Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Model: Canon EOS 450D
Shutter Speed: 1/512 second
F Number: F/8.0
Focal Length: 100 mm
ISO Speed: 400
hardware:tripod TF-666
Mooie pogingen Dave, maar...
- ik mis een scherp aanknopingspunt
- te weinig scherptediepte m.i.
- ik begrijp de camerainstellingen niet
100mm F8 en vlakbij... nooit heel veel scherptediepte.
Zie DOFMASTER.
ISO 400 en 1/500ste... waarom niet ISO 100 en 1/125ste ?
Vanaf statief maakt de belichtingstijd weinig uit.
Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLenteBekijk bericht
Mooie pogingen Dave, maar...
- ik mis een scherp aanknopingspunt
- te weinig scherptediepte m.i.
- ik begrijp de camerainstellingen niet
100mm F8 en vlakbij... nooit heel veel scherptediepte.
Zie DOFMASTER.
ISO 400 en 1/500ste... waarom niet ISO 100 en 1/125ste ?
Vanaf statief maakt de belichtingstijd weinig uit.
Oogt wat donker. Mist in zijn geheel wat scherpte. Ook hier is er wat te veel negative space - rond het onderwerp.. Ik zou zeker dit eens proberen met een diafragma f22 en een statief. Niet baseren op lucky shots.
Hmm, tja, ik vind de eerste prachtig! Die zou ik aan mijn muur hangen. Ik hou wel van dat soort foto's, waar je niet weet wat je ziet, en je in je gedachten alles kan toekennen aan de foto.
Enfin, ik ben alleen maar koper geen kenner (maar die zijn mss ook wel belangrijk )
onderweg...
Canon 7D; 24-70mm 2.8; 50 mm 1.8; 85mm 1.8
Hmm, tja, ik vind de eerste prachtig! Die zou ik aan mijn muur hangen. Ik hou wel van dat soort foto's, waar je niet weet wat je ziet, en je in je gedachten alles kan toekennen aan de foto.
Enfin, ik ben alleen maar koper geen kenner (maar die zijn mss ook wel belangrijk )
Comment