Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste breedhoek foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Eerste breedhoek foto

    Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
    Een foto in groothoek op 10mm heeft zelfs op F2,8 een enorme scherptediepte. Het hangt er van af natuurlijk, net als bij een gewone lens, waar je focust. Maar als je je focus ietwat naar achter legt, is er helemaal geen probleem om het totale beeld scherp te hebben;

    Ik loop helemaal niet op het randje... dit is een vuistregel in de fotografie, die PERFECT toepasbaar is. 1/brandpuntsafstand = sluitertijd.
    Met mijn 18-200VR heb ik al scherpe foto's gemaakt op 18mm (27mm) op 1/8 van een seconde uit de hand. Je doet 4 stops winst door de VR... 1/30 --> 1/15 --> 1/8 --> 1/4
    En dat gaat dus perfect, zolang je onderwerp niet beweegt.
    Dit is geen theorie, dit is pure praktijk.
    Voor ervaren mensen, maar voor beginners!!!!!!! ik denk het niet.
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

    Comment


    • #17
      Re: Eerste breedhoek foto

      Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
      Voor ervaren mensen, maar voor beginners!!!!!!! ik denk het niet.
      Robby
      Robby... probeer het eens. Op 1/30ste, op 18mm maak zelfs jij een scherpe foto .
      Ik denk dat ook jij, net als ik de principes van het schieten indachtig bent als je afdrukt. Je kan zelfs nog lager gaan dan.

      Comment


      • #18
        Re: Eerste breedhoek foto

        Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Robby... probeer het eens. Op 1/30ste, op 18mm maak zelfs jij een scherpe foto .
        Ik denk dat ook jij, net als ik de principes van het schieten indachtig bent als je afdrukt. Je kan zelfs nog lager gaan dan.
        Ik zeg niet dat dit niet gaat, maar bij mij gaat het om comfort bij het fotograferen. Het is toch comfortabeler om met een kortere sluiterstijd te werken dan met een lange. Daarom mijn bewering dat je hier op het randje werkt.
        Robby
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

        Comment


        • #19
          Re: Eerste breedhoek foto

          Goede compositie, kleuren zijn niet te flets volgens mij.

          Wat is er met dat pad gebeurd vooraan? Onder water gelopen? Afgegraven? Brug kapot?

          Comment


          • #20
            Re: Eerste breedhoek foto

            Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            Goede compositie, kleuren zijn niet te flets volgens mij.

            Wat is er met dat pad gebeurd vooraan? Onder water gelopen? Afgegraven? Brug kapot?
            Inderdaad afgegegraven zodat het publiek het kasteel niet kan betreden (privé).

            Comment


            • #21
              Re: Eerste breedhoek foto

              Knappe foto zou in HDR ook zeker knap geweest zijn

              Ik overweeg al een tijdje om ook een 10-22 te kopen wat zijn je eerste indrukken over de lens ?

              Groeten

              Joeri
              Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
              www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

              Comment


              • #22
                Re: Eerste breedhoek foto

                Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
                Knappe foto zou in HDR ook zeker knap geweest zijn

                Ik overweeg al een tijdje om ook een 10-22 te kopen wat zijn je eerste indrukken over de lens ?

                Groeten

                Joeri
                Man man, da's een superleuke lens hoor
                Weet je, ik stond pal voor dat kasteel en staat dat hele ding op de foto, ongelooflijk!
                Da's even schrikken als je gewoon bent met een 17-40 op stap te gaan, dan ben je gewoon van heel wat meters achteruit te moeten om zo'n kasteel er op te zetten.

                Comment


                • #23
                  Re: Eerste breedhoek foto

                  Mooie foto, kleuren zijn volgens mij niet te flets, compo is goed, de iso mocht misschien wat lager maar had je dat er niet bij vermeld had niemand het geweten. Wel heb ik de indruk dat er wat kromming in de foto zit. Niet onlogisch op 10 mm zeker.
                  De foto is wel wat minder scherp naar de buitenkanten toe, niet storend hoor.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Eerste breedhoek foto

                    knap gezien
                    mvg Wilfried

                    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                    Comment


                    • #25
                      Re: Eerste breedhoek foto

                      Bedankt allemaal voor de reactie, weer heel wat opgestoken

                      Comment


                      • #26
                        Re: Eerste breedhoek foto

                        Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                        't Is geen slechte, maar ik zou er bovenaan nog wat af durven doen en gaan voor een verticaal ook centrale compo. Nu gaat door de helling van het gebouw veel aandacht naar boven. Dat haal je voor een stuk weg door daar te croppen.
                        Kan ook door een ander camerastandpunt of een beetje perspectiefcorrectie toe te passen :

                        α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                        Flickr____No place to be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Eerste breedhoek foto

                          Mooi resultaat. Na het rechtzetten valt mij op dat het dak bol 'lijkt' te lopen. Ik zet quootjes om lijkt, omdat het niet zo is. Aan de rechterzijde van het pand zit een knik. Het gedeelte rechts is waarschijnlijk het originele gebouw, waarna dat deel uitgebreid is tot een imposant gebouw.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Eerste breedhoek foto

                            Tof zo!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Eerste breedhoek foto

                              een mooi plaatje, maar zoals defenderke laat zien beetje recht trekken


                              grtjs,

                              jeannot

                              Comment

                              Working...
                              X