Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewust onscherp...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bewust onscherp...

Wat is jullie idee van deze foto ?

Enorm veel bewerkingen zijn er niet op gebeurd. DIT is de originele foto.
    Hij is gemaakt bij Antoine (antoine200) in de tuin, wanneer we terugkwamen van een rondje Eifel.
    Instellingen : F13 - 1/4sec - 95mm. Hij is bewust onscherp gemaakt, om nadien met de kleurtjes te spelen.
    Tijdens het fotograferen werd de camera bewust naar beneden bewogen en werd er overbelicht,
    omdat in het rechterdeel van het histogram, de lichte partijen, het meest informatie zit.
    Nadien werd er enkel een raw-bewerking op uitgevoerd en werd er gespeeld met
    licht en saturatie van de diverse kleuren die er in voorkwamen.
    Geen bijkomende lagen enkel met de kleurtjes en het licht gespeeld en een tikkeltje gecropt.

In de herfst nog eens teruggaan en hetzelfde proberen, lijkt me een heel goed idee...

Mvg

Chris

Re: Bewust onscherp...

Mooi!
    Hier hou ik wel van, straalt rust uit.
    Zou zo aan de muur kunnen

Comment

Als alleenstaande foto is hij wel sfeervol, zou inderdaad zo aan de muur kunnen, maar dan wel aan de muur van een tandartsenkabinet om door hypnotiserende rust de pijn te verzachten.
      De kracht van deze foto zou volgens mij veel beter uitkomen in een reeks van 3 of vier foto's. Dan zou het volgens mij volledig top zijn.
      Maar in ieder geval; voor mij zeer geslaagd.
      Groeten,
      Geert

Comment

Dit is weer eens iets anders sé en ik moet zeggen..Het mistaat zeker niet als postkaart...Abstrakt is het wel en de bedoeling is ook weer gelukt.De kleuren zitten in mijn opzicht goed..Dus.Experiment geslaagd.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Een schoon specialleke
          Al doende leert men...

Flickr

Comment

deze heeft wel iets, leuk gedaan
            nikon stuff

Comment

Heeft inderdaad iets ... speciaal, mooi gedaan.

groeten,

beeldsta.
              Go with the flow

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                ... In de herfst nog eens teruggaan en hetzelfde proberen, lijkt me een heel goed idee...
                Inderdaad een goed idee, want voor mij werkt dit beter met een grote verscheidenheid aan kleuren; zoals Hilde dat gedaan heeft in drie topics met dezelfde titel als deze.
                Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Dit vind ik heel mooi.
                  Kunstwerkje
                  Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

Comment

Ik zou zeggen kunst : ja Misschien even aan Jan Hoed vragen (hoe schrijf je zijn naam nu ook weer ?)

Ik zou zeggen fotografie: Niet echt

En toch is dit een leuke prent;, zou goed passen als een grote poster in een wit modern interieur.

Groet Flash
                    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                      Ik zou zeggen fotografie: Niet echt
                      Waarom geen fotografie ?
                      Het beeld is de basis. Als ik me er op zou toeleggen, kan dit beeld m.i. ook in de camera gemaakt worden. Wat je dan doet is in de camera de instellingen aanpassen, terwijl ze nu buiten de camera gebeuren. Beide processen zijn post-processing, en gebeuren na dat het beeld op de sensor gevormd is...
                      Ik zie weinig verschil.

Comment

Waarom geen fotografie ?
                        Het beeld is de basis. Als ik me er op zou toeleggen, kan dit beeld m.i. ook in de camera gemaakt worden. Wat je dan doet is in de camera de instellingen aanpassen, terwijl ze nu buiten de camera gebeuren. Beide processen zijn post-processing, en gebeuren na dat het beeld op de sensor gevormd is...
                        Ik zie weinig verschil.
                        Akkoord dat er weinig verschil is op het eind resultaat, maar als ik de tekst goed lees onder de foto doet me dat denken hoe een kunstenaar met licht , diepte en kleuren speelt. De lijn tussen kunst en fotografie is hier wel heel dun.

Ik zou wel eens het origineel vanuit de camera willen zien ? dan kan ik beter een opinie vormen als dat nu wel of niet fotowerk is.

Groet Flash
                        Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Mooi, dit heb ik vorig jaar ook gedaan tijdens een korte opleiding.
                          Je kan ook met langere sluitertijd werken en zoomen, roteren, pannen, oneindig veel

Groene kleuren zijn wel ok, en zoals ik eerder al las is de herfst ook zeker de moeite.
                          Wat een dag, alles in schoonheid
                          Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                            Ik zou wel eens het origineel vanuit de camera willen zien ? dan kan ik beter een opinie vormen als dat nu wel of niet fotowerk is.

Groet Flash
                            Die staat achter een link in de eerste post, de basic JPEG. Er staat ook bij waarom hij zo gemaakt is. Eigenlijk is 't gewoon de levels bijstellen, maar dan in raw en de kleuren selectief satureren en desatureren en oplichten of verduisteren.
                            Photoshop werd enkel gebruikt voor 't kadertje en de crop.

Comment

Speciaal maar ... ik hou niet van groen
                              Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
                              www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

Comment

Working...
                              X