Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste HDR urban

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste HDR urban

    bij deze post ik mijn eerste HDR . ik vond het wel een leuke .





    en ook in ZW-W omgezet .






    is het wat ?

    mvg bart

  • #2
    Re: eerste HDR urban

    Goede compositie, maar ik zie het nut niet goed van een hdr bij deze opname.
    effect omwille van het effect?

    Comment


    • #3
      Re: eerste HDR urban

      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
      Goede compositie, maar ik zie het nut niet goed van een hdr bij deze opname.
      effect omwille van het effect?
      Jap, ik volg. Vind het wat overdadig bewerkt. Iets genuanceerder zou veel smaakvoller zijn volgens mij.
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

      Comment


      • #4
        Re: eerste HDR urban

        Dat ik niet zo voor HDR's ben, dat weet onderhand wel iedereen, maar deze is er zover over, wat toonmapping betreft, dat ik 't nog kan appreciëren. 't is bijna een tekening en er zit beweging in de wolken en in de bomen. Op zich vind ik dat het nog leuk maken. Ik kijk dan even voorbij de halo rond het gebouw en de bomenlijn, die op de zwart-witversie veel minder opvalt.
        Toch vraag ik me af of met dit gebouw niet meer te doen is... Het wordt nu wel heel erg klein aan de linkerkant. De groothoek doet het hier voor mij toch niet helemaal. Vooral de schuine paal links in beeld, stoort me bij 't bekijken van dit beeld, dat m.i. toch ietwat perspectiefcorrectie mag hebben.
        't Is maar mijn idee...

        Comment


        • #5
          Re: eerste HDR urban

          Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
          Dat ik niet zo voor HDR's ben, dat weet onderhand wel iedereen, maar deze is er zover over, wat toonmapping betreft, dat ik 't nog kan appreciëren. 't is bijna een tekening en er zit beweging in de wolken en in de bomen. Op zich vind ik dat het nog leuk maken. Ik kijk dan even voorbij de halo rond het gebouw en de bomenlijn, die op de zwart-witversie veel minder opvalt.
          Toch vraag ik me af of met dit gebouw niet meer te doen is... Het wordt nu wel heel erg klein aan de linkerkant. De groothoek doet het hier voor mij toch niet helemaal. Vooral de schuine paal links in beeld, stoort me bij 't bekijken van dit beeld, dat m.i. toch ietwat perspectiefcorrectie mag hebben.
          't Is maar mijn idee...
          Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: eerste HDR urban

            Heb een probleempje met beide palen.
            De links paal is gewoon storend.
            Dat verkeerslicht is dat van een spoorweg ofzo? Dan zou die spoorweg zeker op de foto moeten staan, anders staat die paal daar gewoon lelijk verloren.

            Comment


            • #7
              Re: eerste HDR urban

              inderdaad de linkse paal stoort enorm ,die ga ik zeker eens probeeren wegwerken .
              hij is er een beetje over maar dat was ook de bedoeling omdat ik het zo mooi vind .

              de andere paal is een waarschuwings signaal ,omdat dat vroeger een druk kruispunt was deze wou ik er speciaal voor ,want ik heb hem ook zonder .

              mvg

              Comment

              Working...
              X