Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omdat smaken verschillen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Omdat smaken verschillen...

Voor mij de achtergrond van nr 3 (achtergrond te donker)
    met het water van nr 1 (achtergrond goed belicht)
    als dat kàn hé

Thx 4 the demo/tip Festina!

Lena
    ---------------------------------------------------------------
    Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
    www.lenafotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lena shoot Bekijk bericht
      Voor mij de achtergrond van nr 3 (achtergrond te donker)
      met het water van nr 1 (achtergrond goed belicht)
      als dat kàn hé

Thx 4 the demo/tip Festina!

Lena
      Kijk HIER eens .

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
      De tweede vind ik de betere omdat je daar meer dynamiek in ziet.Deze gecombineerd met de HDR zou voortreffelijk zijn.
      Voor de bijgewerkte raw-versie van de 2de... deze staat HIER.

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
      Ik twijfel tussen de eerste en de tweede.
      Had graag nog eentje gezien met 1/30sec.

mvg
      Antoine
      Antoine... 't is wel een andere foto, en is 1/25ste ook goed ? Zie HIER.
      Mvg

Chris
      Last edited by FestinaLente; 13 juli 2009, 13:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Kijk HIER eens .
        Na lang over en weer scrollen, klikken en vergelijken ga ik voor deze.
        Moest je de donkere partijen (zijkanten) nog wat kunnen oplichten en wat contrast toevoegen zoals in de hdr ben ik zelfs zeker van mijn keuze

Comment

voor mij ook nr3
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Nummer 3 en 1
            De tweede is mij iets te soft.

Niet echt een beeld dat ik in gedachte zou hebben voor een HDR maar zeer mooi gedaan!

SB
            Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

Comment

Voor mij nr 4 "HIER"
              Als je me nu nog wil wijsmaken hoe je dat geflikt hebt, dat zou super zijn!

Lena
              ---------------------------------------------------------------
              Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
              www.lenafotografie.be

Comment

ik hou van de tweede: sprookjesachtig en toch nog realistisch
                Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
                www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

Comment

Ik vind foto 3 voor mij de beste ook omdat hij wat lichter is

Groeten

Joeri
                  Mvg Joeri, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, X-M5, X-T5, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3s, Insta360 X4 & Qoocam 3 Ultra, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                  www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Het beste aan dit topic vind ik de titel. Maakt het voor mij ook gemakkelijker om te reageren.
                    Ik vind geen van de drie geslaagd.
                    Foto 1 Het is alsof men hier een pak waspoeder in het water heeft laten vallen, Herinner in de jaren 60 EN 70 het schuim van de fosfaten die op de rivieren dreven.
                    Ook heb ik een probleem met de bewegingsonscherpte op de watervallen. Of een kortere sluiterstijd of een langere zodanig dat je iets meer beweging in het vallende water krijgt. Nu zit je voor mij op de grens dat het water onscherp over komt.

Foto 2EN3 Ik vind het effekt van het water geslaagd, dromerig een beetje kitcherig maar mooi. Het probleem voor mij is dat er een te groot contrast is tussen het dromerige van het water en de rest van de foto.
                    De rest had je voor mij wat softer mogen maken.

Maar zoals je zelf aangeeft "Omdat smaken verschillen..."
                    Robby
                    Minder tijd achter de computer
                    Is meer tijd achter de camera

Comment

ga voor het water van de eerste en de achtegrond van de laatste.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mooie demo, maar ik ga voor één!

Comment

voor mij de eerste en de derde
                          de eerste omdat ik het mij zo herinner van vroeger...(was jaren een vakantiebestemming)
                          kan zo het geluid en het spattende water "voelen"
                          de derde omdat hij mij laat wegdromen, en dat je hier een mooie hdr bewerking hebt neergezet die volgens mijn bescheiden mening doet wat ze moet doen: details weergeven die anders verloren zouden gaan...
                          bedankt voor de mooie foto's in ieder geval
                          groetjes aline
                          groetjes aline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            ga voor het water van de eerste en de achtegrond van de laatste.
                            grt,bouk.
                            De informatie om dat te doen, is al aanwezig in de eerste opname. Met tweemaal bleken en het instellen van de opties voor overvloeien, heb ik nagenoeg hetzelfde resultaat gekregen als in de derde opname van Festina Lente. De HDR van FestinaLente is voor wat betreft het contrastbereik, vrijwel geheel binnen de grenzen gebleven zoals die ook gelden voor normale fotografie. Ga je daar overheen dan krijg je van die 'onnatuurlijke' vlakke foto's.

Comment

Mooi als lesvoorbeeld maar geef mij maar één!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E.G. Bekijk bericht
                                Mooi als lesvoorbeeld maar geef mij maar één!
                                Je had al gereageerd hoor . En je hebt inderdaad gelijk, en ik wou 't dan ook meegeven aan de beginners hier, die zo toch een beetje zien wat de mogelijkheden zijn.
                                Vereisten zijn wel een camera waarmee je manueel een aantal instellingen kan veranderen (tenzij je de tweede foto bij 't halfduister gaat maken, dan kan het zijn, dat je ongeveer eenzelfde resultaat met een niet-instelbare camera kan bereiken), en natuurlijk een statief.

Hoe dan ook... mijn smaak heb ik nog niet gezegd, en ik ga dan resoluut voor DEZE VERSIE uit post #17, en dus voor de tweede foto.
                                Waarom ? De eerste en/of de verbeterde versie, vind ik een gewone registratie, en eigenlijk niet veel meer dan dan. Het is correct, en voor liefhebbers van "zien zoals het was", begrijp ik perfect hun standpunt. Het is een mooi plaatsje, en dat op zich vind ik, en da's persoonlijk, niet voldoende voor deze foto.
                                Ik kies dan ook voor de dynamiek die in de tweede versie zit. Het water vooraan, ook al ziet het eruit als een melk, gaat voor mij veel meer mee de compo bepalen dan in 1 en 3.
                                Tot slot... een laatste versie, waarbij de drie NEF's van de derde foto, samengevoegd werden met de NEF van de eerste foto, in photoshop, en daarna gebeurde er nog een nabewerking in photoshop. Dat geeft DIT als onrealistisch resultaat... melk en bubbels samen.

Verder wens ik iedereen die gereageerd heeft al te bedanken voor het kijken en het kiezen.

Mvg

Chris
                                Last edited by FestinaLente; 13 juli 2009, 13:13.

Comment

Working...
                                X