Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewust onscherp...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bewust onscherp...

Ik zou het mooi vinden mocht je een drieluikje ofzo maken van deze met een rode en gele versie ofzo ernaast. Alhoewel alleen is de foto ook heel sterk mocht je die vergroten op posterformaat en in een modern interieur "plasseren".

In ieder geval vind ik deze al heel knap.

Offtopic : Ik zie dat je de verlangde fisheye hebt gekocht, plezant zeker ?
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

Comment

Ik zou wel eens het origineel vanuit de camera willen zien ? dan kan ik beter een opinie vormen als dat nu wel of niet fotowerk is.
      Had de link niet gezien, origineel lijkt wel goed, dus ja fotografie.

Ik had ook niet gezegd dat het er geen was alleen nie echt

Groet Flash
      Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
        Offtopic : Ik zie dat je de verlangde fisheye hebt gekocht, plezant zeker ?
        Heel plezant . Zie mijn album Arendonk Zingt en Swingt in 50 beelden, en ik heb hier trouwens nog een foto staan ook..

Comment

Ik wist niet dat ik zo een aparte tuin met omgeving had.
          Het is wel iets aparts, wanneer het herfst is dan lijkt mij dit nog beter tot zijn recht komen.
          Ik laat dit graag aan de kunstennaar over.
          M.a.w. je bent welkom.
          mvg
          Antoine
          Last edited by antoine200; 15 juli 2009, 00:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
            Akkoord dat er weinig verschil is op het eind resultaat, maar als ik de tekst goed lees onder de foto doet me dat denken hoe een kunstenaar met licht , diepte en kleuren speelt. De lijn tussen kunst en fotografie is hier wel heel dun.

Ik zou wel eens het origineel vanuit de camera willen zien ? dan kan ik beter een opinie vormen als dat nu wel of niet fotowerk is.

Groet Flash
            waarom?
            het is niet omdat we in een fotoshop-generatie zitten dat dit geen fotografie is...
            wat zouden we vroeger gedaan hebben ?
            want het meeste wat we nu met fotoshop doen is mogelijk in een DOKA

vroeger als de ene kant van een gezicht in het donkerder was als de andere
            dan gingen we de ene kant meer belichten...
            is dat dan geen fotografie?

hier is zelfs geen spraken van fotoshop...
            dus het beeld dat je ziet is zogoed als het beeld dat uit de camera komt!
            dus waarom discuseren over een onbewerkt beeld...

dit is zijn bedoeling, dus dit is het beeld waarover we praten...

ontopic:

kdenk dat dit een project is dat niet af is...

de foto op zich zegt me niks...
            op technisch vlak kunnen we niks zeggen want het is tegen alle regels in

maar als je dit beeld
            in herfst...
            winter...
            lente...
            zomer...

kunt trekken
            en allevier op dezelfde manier
            met krakdezelde lijnen
            die aan elkaar plakken

dan gaat me dat wel iets zeggen
            en dan gaat me zoiets boeien...

dus tot volgend jaar
            þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
            Freelance bedrijfsfotograaf
            klikerdeklik hier voor mijn website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
              de foto op zich zegt me niks...
              op technisch vlak kunnen we niks zeggen want het is tegen alle regels in
              Is dat omdat er geen appelbomen opstaan ?

maar als je dit beeld
              in herfst...
              winter...
              lente...
              zomer...

kunt trekken
              en allevier op dezelfde manier
              met krakdezelde lijnen
              die aan elkaar plakken

dan gaat me dat wel iets zeggen
              en dan gaat me zoiets boeien...

dus tot volgend jaar
              Ik vrees dat ik niet 4 keer 5 uur ga rijden om deze foto's te maken... maar 't kan ook elders hier in de streek en is 't overwegen waard.

Thx voor de comment .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                Is dat omdat er geen appelbomen opstaan ?

lap kval direct door de mand....

btw ik wist niet dat gij hier de rebel uithangt...

Comment

btw ik wist niet dat gij hier de rebel uithangt...
                  Ach, oud nieuws, en je moet niet over alles reclame maken, he...

Comment

Knap experiment. Het feit dat de afstand tussen het eindproduct en de foto uit camere zo klein is, geeft aan dat je heel goed weet wat je doet. Mooi!

Ik vind wel (maar misschien ligt dat aan het feit dat ik nog geen koffie gedronken heb vandaag) dat er nog meer dynamiek in de kleuren mocht zitten: voor mij is ie nog een tikje te vlak. Nu goed: dat is ook weer smaak natuurlijk.
                    Mijn gepruts op: http://www.pietervandeur.be

Comment

Ach, oud nieuws, en je moet niet over alles reclame maken, he...
                      mja kga het niet onder stoelen of banken steken
                      het einde van dat heeft me wel tot hier gebracht
                      anders was ik nooit in modellenfotografie gesukkelt

anyway
                      mooie kiekjes trouwens in je albums...
                      kversta niet wat sommige dingen in beginnershoek doen....

Comment

Even een vraagje, als fotografie-snotneus:

Het origineel ziet er eigenlijk - excusez-moi le mot - poepsimpel uit. Het zou een per ongeluk gemaakte foto kunnen zijn (de loodrechtheid van de beweging even buiten beschouwing gelaten). Alleen weet ik door je uitleg die erbij staat, dat er wel heel wat denkwerk aan vooraf gegaan is... Ik hoop dat deze opmerking niet arrogant overkomt, maar ik vraag me oprecht af of deze foto effectief zoveel technische kennis vereist?

De bewerking zorgt er wel voor dat het een bijzonder plaatje wordt en tilt het absoluut naar een hoger niveau, maar dan -zoals anderen hier ook al schreven- meer een kunstzinnig niveau, eentje die de kwaliteit van je interieur bovendien kan opkrikken . Fotografie en kunst uit elkaar gaan halen vind ik trouwens niet correct: je hebt foto's die je onder de noemer 'kunst' kan plaatsen en foto's die eerder de realiteit zo juist mogelijk weergeven. Maar het is wel alletwee fotografie, mijns inziens.

Comment

Heel plezant . Zie mijn album Arendonk Zingt en Swingt in 50 beelden, en ik heb hier trouwens nog een foto staan ook..
                          Ge had er precies nog een FAN bij ook?
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                            Ge had er precies nog een FAN bij ook?
                            Ik heb veel fans, zenne, maar ik weet niet of ze er één van is .

Oorspronkelijk geplaatst door evave Bekijk bericht
                            Het origineel ziet er eigenlijk - excusez-moi le mot - poepsimpel uit. Het zou een per ongeluk gemaakte foto kunnen zijn (de loodrechtheid van de beweging even buiten beschouwing gelaten). Alleen weet ik door je uitleg die erbij staat, dat er wel heel wat denkwerk aan vooraf gegaan is... Ik hoop dat deze opmerking niet arrogant overkomt, maar ik vraag me oprecht af of deze foto effectief zoveel technische kennis vereist?
                            Je hebt het goed gezien. Het origineel is poepsimpel. Ik wist wat ik toen deed, en wat ik ermee zou doen. Deze foto vereist alleen de wetenschap waarom je hem overbelicht, en bewust overbelichten gaat niet op de stand auto, noch gaat die toelaten om zo'n lange sluitertijd te hanteren, en kennis van de mogelijkheden van het gebruik van post-processing.
                            't Was ook voor mij een experiment, dat gedeeltelijk geslaagd is. Met andere beelden is er m.i. nog veel meer mee te doen.

Comment

Ik heb veel fans, zenne, maar ik weet niet of ze er één van is .

Je hebt het goed gezien. Het origineel is poepsimpel. Ik wist wat ik toen deed, en wat ik ermee zou doen. Deze foto vereist alleen de wetenschap waarom je hem overbelicht, en bewust overbelichten gaat niet op de stand auto, noch gaat die toelaten om zo'n lange sluitertijd te hanteren, en kennis van de mogelijkheden van het gebruik van post-processing.
                              't Was ook voor mij een experiment, dat gedeeltelijk geslaagd is. Met andere beelden is er m.i. nog veel meer mee te doen.
                              Ok, nu ben ik mee. Zo'n foto kan je dus technisch gezien niet 'per ongeluk' maken.
                              Bedankt voor de toelichting!

Comment

Working...
                              X