Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blijven oefenen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Blijven oefenen

Hallo,

Bij deze nog enkele zweefvliegjes proberen vastleggen met de macro lens
    Wat denken jullie ervan? of

Greets

Lena

Camera Model Canon EOS 500D
    Tv( Shutter Speed ) 1/40
    Av( Aperture Value ) 7.1
    Exposure Compensation -1/3
    ISO Speed 200
    Lens EF100mm f/2.8 Macro USM
    Focal Length 100.0mm
    Last edited by Lena shoot; 25 juli 2009, 10:44.
    ---------------------------------------------------------------
    Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
    www.lenafotografie.be

Re: Blijven oefenen

Hele mooie foto's maar doe A.U.B. die afschuwelijke kaders weg !!!
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

da's snel.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Mooi gedaan, goede composities gebruikt. Zelf vindt ik net iets teveel verscherping toegepast, het is te zichtbaar. Maarja, dat kan misschien ook wel weer persoonlijk zijn.
        Hoe dan ook, het zijn drie geslaagde plaatjes.
        Mvg, Bart
        http://www.bartzijlstra.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
          da's snel.
          mijn ventje was je voor!
          www.lenafotografie.be

Comment

Goede oefeningen !

Ik vind het kader wel wat overheersend. Zou het weglaten.
            Bij je eerste heb je nogal wat reflectie op het achterlijf, maar ik vind het wel de mooiste. Ik vecht er ook vaak mee met die reflecties. Op het juiste uur op jacht proberen te gaan.

Alvast heel scherp lijkt me.

Ik blijf wel iets aan de foto's zien, die ik wat onnatuurlijk vind. Ik weet echt niet wat. Misschien is het de scherpte die zo scherp is waar ik me zo blind op staar. Ik weet het niet.
            Ze lijken helemaal anders dan mijn zweefvliegjes op een of andere manier, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik vind het heel moeilijk om het uit te leggen.

Maar euh.. Lena.. kom maar snel een trapje hoger op BD hoor. Dit dient echt niet in beginnershoek te staan vind ik...
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
              Goede oefeningen !

Ik vind het kader wel wat overheersend. Zou het weglaten.
              Bij je eerste heb je nogal wat reflectie op het achterlijf, maar ik vind het wel de mooiste. Ik vecht er ook vaak mee met die reflecties. Op het juiste uur op jacht proberen te gaan.

Alvast heel scherp lijkt me.

Ik blijf wel iets aan de foto's zien, die ik wat onnatuurlijk vind. Ik weet echt niet wat. Misschien is het de scherpte die zo scherp is waar ik me zo blind op staar. Ik weet het niet.
              Ze lijken helemaal anders dan mijn zweefvliegjes op een of andere manier, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik vind het heel moeilijk om het uit te leggen.

Maar euh.. Lena.. kom maar snel een trapje hoger op BD hoor. Dit dient echt niet in beginnershoek te staan vind ik...
              Hoi Natasja,

Ik ben net nog eens naar jouw zweefvliegjes gaan kijken en ze zijn idd anders, veel softer. De mijne komen hard over en lijken te veel verscherpt of te veel contrast te hebben. Nogthans, hier heb ik niet aan gesleuteld, ze zijn enkel gecropt en verkleind.
              Andere lens? (ik zag écht wel het verschil waar ik van de 300mm naar de macro lens overgestapt was bij het opladen van mijn beelden) of misschien het felle licht?
              Je schreef 'op het juiste uur op jacht gaan' ?
              Hoe laat moet ik mijn wekker dan zetten???

Greets

Lena
              www.lenafotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lena shoot Bekijk bericht
                veel softer. De mijne komen hard over
                Ja softer is misschien het woord. Misschien ligt dat aan de lens, ja. Ik weet het absoluut niet. Ben dan ook geen expert wat lenzen en zo betreft. Maar, ik vind ze daarom niet minder mooi, maar het viel me gewoon op en vroeg me af wat de reden is.

Ik kreeg het advies voor 10u of na 17u, maar bij mij lukt dat ook niet altijd.
                Al doende leert men...

Flickr

Comment

Zijn ze ook niet automatisch wat verscherpt bij het verkleinen, met BDsizer of andere software ? Mijn eerste reactie was ook dat het verscherping leek. Anders zal het komen door het harde licht.
                  Mvg, Bart
                  http://www.bartzijlstra.com

Comment

weer mooie compo's, maar m.i. zit het in de verscherping
                    mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

vind ze heel geslaagd lena, en bij deze heb je mij aangestoken om het ook eens te proberen....
                      amaai, die gastjes zijn rap
                      ga ze eens bewerken en bekijken, en als ik er leuke heb post ik ze ook
                      groetjes aline
                      groetjes aline

Comment

Mijn advies: ga voor een grotere lensopening. Dan wordt de achtergrond minder storend en gaat zelfs meespelen in het totaalplaatje.

Comment

Hoi Lena,

Mooie plaatjes, maar ik heb ook zowat het gevoel dat er wat over-verscherpt is.

Hoe verscherp je trouwens je plaatjes ?

Ik zou die beestjes of delen ervan selecteren.

Zo doe ik het;
                          Laagje aanmaken dan daarop een hoogdoorlaat filter plaatsen ( je mag sterk overdrijven) en daarna laag methode bedekken en dan de dekking regelen. Daarna opnieuw laagje en alleen het beestje door drukken.

Groeten flash
                          Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                            Hoi Lena,

Mooie plaatjes, maar ik heb ook zowat het gevoel dat er wat over-verscherpt is.

Hoe verscherp je trouwens je plaatjes ?

Ik zou die beestjes of delen ervan selecteren.

Zo doe ik het;
                            Laagje aanmaken dan daarop een hoogdoorlaat filter plaatsen ( je mag sterk overdrijven) en daarna laag methode bedekken en dan de dekking regelen. Daarna opnieuw laagje en alleen het beestje door drukken.

Groeten flash
                            Hoi Flash,

Deze zijn niet verscherpt, ik denk dat het aan het harde licht gelegen is, weet het ook niet, enkel verscherpt door het verkleinen / posten.
                            Bij mijn http://forum.belgiumdigital.com/f74/...ie-271440.html had ik heel ander licht en dat gaf meteen ook een ander resultaat.
                            Verscherpen doe ik in RAW in Digital Photo Professional (software die bij de cam zat) en verder tracht ik er niet te veel aan te komen, ik zit hier op BD om nét de kunst van het goed, basic fotograferen onder de knie te krijgen Bewerken, tja, ik ga niet zeggen er is geen kunst aan (want dan breek ik mijn eigen beroep af en het is best moeilijk) maar dat is niet de kunst van fotografie. Mijn bedoeling is net om minder te moeten bewerken en nu eerst eens leren een 'goede' foto te maken
                            Jouw systeem om te verscherpen is in elk geval

Greets

Lena
                            Last edited by Lena shoot; 26 juli 2009, 15:33.
                            www.lenafotografie.be

Comment

Drie mooie haarscherpe beelden , voorkeur voor de compo van de derde
                              Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                              www.cromagnonman.be

Comment

Working...
                              X