Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweede HDR testje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tweede HDR testje



    EXIF:
    1/125 sec
    F5,6
    +0,0 EV
    ISO 250
    70,0 mm
    DSLR-A200



    EXIF:
    1/125 sec
    F6,3
    +0,0 EV
    ISO 400
    70,0 mm
    DSLR-A200
    Last edited by YouryDW; 21 juni 2009, 21:52. Reden: Tweede fotoke erbijzetten
    Sony Alpha 200 + 18-70mm + 75-300mm

  • #2
    Re: Tweede HDR testje

    hoi allemaal,wat is het nut van een hdr opname bij een gedeelte van een portret ,het haalt volgens mij niks uit ,of zie ik het nu verkeerd groetjes gijs
    Nikon D7100 Nikon 50mm f1.4 Nikon 70-200 f4 Nikon 18-140 F3,5-5.6 Sigma DG 150-500 f5-6.3 os sb600

    Comment


    • #3
      Re: Tweede HDR testje

      M'n toestel staat steeds op Witbalans Bracket sinds kort, de kleuren en de details in de iris gaan torenhoog naar boven in het geval van deze foto...
      Ik zal dadelijk de niet verwerkte erbij ploffen, zo zie je het verschil
      Sony Alpha 200 + 18-70mm + 75-300mm

      Comment


      • #4
        Re: Tweede HDR testje

        ik volg Gijs
        grts
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

        Comment


        • #5
          Re: Tweede HDR testje

          Oorspronkelijk geplaatst door gijsbert27 Bekijk bericht
          hoi allemaal,wat is het nut van een hdr opname bij een gedeelte van een portret ,het haalt volgens mij niks uit ,of zie ik het nu verkeerd groetjes gijs
          Hier dan de niet-HDR versie:
          Sony Alpha 200 + 18-70mm + 75-300mm

          Comment


          • #6
            Re: Tweede HDR testje

            Oorspronkelijk geplaatst door YouryDW
            M'n toestel staat steeds op Witbalans Bracket sinds kort
            Witbalans bracketing heeft niets te maken met HDR, hiermee varieer je enkel je witbalans (kleurtemperatuur) maar met dezelfde belichting.
            Bijvoorbeeld 3 fotos aan 1/100s - F8, maar afwisselend met witbalans op 5000 / 5500 / 6000 Kelvin.

            Voor HDR moet je Exposure bracketing gebruiken, dus bijvoorbeeld 3 fotos met diafragma F8 maar sluitersnelheid 1/50s - 1/100s - 1/200s

            Oorspronkelijk geplaatst door YouryDW Bekijk bericht
            M'n toestel staat steeds op Witbalans Bracket sinds kort, de kleuren en de details in de iris gaan torenhoog naar boven in het geval van deze foto...
            Ik zal dadelijk de niet verwerkte erbij ploffen, zo zie je het verschil
            Ik zie het verschil eigenlijk niet
            't enige verschil is dat in je onbewerkte nog wat meer detail zit dan in de zogenaamde HDR waar alles te donker is geworden.
            In de originele is de Witbalans ook niet echt juist, is een beetje aan de groen/blauwe kant. Maar in de HDR is het verre van beter hoor, veel te donker en te rood.
            HDR zou ik trouwens ook niet echt toepassen bij portretten, probeer eens een auto of zo

            Comment


            • #7
              Re: Tweede HDR testje

              hoi allemaal,goed verwoord calympus, groetjes gijs
              Nikon D7100 Nikon 50mm f1.4 Nikon 70-200 f4 Nikon 18-140 F3,5-5.6 Sigma DG 150-500 f5-6.3 os sb600

              Comment


              • #8
                Re: Tweede HDR testje

                Bedankt voor de extra info, zal binnenkort es testen
                Sony Alpha 200 + 18-70mm + 75-300mm

                Comment


                • #9
                  Re: Tweede HDR testje

                  Oorspronkelijk geplaatst door Calympus Bekijk bericht
                  Witbalans bracketing heeft niets te maken met HDR, hiermee varieer je enkel je witbalans (kleurtemperatuur) maar met dezelfde belichting.
                  Bijvoorbeeld 3 fotos aan 1/100s - F8, maar afwisselend met witbalans op 5000 / 5500 / 6000 Kelvin.

                  Voor HDR moet je Exposure bracketing gebruiken, dus bijvoorbeeld 3 fotos met diafragma F8 maar sluitersnelheid 1/50s - 1/100s - 1/200s


                  Ik zie het verschil eigenlijk niet
                  't enige verschil is dat in je onbewerkte nog wat meer detail zit dan in de zogenaamde HDR waar alles te donker is geworden.
                  In de originele is de Witbalans ook niet echt juist, is een beetje aan de groen/blauwe kant. Maar in de HDR is het verre van beter hoor, veel te donker en te rood.
                  HDR zou ik trouwens ook niet echt toepassen bij portretten, probeer eens een auto of zo
                  Zwam eens niet zoveel over andermans foto's, en toon er eens een.
                  Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tweede HDR testje

                    Oorspronkelijk geplaatst door Irineas Bekijk bericht
                    Zwam eens niet zoveel over andermans foto's, en toon er eens een.
                    Lap, nog iemand met mod-ambities die niets over de foto te zeggen heeft...

                    On topic : de originele lijkt veel beter. Er zit nog licht in en ik zie daar toch ook detail in de iris.
                    Over het geheel van de foto... 't Is al eens leuk een uitsnede, maar let ook op de achtergrond.
                    Die groene stang of halm of tak die er achter zit, zou er beter niet zitten.

                    Comment

                    Working...
                    X