Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heide van Kasterlee

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Heide van Kasterlee

Gegroet,
    Na lang non-actief te zijn geweest op het vlak van fotografie toch maar besloten de camera terug van onder het stof te halen.
    Gisteren dan maar eens naar de Heide geweest
    Alle commentaar en tips zijn welkom natuurlijk

Canon Eos 350D || 18-55 kitlens
    Iso: 100
    f: 10
    1:500

edit: heide van kalmthout dus... (goed begin >_<)

Re: Heide van Kasterlee

Komt wel weer goed, iets of wat oppassen met dit soort weer, een paar plekken in de wolken zijn uitgebrand. Uiterst moeilijk te vermijden natuurlijk.
    Volhouden.

Comment

Re: Heide van Kasterlee

Goh, en ik dacht da's één uit de buurt... 't Is Kalmthout dus.

Over de foto. Vooreerst, jij hebt hem gemaakt, en dat ik hem niet goed vind, doet er eigenlijk niet toe, maar ik geef mijn idee. Camrainstellingen zijn goed.
      Ik vind het een moeilijke. Bij de heide denk ik aan iets anders dan wat ik hier zie. Heel weinig voorgrond, dan een bomenlijn met tegenlicht, en dus van hier uit in de schaduw, en die moet het onderwerp zijn, want verder kan ik niet kijken. De bomenrij is dan aan twee kanten afgesneden bij halve bomen afgesneden, en door de groothoek staat alles nog ietwat scheef.
      Hier is m.i. veel meer te maken. Probeer spanning in een foto te brengen en het beeld op te bouwen. Gebruik lijnen in het landschap om het beeld diagonaal of lateraal op te bouwen. Gebruik sterke punten en rustpunten in een foto en een voorgrond om naar die sterke punten te voeren. Gebruik het licht. Tegen het licht in fotograferen daar dacht ik vroeger analoog zelfs niet aan. Het maakt gewoon alles moeilijker en is in veel situaties niet aangewezen. Ook licht en schaduwen kunnen spanning in een beeld brengen.
      Veel tips over compositie e.a. kan je terugvinden op het forum, hierboven, bij "In Focus".

Comment

Working...
      X