Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

enkele macro'tjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • enkele macro'tjes

    Na bijna een jaar in de bijna-onmogelijkheid om te fotograferen gezeten te hebben (gezondheidsproblemen en verhuisperikelen) eindelijk even de tijd gevonden om toch even dat toestel voor mijn ogen te zetten en mijn nieuwe statief (manfrotto) uit te proberen.
    Het viel me tegen na al die tijd. Moet duidelijk terug ervaring opdoen. Daarom zet ik ze in de beginnershoek, maar beoordeel ze maar alsof ze in SC zouden staan, dus zonder scrupules.
    Alle drie genomen met Canon 400D en sigma 105 mm met tussenringen tot 68 mm.

    foto 1


    foto 2


    foto 3


    Hopelijk komt de feeling vlug terug.

    Groeten,
    Geert

  • #2
    Re: enkele macro'tjes

    Zot kleurenpalet heb je daar

    de eerste vind ik niet zo goed, de mier is niet scherp genoeg en draait haar rug naar ons...

    tweede is leuk, mooi hoe het groen van de kever terugkomt in het hart van de bloem!

    de derde creeps me out, griezelig beest ziet er gigantisch uit ook... leeft dat hier? wel mooi scherp enzo een heel mooi met dat stukje blauwe achtergrond. alleen jammer dat z'n poten er niet helemaal op staan.
    Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

    Comment


    • #3
      Re: enkele macro'tjes

      Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
      Zot kleurenpalet heb je daar

      de eerste vind ik niet zo goed, de mier is niet scherp genoeg en draait haar rug naar ons...

      tweede is leuk, mooi hoe het groen van de kever terugkomt in het hart van de bloem!

      de derde creeps me out, griezelig beest ziet er gigantisch uit ook... leeft dat hier? wel mooi scherp enzo een heel mooi met dat stukje blauwe achtergrond. alleen jammer dat z'n poten er niet helemaal op staan.
      Dank voor je reactie,

      Heb inderdaad lang getwijfeld of ik die eerste zou posten gezien de niet goede scherpte, het is trouwens een nogal sterke uitsnede. Heb hem uiteindelijk wel gepost omdat ik de interactie tussen mier en bladluis wel leuk vond. Die mier was op weg om de bladluis te melken. De foto van het melken zelf heb ik weggegooid wegens bewogen.

      Wat die spin betreft; die zit wel degelijk in uwen hof hoor. Ik heb er nu trouwens enkele honderden zitten aangezien het nest dat ze zat te bewaken is uitgelopen. Er zitten nu honderden van die mini-griezels op mijnen hosta. Ik vind het trouwens een mooie spin.

      Groeten,
      Geert

      Comment


      • #4
        Re: enkele macro'tjes

        Mooi kleurenpallet in de drie foto's, en ik ga hierbij voor foto 2. Hij is niet druk, het onderwerp staat er goed op, scherpte op de juiste plaats.
        Muggenziftend...
        Eerste mis ik toch wat scherpte of is het sherptediepte. Slechts één van de kleine beestjes is scherp, en da's hier m.i. te weinig;
        Derde... ofwel nog dichterbij, ofwel verder weg. Nu is 't zo'n beetje vis nog vlees, tussen gaan voor de volledige spin of voor zijn kop.

        Comment


        • #5
          Re: enkele macro'tjes

          Hoi,

          3 leuke foto's, je zegt dat je er terug moet inkomen maar vind het toch goeie pogingen. Zijn der die constant bezig zijn en hier niet in slagen (kgooi naar niemand met stenen, tis wijze van zeggen)
          Foto 2 is voor mij beste, mooie scherpte, goeie kleuren.
          Voor rest moet ik me bij FestinaLente aansluiten.

          Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
          de derde creeps me out, griezelig beest ziet er gigantisch uit ook... leeft dat hier?
          Dat leeft hier heel zeker, is een strekspin, komt zelfs nog veel voor in de tuin (allé in de mijne toch)

          Grtz
          'Keep on Clicking'
          Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

          Comment


          • #6
            Re: enkele macro'tjes

            brrr... en hoe groot is die?
            Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

            Comment

            Working...
            X