Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omdat smaken verschillen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Omdat smaken verschillen...

De voorbije week enkele foto's gemaakt in het Mullerthal (Luxemburg, klein Zwitserland), waaronder deze van de Schiessentumpel.
    Drie keer hetzelfde onderwerp, drie keer anders, omdat smaken verschillen...
    De instellingen staan erbij.
    De foto's zijn gemaakt met de D90 met de 18-200VR erop, op 18mm.
    De lens is niet volopen gebruikt om geen scherpteverlies te hebben.
    De eerste twee foto's hebben enkel een raw-bewerking van 30 seconden ondergaan.
    De laatste is een HDR met een tikkeltje tonemapping via Photomatix, van drie nog andere foto's, telkens met verschillende belichting, wel met langere sluitertijden op F16.

ISO 800 - F 5,6 - 1/160

ISO 100 - F16 - 0,8 sec

ISO 100 - F16 - drie lange sluitertijden

Re: Omdat smaken verschillen...

ik ga voor de derde, zelfs aangezien het weinige hdr effect. De donkere stenen links van het watervalletje komen véél mooier uit en het niet bevroren water zijn vele mooier dan op de eerste twee.
    Vaarwel K20d, welkom K-7. Nog altijd met wat glaswerk en de gebruikelijke toebehoren.

Comment

Mijn voorkeur gaat naar 3, hou van dat zachte water.
      Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

Comment

Met stip nummer 3

Greetz,

D.

Comment

3 is
          Panasonic dmc fz28

Comment

Chris wat je probeert te tonen is gelukt.Alle drie de opnames zijn zoals ze moeten zijn.De tweede vind ik de betere omdat je daar meer dynamiek in ziet.Deze gecombineerd met de HDR zou voortreffelijk zijn.Het is niet evident om van een waterval HDR te maken.Heb je een ND filter gebuikt?
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Geef mij maar nummer één, komt het meest overeen met wat we in de werkelijkheid zien.
              De belletjes op het water zijn mooi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Chris wat je probeert te tonen is gelukt.Alle drie de opnames zijn zoals ze moeten zijn.De tweede vind ik de betere omdat je daar meer dynamiek in ziet.Deze gecombineerd met de HDR zou voortreffelijk zijn.Het is niet evident om van een waterval HDR te maken.Heb je een ND filter gebuikt?
                Nee, gewoon drie raw's, normale, -1 stop en +1 stop belichting. Bij de raw-bewerking van de eerste twee ben ik nog niet half ver genoeg gegaan, maar zo leunen ze wel aan bij het beeld dat er was. Ik kan de tweede door aan de schuivertjes te trekken, heel erg laten gelijken op de derde, alleen heeft hij dan inderdaad meer dynamiek. Vandaag maar drie foto's, misschien zet ik hem er morgen wel bij .

Comment

1 en 3 hebben mijn voorkeur, vind de lange sluitertijd zeer mooi maar ook de korte is te smaken
                  mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

dit getuigd van fotografie op een hoog niveau daarom maak ik hier ook geen keuze drie maal formidabel goed

groeten

jagertje

Comment

Mooie voorbeelden, en voor mij ook 3.

Bedankt voor de demo.

Trouwens ik las dat HDR hier wel van toepassing zou kunnen zijn. Ik denk dat het bijna onmogelijk is en dat het water een blur wordt.

Bij mij lukt HDR enkel met statief en 100% stille beelden. Maar misschien leer ik hier wel iets...?

Vg Flash
                      Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Sluit mij aan bij Control-Z, de eerste is de meest realistische.

groeten,

beeldsta.
                        Go with the flow

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                          Mooie voorbeelden, en voor mij ook 3.

Bedankt voor de demo.

Trouwens ik las dat HDR hier wel van toepassing zou kunnen zijn. Ik denk dat het bijna onmogelijk is en dat het water een blur wordt.

Bij mij lukt HDR enkel met statief en 100% stille beelden. Maar misschien leer ik hier wel iets...?

Vg Flash
                          Natuurlijk zijn deze foto's vanaf statief genomen. De sluitertijden van de drie foto's zijn 0,5 - 1 - 2 seconden. Ik denk dat je een beetje geluk moet hebben, want de foto op 1 seconde heeft dus meer dynamiek dan deze op 2 seconden, waarbij de waterpartij overbelicht is. Qua verschil in beeld, zit er verder niet zo veel in. Ik heb er ook een gemaakt in photoshop, met de eerste foto, gecombineerd met de drie foto's van de laatste. Dan krijg je een combinatie melk en belletjes... Het was redelijk windstil op het moment van de opnames en ze zijn vlak na elkaar gemaakt en daar zit wel een beetje de geluksfactor voor de HDR.

Comment

de 3de.
                            1ste te hard, 2de te zacht, 3de perfect
                            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ik twijfel tussen de eerste en de tweede.
                              Had graag nog eentje gezien met 1/30sec.

mvg
                              Antoine

Comment

Working...
                              X