Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn eerste foto

    Ik heb nu mijn 400D een goeie twee weken dus het werd tijd om eens een foto te posten.
    Dit kikkertje zat in mijn vijver en werd een gemakkelijk doelwit, hij bleef heel lang zitten en ik kon zeer dicht tot bij hem gaan (heb nog maar 1 lens: 18-55 zonder IS). Zeg maar wat jullie ervan vinden, ik vind persoonlijk dat de kikker misschien iets te centraal staat..

  • #2
    Re: Mijn eerste foto

    Goeie eerste poging
    Bij dit soort natuurfoto's moet de kikker echt wel wat groter weergegeven worden. De steen waar de kikker opzit eist in feite teveel aandacht op en drumt de kikker weg wat eerste oogopslag betreft.
    De scherpte zit 'm ook teveel in de rechterhelft van de steen en te weinig in de kikker.
    Kleuren zijn oke hoor.

    Vergeet ook EXIF niet erbij te zetten, altijd handig voor reacties.

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste foto

      Welkom met je eerste post. De foto mist wel wat technische vaardigeheden zoals de scherpte,compo en belichting.
      Met een kit lens kan je wel vele richtingen uit maar hij is uiteraard beperkt in gebruik.
      Zorg dat je composities wat boeiender zijn wat je zelf al aangeeft door te zeggen dat je kikker te centraal staat.Ik weet zelf wel als je dat beest van de voorkant benaderd dat je dan meer interactie krijgt op de foto..maar hup en dat beest is weg.
      JE kan deze foto naa de bovenkant croppen en rechts ook waardoor je beeld wat minder centraal word en een andere foto krijgt.
      Om te beginnen niet slecht gedaan.Maar denk ook aan de algemene scherpte.
      Ik kan helaas geen Exif gegevens ophalen waardoor ik niet weet wat het diafragma is wat je hebt gebruikt..Misschien even vermelden de volgende keer.
      Succes.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste foto

        Dankjewel voor de reacties. Ik zal er zeker rekening mee houden voor volgende foto's

        Comment


        • #5
          Re: Mijn eerste foto

          Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
          Ik kan helaas geen Exif gegevens ophalen waardoor ik niet weet wat het diafragma is wat je hebt gebruikt..Misschien even vermelden de volgende keer.
          staan er toch in ?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Mijn eerste foto

            ik vind dat er teveel op de foto staat
            met een 18-55 lens is dat niet zo vanzelfsprekend natuurlijk maar je kon ook een deel uitsnijden van de foto , dan kon je ineens de kikker ook een andere plaats geven

            ik vind ook het licht te sterk , kikker zelf staat er wel leuk op

            Comment


            • #7
              Re: Mijn eerste foto

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              staan er toch in ?
              grt,bouk.
              Zie het niet bij Exif opanda....
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: Mijn eerste foto

                Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Zie het niet bij Exif opanda....
                wat raar, bij mij wel hoor.
                Time: 100ste.
                F: 5.6.
                ISO: 100.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn eerste foto

                  Compo verzorgen. Kikker meer naar de rechterbovenhoek brengen.
                  Scherpstelling verzorgen... echt gaan voor de ogen van de kikker
                  Belichting... nja, 1/3de stopje minder zal meer detail geven, maar niets om over te vallen.

                  Misschien nog een beetje geld investeren in een zoomlensje... er zijn goedkope die 't redelijk doen hoor. Dat gaat je de mogelijkheid geven om het onderwerp dichterbij te halen en beter af te zonderen door een kleinere DOF door de grotere brandpuntsafstand.

                  Comment

                  Working...
                  X