Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rustplaats Doel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rustplaats Doel


    iso 400
    76mm
    f 9,0
    1/80 sec
    Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
    Flickr

  • #2
    Re: Rustplaats Doel

    Hmmmm , wat moet ik hier op zeggen

    1. Foto zit technisch niet goed. Uitgebrande vlek is wel storend.
    2. Ik begrijp het verband niet tussen de titel en de foto.
    3. De dode kat vind ik niet echt geslaagd, maar misschien wilde je gewoonweg schokeren met de dode kat. Voor sommigen zal dit misschien lukken,niet bij mij .

    Ik heb ook ooit eens een naakte man geplaatst met titel doode naakte man ? En dat viel niet in goede aarde, alhoewel niemand dood was.

    Ben eens benieuwd naar de andere opmerkingen.

    Groet Flash
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

    Comment


    • #3
      Re: Rustplaats Doel


      Ik heb er echt spijt van dat ik geklikt heb
      Mocht wel een waarschuwingsken bij gestaan hebben vind ik
      te shockerend naar mijn smaak en ik kan t niet opbrengen om er lang genoeg naar te kijken om foto te beoordelen
      sorry

      Lena
      ---------------------------------------------------------------
      Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
      www.lenafotografie.be

      Comment


      • #4
        Re: Rustplaats Doel

        Tja... het onderwerp buiten beschouwing gelaten (heb er geen moeite mee, maar ik begrijp dat er mensen moeite mee hebben), vind ik het niet zo'n goed gemaakte foto. Het onderwerp is amper zichtbaar, omdat de belichting niet goed zit. Compo is redelijk maar het zwart/wit (waarvoor deze foto m.i. niet echt geschikt is) kan veel beter.
        Last edited by FestinaLente; 20 juli 2009, 18:18.

        Comment


        • #5
          Re: Rustplaats Doel

          @Flashsplash: Ik denk dat de titel nochtans heel duidelijk is...het eindstation van de kat is Doel, het dorpje, hier is hij gestorven...
          Ik hou me ook niet bezig met het louter shockeren van mensen , ik heb je post toen gezien van die man, eigenlijk alleen een stukje van de zijkant en dat was wel op en top bedoeld om te shockeren. Opnieuw, met zo'n zaken hou ik me niet bezig.
          Kijken jullie niet naar het nieuws? Ik denk dat daar toch wel meer shockerende zaken te zien zijn dan een dode kat.... De reden waarom ik die foto trok was omdat ik het een intriest verhaal vond. Doel, de naam an sich dan nog niet eens erbij betrekkend, als eindstation, iedereen trok er weg, zo ook het woordje 'hoop' en dan deze kat die dat heel letterlijk genomen heeft en er zijn rustplaats gevonden heeft. Ik begrijp eigenlijk niet wat Flashsplash en Lena Shoot zo shockerend vinden, tenzij het dan puur is om een foto ongegrond af te kraken of uit persoonlijk misnoegen voor het afbreken één hunner foto's eerder. Maar om dit als 'shockerend' te bestempelen...mijn God, ik heb dan toch al veel, maar dan ook heel veel, frappantere foto's gezien in mijn tijd en ben dan nog redelijk jong.

          @FestinaLente: bedankt om als enige iets over de foto zelf te willen posten Ben net aan een boek begonnen over hoe je best zwart/wit-foto's bewerkt, zal eens kijken hoe ik meer contrast kan brengen en de foto kan verwerken.
          Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Rustplaats Doel

            "Ik begrijp eigenlijk niet wat Flashsplash en Lena Shoot zo shockerend vinden, tenzij het dan puur is om een foto ongegrond af te kraken of uit persoonlijk misnoegen voor het afbreken één hunner foto's eerder. "


            PPPfffffff
            zo heb ik al 500 off topic discussies gelezen op dit forum en ik doe hier niet aan mee hoor, ik vind een dood half verteerd dier, als dierenliefhebber een vrij schokkend beeld, tout court!
            Ik kan tegen comments op mijn fotos, anders zou ik ze niet posten
            Jij???? (is retorische vraag hoor)

            Lena
            ---------------------------------------------------------------
            Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
            www.lenafotografie.be

            Comment


            • #7
              Re: Rustplaats Doel

              Oorspronkelijk geplaatst door Lena shoot Bekijk bericht
              "Ik begrijp eigenlijk niet wat Flashsplash en Lena Shoot zo shockerend vinden, tenzij het dan puur is om een foto ongegrond af te kraken of uit persoonlijk misnoegen voor het afbreken één hunner foto's eerder. "


              PPPfffffff
              zo heb ik al 500 off topic discussies gelezen op dit forum en ik doe hier niet aan mee hoor, ik vind een dood half verteerd dier, als dierenliefhebber een vrij schokkend beeld, tout court!
              Ik kan tegen comments op mijn fotos, anders zou ik ze niet posten
              Jij???? (is retorische vraag hoor)

              Lena

              Amen
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: Rustplaats Doel

                Vergeef mij dat ik dat dan een heel kinderachtige houding vind,
                toch bedankt voor jouw mening
                Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Rustplaats Doel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaelan Bekijk bericht
                  Vergeef mij dat ik dat dan een heel kinderachtige houding vind,
                  toch bedankt voor jouw mening
                  Ik wil toch even opmerken dat fotograferen het registreren van beelden is. Wanneer mensen naar een beeld kijken, zien ze eerst het onderwerp. Heel veel mensen komen niet voorbij het onderwerp, en zullen dan soms ook te kennen geven dat het hun niet aanspreekt.
                  Fotografie is meer dan dat. Het is zoeken naar een juist standpunt, zoeken naar de goede belichting van het onderwerp, spelen met scherptediepte, het weghouden van hinderlijke objecten uit de foto (onderwerp/achtergrond) ennog veel meer dan dat...
                  Deze laatste zaken zijn het wat fotografie moeilijk maken. Zo vind ik DIT BEELD, heel goed gemaakt, niet omdat ik de maker ken, maar omdat ik er naast het simpele onderwerp, de fotografie in zie. Ook dat beeld scoort niet hoog, waarschijnlijk omdat het onderwerp niet zo aanspreekt vanwege de simpelheid ervan. Toch is het stukken moeilijker te maken, dan de foto die jij hier neerplant.
                  Ik zou zeggen... probeer te fotograferen, rekening houdend met die dingen die ik hierboven aanhaal, en dan kan je eender wel onderwerp op een mooie manier weergeven, en dan gaat het onderwerp veel minder de hoofdrol spelen in het plaatje.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rustplaats Doel

                    uitgebrand en slechte compo...meer kan ik hier niet aan vinden
                    of toch wel: een tekstje verzinnen om een foto van een dode kat te verantwoorden....
                    sorry voor mij hoeft het niet ....
                    http://www.jvs-photography.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rustplaats Doel

                      Ik vind die uitgebrande vlek zonlicht wel storen.
                      Met het onderwerp heb ik als kattenliefhebber minder een probleem.
                      Zoals FestinaLente zegt, je moet voorbij het onderwerp kunnen zien.
                      het gaat om het beeld, om de foto, met alles erop en eraan. Ook met het hele verhaal erachter, en er zit hier zeker een verhaal achter.
                      Volgens mij is de kat achtergelaten door vertrokken bewoners van Doel en heeft ze zich niet kunnen handhaven (ziek geworden, uitgehongerd). Het is een stukje het verhaal van de ondergang van Doel en zijn bewoners.
                      Last edited by Control-Z; 20 juli 2009, 21:22.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rustplaats Doel

                        Goede bedoelingen waarschijnlijk, maar zeer pover uitgevoerd.

                        De uitgebrande vlek stoort idd enorm, wat maakt dat je eigenlijk niets of nauwelijks nog iets met de foto kan doen, tenzij dichtcroppen.

                        En als je -mits goede bedoelingen- een foto van een half vergane kat wil tentoon stellen, zorg er dan voor dat het sereen gebeurt.
                        Qua gevoel zit ik een beetje tussen wal en schip... het onderwerp heeft niets met "Doel" te maken, dus uw topictitel is niet echt van toepassing. Dan vraag ik me af wat uw beweegreden is om een foto van een half vergane kat te tonen met zo'n titel, temeer omdat de foto zelf technisch niet in orde is en er geen zweempje respect voor het dode dier is.

                        Wat ik respectvoller zou gevonden hebben, is dat je het dier vanaf de rug-zijde zou gefotografeerd hebben in een groter geheel (wat dan ook een stukje Doel zou vertegenwoordigen). For all I know kan deze kat een week geleden aangereden zijn en in de berm geveegd zijn.

                        Maar...
                        Dit is mijn mening maar, he?
                        www.brunodyserinck.be
                        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                        Comment

                        Working...
                        X