Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nachtvlinder frontaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nachtvlinder frontaal

Vanmorgen zat deze nachtvlinder op de vitrage. Heel lastig te fotograferen, licht van buiten, maar niet genoeg, dus geflitst en toen weer teveel licht.
    De eerste foto heb ik genomen nadat ie van positie was veranderd en mij frontaal aankeek. De tweede foto is wellicht door het flitslicht overbelicht, maar ik vind hem zo sprookjesachtig. Alsof ie met glitter is besprenkeld. Als ik dat vergelijk met wat ik met het blote oog zag.................... een saaie donkerbruine nachtvlinder
    Deze foto's zijn op de automatische stand genomen.

Ans, Nederland

Re: nachtvlinder frontaal

De sukkelaar ziet precies scheel

Comment

Ann... te veel verscherpt en te weinig scherptediepte. Vooral het onscherpe tipje van de neus, zal ik het maar noemen, stoort enorm bij het bekijken van het beeld.
      Te hard geflitst, zodat het een dagvlinder geworden is. Neem uw statief, zet er een lampje bij, niet te ver af, met iets diffuus er voor. Gebruik nog een stuk piepschuim om bij te lichten waar nodig.
      Een foto waarbij de flash op de camera het licht moet maken, levert raar of zelden een leuk beeld op. Ik weet dat de beestjes binnen zitten, en eigenlijk fotografeer je hem in de door hem gekozen omgeving, maar het maakt het beeld voor mij zeker niet sterker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Ann... te veel verscherpt en te weinig scherptediepte. Vooral het onscherpe tipje van de neus, zal ik het maar noemen, stoort enorm bij het bekijken van het beeld.
        Te hard geflitst, zodat het een dagvlinder geworden is. Neem uw statief, zet er een lampje bij, niet te ver af, met iets diffuus er voor. Gebruik nog een stuk piepschuim om bij te lichten waar nodig.
        Een foto waarbij de flash op de camera het licht moet maken, levert raar of zelden een leuk beeld op. Ik weet dat de beestjes binnen zitten, en eigenlijk fotografeer je hem in de door hem gekozen omgeving, maar het maakt het beeld voor mij zeker niet sterker.
        Bedankt voor je reactie. Ja, dat onscherpe op zijn neus, dat stoorde mij ook
        En die harde flits............ dat verwachtte ik wel. Maar ik wist nog zo snel niet hoe ik het anders moest doen, ben nog volop aan het ontdekken wat er mogelijk is met mijn toestel. En het was toch wel een moeilijke plek, zo met dat licht achter en door de vitrage. Ik had wel het e.e.a. wat betreft de flits uitgeprobeerd, maar kreeg het niet voor elkaar.
        En..hij zat op de vitrage die tot op de vloer hangt, moest gauw gauw toestel pakken, statief neerzetten en er voor zorgen dat 3 poezen al kopjesgevend niet de vitrage lieten bewegen Dus was een beetje stressgedoe en ik had net een paar foto's gemaakt en daar ging vloog ie weg. Dus een extra lampje pakken enzo dat zat er even niet in. Maar bedankt voor de tip, ik zal hem zeker een volgende keer toepassen.
        Ik heb in ieder geval weer wat bijgeleerd, want van je fouten leer je toch het meeste
        Ans, Nederland

Comment

Working...
        X