Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Park molenvijver Genk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Park molenvijver Genk

    Hallo,
    Graag jullie bemerkingen en/of tips over volgende foto's...
    Alvast bedankt voor jullie info.....


    Bijtje aan tafel
    Lens Focal Length: 105,00 mm (Sigma F2.8 DG Macro)
    Shutter Speed: 1/125 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 100


    Sluipwesp (?)
    Lens Focal Length: 105,00 mm (Sigma F2.8 DG Macro)
    Shutter Speed: 1/500 sec
    F-Number: F2,8
    ISO: 100


    familie Gans
    Lens Focal Length: 300,00 mm (Sony 70-300)
    Shutter Speed: 1/80 sec
    F-Number: F9,0
    ISO: 100

    PS. Het logo onderaan de foto is wat klein uitgevallen.... volgende keer beter

  • #2
    Re: Park molenvijver Genk

    Eerste toont te weinig van 't insect voor mij. Tweede is goed gedaan (maar volgende keer minstens op F8 - op ISO 100 haal je op F5,6 nog een aanvaardbare sluitertijd, op ISO 400 kan je tot F11 gaan, wat toch wel gebruikelijk is bij macro's) , maar de derde vind ik schitterend. Heel mooi beeld, door het heel lage standpunt, en de gansen die dezelfde richting uitkijken... hele goeie.

    Comment


    • #3
      Re: Park molenvijver Genk

      Bij de eerste foto moest ik meteen denken aan een wormhole. Het ene bloemetje er in, het andere er uit.
      De storende factor bij de eerste foto is de compositie. Beide bloemen staan aan de zijkant van de foto. Ten aanzien van de rechtse bloem vraag ik mij af waarom die meegenomen is bij de opname.

      Bij de tweede foto is de bij niet volledig scherp (alleen bovenkant kop en de rug). Zie opmerkingen Festina over diafragmakeuze.

      De derde foto is gewoon goed. Het verbaast mij dat de ganzen zo scherp zijn (lens 300 mm, 1/80 sec). Statief gebruikt of een erg vaste hand?

      Comment


      • #4
        Re: Park molenvijver Genk

        vind de laatste mooi en dan vooral door het ingenomen camerastandpunt.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Park molenvijver Genk

          foto 1: de links bloem alleen was hier voldoende geweest
          foto 2: knap werk
          foto 3: toffe plaat, die eerste gans vraagt zich duidelijk af tot welk geslacht ie behoort

          Comment


          • #6
            Re: Park molenvijver Genk

            Alvast bedankt voor de interessante tips en de reacties op mijn foto's...

            Wat ik hieruit mag leren en ga toepassen, is dus bij macrofoto's de F waarde hoog genoeg nemen, zodat ik meer scherptediepte verkrijg. De sluitertijd (ik veronderstel hoger dan 1/60) zou ik kunnen verhogen door de ISO waarde te verhogen.

            Van de reacties op de foto's van de ganzen ben ik wel verrast... het fototoestel is via Live View -heel laag over de grond- uit vrije hand genomen. Je ziet dat het gebruik dan het LCD scherm toch handig kan zijn (tenminste indien je niet op je buik in de ganzenpoep wilt liggen )

            Nogmaals dikke merci.....

            Comment


            • #7
              Re: Park molenvijver Genk

              Goed gezien van die eerste gans , had die kijk er zelf nog niet op.... was misschien een leuke voor fotofun geweest ;-)


              Oorspronkelijk geplaatst door digipx Bekijk bericht
              foto 1: de links bloem alleen was hier voldoende geweest
              foto 2: knap werk
              foto 3: toffe plaat, die eerste gans vraagt zich duidelijk af tot welk geslacht ie behoort

              Comment

              Working...
              X