Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X3red

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • X3red



    X3RED


    Na tip van Antoine200.
    Last edited by flashsplash; 12 juli 2009, 22:53.
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

  • #2
    Re: X3red

    Ik vind dit een geslaagde foto , al heb ik toch wat twijfels over de juiste WB.

    Bij zo een opname zou een grijskaart zeer goed van pas komen.

    Als je in NEF (RAW) gefotografeerd heb kun je eens wat stoeien met de WB.

    De nabewerking kan duidelijk beter.

    mvg
    Antoine
    Last edited by antoine200; 12 juli 2009, 12:35.

    Comment


    • #3
      Re: X3red

      Mooie foto, maar hier zit meer in, en qua bereik (licht) en qua tint, die ik wat naar het oranje vind overhellen. Het shopwerk is ook niet van het beste dat ik al zag... witte vlekken rond de personen en een naar het blauw neigende achtergrond daarrond.

      Comment


      • #4
        Re: X3red

        Ik zou de personen eens opdragen niet te lachen, dan krijg je een eerlijk portret.

        Comment


        • #5
          Re: X3red

          Bedankt voor het commentaar, ik weet niet wat het probleem is met deze kleuren en achtergrond. Op mijn origineel staat dat mooi (fotoshop, 300DPI, S-RGB). Ik neem de opnames altijd in RAW en ook de WB stond op flits. Lijkt goed.
          Maar om de een of andere reden lijkt dit allemaal verschoven.

          Wat zou hier de oorzaak kunnen van zijn ?

          Dus op CS-4, goede kleur enz, omzetten naar 72DPI en opslaan als JPEG goede kwaliteit (10). Wanneer ik dan de foto bekijk met IE is die zoals U hem nu ziet. Dezelfde JPEG bekijken met CS-4 en de kleuren zitten terug goed.


          P.S Control-Z, de mensen niet doen lachen... Dat was moeilijk want die kleine was zo een huitige, die lacht constant. Eigenlijk was dit meer een oefening op compositie.

          Groeten Flash
          Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

          Comment


          • #6
            Re: X3red

            volgens mij is de achtergrond ingekleurd wat goed te zien is aan de rechterkant van de dame en een stuk overgeslagen naast de jongen
            als ik een wb correctie toepas op de foto word de achtergrond blauwer behalve die witte vlekken die nu te zien zijn

            voor de rest vind ik het een leuke foto maar de nabewerking kan beter

            greets
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

            Comment


            • #7
              Re: X3red

              Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
              Bedankt voor het commentaar, ik weet niet wat het probleem is met deze kleuren en achtergrond. Op mijn origineel staat dat mooi (fotoshop, 300DPI, S-RGB). Ik neem de opnames altijd in RAW en ook de WB stond op flits. Lijkt goed.
              Maar om de een of andere reden lijkt dit allemaal verschoven.

              Wat zou hier de oorzaak kunnen van zijn ?

              Dus op CS-4, goede kleur enz, omzetten naar 72DPI en opslaan als JPEG goede kwaliteit (10). Wanneer ik dan de foto bekijk met IE is die zoals U hem nu ziet. Dezelfde JPEG bekijken met CS-4 en de kleuren zitten terug goed.


              Groeten Flash
              Ik ben geen goede photoshopper, dus de oorzaak kan ik je niet vertellen.

              Mijn werkwijze is als volg:
              Ik laad de RAW foto in en doe eventueel iets bewerken, daarna sla ik hem op in TIF.
              Deze TIF foto verklein ik met BDziser naar gewenste grote (forum afhankelijk).
              Waarom TIF: omdat deze beter is dan een JPEG bestand.

              Ik zou zeggen probeer het eens uit kost ja geen geld.
              mvg
              Antoine

              Comment


              • #8
                Re: X3red

                Beste Antoine,

                Heel goede tip, dat ga ik zeker eens uitproberen

                Vg Flash.
                Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                Comment


                • #9
                  Re: X3red

                  Neem een andere achtergrond dan moet je daarna zelf niet bijwerken. Als je dan bijwerk doe het dan met meer zorg. waarom heb je die achtergrond eigelijk bijgewerkt
                  Wat je foto hier voor een deel red is het compo en de modellen.
                  Ik kan control-z enigzins begrijpen wat betreft zijn opmerking over het lachen.
                  De kindjes, vooral je jongen lijkt nogal verkrampt te lachen. Maar niet lachen dat ga wat te ver voor mij .Ik zou kiezen voor meer lachen maar dan wel spontaner. Niet vragen "lach eens" maar iets doen dat ze lachen.
                  Neem de niet bewerkte achtergrond foto. ietsjes lichter maken en dan in een kadertje en aan de muur.
                  Robby
                  Last edited by robbydorine; 13 juli 2009, 15:50.
                  Minder tijd achter de computer
                  Is meer tijd achter de camera

                  Comment


                  • #10
                    Re: X3red

                    De update is qua WB stukken beter.
                    mvg
                    Antoine

                    Comment

                    Working...
                    X