Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wildbollen in mijnen hof

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wildbollen in mijnen hof

Deze bloem is het resultaat van één van de bollen die ik in mei geplant heb in mijn hofje. Op de doos stond dat het wilde bloemen zijn. Wat de excacte naam van de bloem is weet ik niet meer, want zaten 101 bollen in
    Graag jullie beoordeling. Alvast bedankt voor het kijken

en deze een close-up van de knoppen bovenaan

Canon Eos1000D+canon EFS 18-55mm+canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

Re: Wildbollen in mijnen hof

Bij de eerste kan je misschien eens een lager standpunt proberen.
    Hier is de foto weinig boeiend, mede door de achtergrond.
    De tweede is wel mooi van BG, maar die zou ik dan weer verticaal genomen hebben.
    Nu wordt de bloem onderaan te snel afgesneden.
    Zeker blijven oefenen!
    Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

Comment

de eerste foto komt nogal onrustig over o.a. door de achtergrond
      het standpunt had ook best lager mogen zijn en aangezien het onderwerp lang is had je beter voor een portretstand gekozen (staand formaat dus)

de knoppen hebben een heel mooie achtergrond maar ook hier beter een staand formaat
      begrijp wel niet waarom je iso 400 koos en geflitst hebt was het zo donker?
      dan beter een ander moment kiezen morgen of avondzonlicht

off-topic:
      het zijn gladiolen geschikt voor verwildering .... niet echt een wilde bloem dus
      groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
        het standpunt had ook best lager mogen zijn en aangezien het onderwerp lang is had je beter voor een portretstand gekozen (staand formaat dus)
        Is toch staand?!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht

de knoppen hebben een heel mooie achtergrond maar ook hier beter een staand formaat
          begrijp wel niet waarom je iso 400 koos en geflitst hebt was het zo donker?
          dan beter een ander moment kiezen morgen of avondzonlicht
          Bedankt voor uw reaktie. De eerste foto is echter staand formaat genomen.
          De tweede inderdaad niet. De foto's zijn gisteren in de late namiddag genomen, maar kan mij niet herinneren dat de camera geflitst heeft en kan het ook niet terugvinden in mijn exif . De camera stond ingesteld op close-up modus, dus iso automatisch.

@X-off

ook hartelijk dank voor uw reaktie. Heb de foto eens in de lengte gecropped, zodat hij staand is, en dit is het resultaat. Beter?

Last edited by FotoMarian; 29 juli 2009, 09:53.

Comment

Euh..., nee. Ik bedoelde dat je de foto in portret had moeten maken, zodat we iets meer van de bloem zelf konden zien.

Hier staat je flits...

# Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 1/100 second ===> 0.01 second
            # Lens F-Number / F-Stop = 56/10 ===> ƒ/5.6
            # ISO Speed Ratings = 400
            # Original Date/Time = 2009:07:28 12:26:04
            # Shutter Speed Value (APEX) = 434176/65536
            Shutter Speed (Exposure Time) = 1/98.7 second
            # Aperture Value (APEX) = 327680/65536
            Aperture = ƒ/5.66
            # Flash = Flash fired, compulsory flash mode
            # Focal Length = 250/1 mm ===> 250 mm
            # Image Width = 646 pixels
            # Image Height = 911 pixels

Comment

Ha merci voor die exif, waar en hoe vind ik die terug? Sorry hoor, ben een superleek

Wat betreft meer van de bloem zien, dat zie je op de eerste foto, bij de tweede wou ik enkel die twee knoppen
              Last edited by FotoMarian; 29 juli 2009, 11:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoMarian Bekijk bericht
                Ha merci voor die exif, waar en hoe vind ik die terug? Sorry hoor, ben een superleek

Wat betreft meer van de bloem zien, dat zie je op de eerste foto, bij de tweede wou ik enkel die twee knoppen
                Tik maar eens 'Exif Viewer' in op Google, dan vind je diverse progjes die je gratis kan gebruiken. Firefox heeft zelfs zo'n plugin. In Photoshop zie je die bij 'file info' en zelfs in windows, als je rechtsklikt en dan 'eigenschappen - samenvatting - geavanceerd'.

Ik begrijp wel je bedoeling van de tweede foto, maar zorg dan dat het rood onderaan niet wordt afgesneden.

Comment

Merci, had net gegoogled en vond een topic hier in BDF zelf met een link waar ik zo'n progje kon downloaden. Is ondertussen gebeurt en werkt uitstekend. Thanks!!

Comment

en oh ja, je hebt helemaal gelijk met het stukje rood dat mist op de foto. Stupide fout, zal beter opletten volgende keer, dankjewel

Comment

ik ben nog leker dan leek. Hoe doe je dat met die achtergrond??? 2de foto
                      iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blackgirl Bekijk bericht
                        ik ben nog leker dan leek. Hoe doe je dat met die achtergrond??? 2de foto
                        de DOF ;-)
                        þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                        Freelance bedrijfsfotograaf
                        klikerdeklik hier voor mijn website!

Comment

scherpte diepte? 't is dus een 'natuurlijke' achtergrond?(moet nog veel leren...)
                          iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

Comment

Kijk hier eens even; zelfde foto met ander diafragma (eerste op 3.5, tweede op 22)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X-off Bekijk bericht
                              Is toch staand?!
                              even off-topic
                              sorry dat ik pas nu reageer maar de volledige gladiool is voor mij als eerste foto zichtbaar (ik dacht dat dit te wijten is aan de instelling voor het lezen van berichten, bij mij is dat "laatste berichten eerst")
                              Het zou handig zijn mocht iedereen zijn foto's een nummer geven ...

Comment

Working...
                              X