Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste plantjes...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste plantjes...

Wat vinden jullie ervan?

Last edited by filipperke; 31 juli 2009, 13:59.

Re: Eerste plantjes...

Hoi Filip,

De eerste steekt er met kop en schouders boven uit hoor.
    De tweede mist scherpte op de juiste plaats.
    De derde vind ik persoonlijk niet zo interessant...

Maar die eerste

Comment

Eerste foto;
      mooie dof en onderwerp mooi scherp, doch beetje saaie compo, te centraal voor mij

Tweede foto;
      niet scherp waar het zou moeten zijn, maar scherp op het kleine blaadje achter de bloem, ook jammer dat die bloem zowel boven als beneden afgekapt is

Derde foto;
      Mooi scherp op het onderwerp, maar wederom nogal saaie compo.

De eerste is voor mij de beste
      Canon Eos1000D+canon EFS 18-55mm+canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoMarian Bekijk bericht
        Eerste foto;
        mooie dof en onderwerp mooi scherp, doch beetje saaie compo, te centraal voor mij

Tweede foto;
        niet scherp waar het zou moeten zijn, maar scherp op het kleine blaadje achter de bloem, ook jammer dat die bloem zowel boven als beneden afgekapt is

Derde foto;
        Mooi scherp op het onderwerp, maar wederom nogal saaie compo.

De eerste is voor mij de beste
        Effe toelichting:
        1) heb ik speciaal centraal gecropt, was de beste oplossing maar idd elk zijn goesting
        2) idd niet zo scherp, er was vervelende wind
        3) idd saai, het was voor mij meer een oefening in scherpstellen, de klimop had minder last van wind

Toch bedankt voor je mening hoor

Comment

Mag ik eerst zeggen dat foto 2 en 3 te groot zijn, vandaar de gele balk boven de foto's; max 900 pixels aan de langste zijde. Als een Mod dit ziet verdwijnen ze achter een linkje.

De foto's zelf.
          Foto 1 vind ik wel mooi. De scherpte is goed, en de kleuren vind ik mooi. Centrale compo, tja, we kennen de omgeving niet en kunnen dan niet weten of het beter kan of niet. Kwestie van goesting.

Foto 2, het is al aangehaald, de scherpte. Dit kwam door de wind zeg je. Ik ben niet zo vertrouwd met verschillende fototoestellen en de technische kant. Maar ik weet dat sommige toestellen een setting hebben waarmee het toestel zelf lichte spellingen van het onderwerp, door bv een zachte wind, "corrigeert". Waarschijnlijk heb ik mij niet goed uitgedrukt en zullen anderen wel weten wat ik bedoel en mij wel aanvullen met goede info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
            Mag ik eerst zeggen dat foto 2 en 3 te groot zijn, vandaar de gele balk boven de foto's; max 900 pixels aan de langste zijde. Als een Mod dit ziet verdwijnen ze achter een linkje.

De foto's zelf.
            Foto 1 vind ik wel mooi. De scherpte is goed, en de kleuren vind ik mooi. Centrale compo, tja, we kennen de omgeving niet en kunnen dan niet weten of het beter kan of niet. Kwestie van goesting.

Foto 2, het is al aangehaald, de scherpte. Dit kwam door de wind zeg je. Ik ben niet zo vertrouwd met verschillende fototoestellen en de technische kant. Maar ik weet dat sommige toestellen een setting hebben waarmee het toestel zelf lichte spellingen van het onderwerp, door bv een zachte wind, "corrigeert". Waarschijnlijk heb ik mij niet goed uitgedrukt en zullen anderen wel weten wat ik bedoel en mij wel aanvullen met goede info
            Ondertussen de grote terug aangepast, had het verkeerd gesaved in photobucket...
            Dat van die setting geen idee... moet eerlijk bekennen heb mijn boekje (halve cursus is dat) nog niet open gehad

Comment

Working...
            X