is een voortrekker voor zijn holebi-bevolking.
                                95% van alle holebi's zijn 'gewone' holebi's, 5% loopt met veren in zijn gat rond, net zoals er 'uitschieters' zijn bij hetero's, om dan te stellen dat holebi's zich onder een hokjesmentaliteit regelmatig profileren, klopt van geen kanten.

Dus ik zie er hoegenaamd geen graten in een holebikoppel op een andere manier te portretteren. Soit, zoals reeds vele malen gezegd nu, dit is mijn mening. Anders denken staat vrij

Comment

Working...
                                X