Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Suggesties vliegende vogels.....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Suggesties vliegende vogels.....

Exif:

Camera Model: Canon (Canon EOS 1000D)
    Lens Focal Length: 365,00 mm (EF100-400mm f/4.5-5.6L IS USM)
    Shutter Speed: 1/1250 sec
    F-Number: F6,3
    ISO: 400
    Compensation: EV 1/1

deze is tot nu toe de beste die ik uit de losse hand voor elkaar kreeg wel op een meter of 60 maar ik zie op de forums kwalitatief veel betere iemand ideeen hoe dat komt ik heb dacht ik wel een goede lens....
    mvg rick
    Last edited by canonfreak; 25 juli 2009, 22:55.

Re: Suggesties vliegende vogels.....

Als je vliegende meeuwen wilt fotograferen kun je om te beginnen het beste in de buurt gaan zitten waar er een hoop zijn. Op een boot bijvoorbeeld gaan ze vaak naast je hangen in de wind. Dan verkeren ze in een betrekkelijke rustpositie en probeer ze dan te pakken als ze jouw richting uitkomen. Beste met een puntfocus en tegenlichtcompensatie. Met wat oefening kun je ze rustig volgen als je ze in het vizier hebt. Mijn man heeft pas een mooie foto van een opvliegende reiger gemaakt door met een Sigma 150mm apolens (die er toevallig opzat) te puntfocussen op de borst van de vogel en hem een fractie van een seconde te volgen (hij heeft op een schietvereniging gezeten misschien scheelt dat...)
    Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

Comment

Vogel volgen is de boodschap om scherpe foto's te hebben. Scherpstelling op continu, en puntlichtmeting, als je camera er mee uitgerust is. Anders ietwat overbelichten, omdat een heldere hemel door de camera vergeleken wordt met 18% grijs, en alsdus geregistreerd wordt. Naar compo toe... een beetje ruimte laten, zodat het beestje de foto in kan vliegen.

Comment

Tja tot nu toe klopt het wat ik gedaan heb ik heb de spotmeting aan 1 stop overbelicht en dit was uit een dakraam zodat ik ze als ze aankomen ze netjes volg ik vraag me nl af of het de resolutie van de camera bijv is? want het lijk me dat de lens het wel kan of is die 60 meter toch te ver voor zo n vogel stilstaand uit de hand en op een statief is er niks loos maar bewegend krijg ik dit ik weet niet of de haarscherpe foto s die je ziet dichterbij waren?? deze foto is ook uit de grote gesneden niet veranderd
        mvg rick

Comment

Working...
        X