Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beetle's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beetle's

vuurkevers...
    komaan jongens niet opgeven

Model: Canon EOS 450D
    Shutter Speed: 1/16 second
    F Number: F/8.0
    Focal Length: 100 mm
    ISO Speed: 200

het poempaloentje

Model: Canon EOS 450D
    Shutter Speed: 1/64 second
    F Number: F/4.0
    Focal Length: 100 mm
    ISO Speed: 400

hardware: een tripod TF666
    locatieuytvoet
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

Re: beetle's

De eerste vind ik wel een goeie foto, goede compo en scherp.
    De tweede heeft een te centrale compositie en ik mis wat scherpte, F4 is ook wel laag om een goeie dof (scherptediepte te krijgen)
    Mvg, Bart
    http://www.bartzijlstra.com

Comment

Ik ga dit in me handtekening zetten. Spaart typewerk.
      Het eeuwige gezeur over technische prul ... Boeiende fotos wil ik zien

Matig. Zo worden er in de zomer 500 per dag gepost. Doe iets anders. Tis bijna testbeeld kijken
      1. Vlieg
      2. Bij
      3. OLV beest
      4. Roos
      5. Vlinder
      6. Kever
      7. Terug naar 1
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht

Matig. Zo worden er in de zomer 500 per dag gepost. Doe iets anders. Tis bijna testbeeld kijken
        1. Vlieg
        2. Bij
        3. OLV beest
        4. Roos
        5. Vlinder
        6. Kever
        7. Terug naar 1
        Voor boeiende foto moet je naar andere forum's gaan denk ik.
        Oja je hebt nog 1 vergeten, spinnen.

Comment

1. Vlieg
          2. Bij
          3. OLV beest
          4. Roos
          5. Vlinder
          6. Kever
          7. Terug naar 1
          de eerste is een mooie ,de tweede minder, ah nerdifant voor alle duidelijkheid het geen de TS gepost heeft staat niet in uw lijstje ,eerste zijn soldaatjes en de tweede O.L.Heerbeestje

Comment

1. Vlieg
            2. Bij
            3. OLV beest
            4. Roos
            5. Vlinder
            6. Kever
            7. Terug naar 1
            olv beest ken ik niet...
            anyway

post ik iets "speciaals" of conceptioneel
            dan word er gewoon niet op gereageerd...

als ze reageren trekt het meestal op niks
            of word het in het belachelijke getrokken.

ik wil reactie's
            ik wil weten is dit goed is dit slecht ; waarom is het slecht of goed , mogelijk tips

moet ik dan moeite doen om foto's te posten waar ze niet op reageren?

http://forum.belgiumdigital.com/f43/dood-271574.html

http://forum.belgiumdigital.com/f66/...en-271070.html (deze topic heb ik een zeer goede reactie gekregen van festinalente)

Comment

1. OT
              De eerste is de beste.
              Bij twee heb je slecht lichtinval, reflecties en te weinig scherpte waar het moet. F4 lijkt me te laag. Beter je diafragma wat meer dicht knijpen.
              De eerste vind ik best geslaagd. De dauwdruppels maken het net weer anders dan anders

2. @nerdifant.
              Mensen posten hier onder andere ook om te leren, dus logisch dat dezelfde beestjes steeds terugkeren. Ik ben een paar maanden geleden met macrofotografie gestart. Wat verwacht je, dat ik hier direct de meeste exotische beesten in de meest exotische houdingen post?
              De ene keer zijn de posts misschien al wat saaier dan de andere keer. Niettemin, saai of niet, IK leer alvast nog uit die posts. Als dat voor jou niet het geval is, dan stel ik voor dat je deze dan gewoon niet open klikt. Probleem opgelost !

3. @appelboom.
              Ik vrees dat je niet kan verwachten dat er altijd veel reacties komen op je posts. Er worden hier dagelijks 738 topics gepost (bij wijze van spreken), dus onmogelijk denk ik dat iedereen op iedereen kan reageren. Ik ga eerlijk zijn, ik stoor er mij ook soms aan maar ik merk ook dat ik zelf ook verre van op alles kan/wil reageren. Ik doe mijn best om een aantal subfora te volgen, maar er is natuurlijk ook een leven buiten BD
              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht

3. @appelboom.
                Ik vrees dat je niet kan verwachten dat er altijd veel reacties komen op je posts. Er worden hier dagelijks 738 topics gepost (bij wijze van spreken), dus onmogelijk denk ik dat iedereen op iedereen kan reageren. Ik ga eerlijk zijn, ik stoor er mij ook soms aan maar ik merk ook dat ik zelf ook verre van op alles kan/wil reageren. Ik doe mijn best om een aantal subfora te volgen, maar er is natuurlijk ook een leven buiten BD
                zeker en vast...
                maar ze zijn er wel als de kippen bij als er wat mis is...

kheb eens 2 foto's verstuurt in het zelfde fora (wat eigenlijk niet mag)
                de ene kreeg een paar antwoorden omdat de compo niet goed was
                kgeef ze ook geen ongelijk want hij oogde ook niet lekker

en die andere bleef roerloos

Comment

Foto 1 : mooie kleuren, mooie achtergrond
                  maar mis wat scherpte op het beestje.

Foto 2 : mindere compo. Heb ook de indruk dat deze serieus gecropt is?

greetz
                  Cheeta

Matig. Zo worden er in de zomer 500 per dag gepost. Doe iets anders. Tis bijna testbeeld kijken ...
                  Beetje kort door de bocht, spijtig ...
                  Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                  flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
                    Foto 1 : mooie kleuren, mooie achtergrond
                    maar mis wat scherpte op het beestje.

Foto 2 : mindere compo. Heb ook de indruk dat deze serieus gecropt is?

greetz
                    Cheeta

Beetje kort door de bocht, spijtig ...
                    foto2 is ongeveer 15% kleiner dan het orgineel

personelijk denk ik dat het beestje soft overkomt door het licht
                    khad hem misschien beter van de andere kant getrokken
                    maar het water van die beek was net iets te koud op dat uur van de dag

Comment

de 1ste is goed, mocht mms wat scherper, maar dat is macro, en ik heb er zelfs ook moeite bij, de 2de is wat te centraal, en door de crop zeker niet beter geworden,
                      nerdifant gaat hier idd nogal kort door de bocht ,maar je kan hem dat niet kwalijk nemen namelijk Knokke heeft een zee, en Hasselt moet het stellen met een kanaal kom

grtjs,

jeannot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                        de 1ste is goed, mocht mms wat scherper, maar dat is macro, en ik heb er zelfs ook moeite bij, de 2de is wat te centraal, en door de crop zeker niet beter geworden,
                        nerdifant gaat hier idd nogal kort door de bocht ,maar je kan hem dat niet kwalijk nemen namelijk Knokke heeft een zee, en Hasselt moet het stellen met een kanaal kom

grtjs,

jeannot
                        zijt blij jullie hebben water...
                        in sint-niklaas hebben we enkel bruine beken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
                          personelijk denk ik dat het beestje soft overkomt door het licht
                          Het is toch duidelijk dat de scherpte onderaan het lieveheersbeestje ligt? Je hoeft geen expert te zijn om dat te zien.

Ik vind het persoonlijk moeilijk om iets in de foto's te vinden dat me aanspreekt (kleur, lichtinval, details, compositie...). Als ik deze onderwerpen tegenkom tijdens een ochtendje macrofotografie is de kans groot dat ik ze simpelweg links laat liggen want het zijn geen zeldzame soorten (au contraire!) en ze zijn al zoveel keer gefotografeerd. Het is dan ook logisch dat de kijker dan wat meer verwacht, niet?

Dus mijn advies is: zoek naar taferelen die interessanter zijn om te fotograferen. Een insect dat een mooi kleurcontrast geeft met de omgeving. Een beestje dat je superscherp beeldvullend kunt fotograferen zodat de kijker van alle details kan genieten, een kever of een vlinder waar de licht op een originele manier op invalt...
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                            Het is toch duidelijk dat de scherpte onderaan het lieveheersbeestje ligt? Je hoeft geen expert te zijn om dat te zien.

Ik vind het persoonlijk moeilijk om iets in de foto's te vinden dat me aanspreekt (kleur, lichtinval, details, compositie...). Als ik deze onderwerpen tegenkom tijdens een ochtendje macrofotografie is de kans groot dat ik ze simpelweg links laat liggen want het zijn geen zeldzame soorten (au contraire!) en ze zijn al zoveel keer gefotografeerd. Het is dan ook logisch dat de kijker dan wat meer verwacht, niet?

Dus mijn advies is: zoek naar taferelen die interessanter zijn om te fotograferen. Een insect dat een mooi kleurcontrast geeft met de omgeving. Een beestje dat je superscherp beeldvullend kunt fotograferen zodat de kijker van alle details kan genieten, een kever of een vlinder waar de licht op een originele manier op invalt...
                            ik ben nog niet extreem lang bezig met macro
                            dus ik trek wat ik voor men lenskrijg als het over beestjes gaat

maar wat ik merk is dat tegenwoordig alles moet softwarmatig gescherpt worden
                            of je krijgt de commentaar ik mis scherpte...

een voorbeeldje...
                            de compo en de versnijding is verre van goed
                            maar kwil deze toch effe tonen
                            http://forum.belgiumdigital.com/f43/...cs-271572.html

Comment

ik ben nog niet extreem lang bezig met macro
                              dus ik trek wat ik voor men lenskrijg als het over beestjes gaat.
                              Ha, een bekend fenomeen. Ik was in't begin ook zo. Het loont echt de moeite om wat selectiever te zijn, en meer tijd te spenderen in het zoeken van leuke taferelen dan in het maken van zoveel mogelijk foto's. En als je dan iets vindt dat de moeite lijkt, neem dan uitgebreid de tijd om je foto te maken. Hoe kan ik het best kadreren? Welk standpunt neem ik best in? Hoe zit het met het licht? Past mijn achtergrond bij de foto? Het zijn allemaal overwegingen die je dient te maken, en dat wordt pas een automatisme na veel en veel te oefenen.

maar wat ik merk is dat tegenwoordig alles moet softwarmatig gescherpt worden
                              of je krijgt de commentaar ik mis scherpte...
                              In je dood-aan-de-zweefvliegen-topic vond ik de scherpte wel goed.
                              Op de eerste foto ligt de scherpte ook juist en is er niks mis mee.
                              Je hebt gewoon verkeerd scherpgesteld in de LHB-foto, daar valt niks meer aan te doen.
                              Last edited by ThierryM; 29 juli 2009, 15:50. Reden: spelling
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Working...
                              X