Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Oei, zo weinig reacties... onderwerp te afgezaagd misschien?
Ik vind de laatste wel iets hebben... zo de industrie, de metalen hoogspanningspilaren die spelen met de natuur op de achtergrond.. jammer dat die bomen erop staan, en nog geen 3e pilaar... daar kan jij natuurlijk niets aan doen
Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210
als die deze kleurenpracht hebt , spring dan vlug eens in de wagen of op de fiets en rij naar een locatie waar je die storende hoogspanningstorens en vooral kabels niet hebt,
tenzij dat je onderwerp is.
En gebruik een statief of een vaste ondergrond en werk met een lage iso ( < iso 400) en meer scherpdiepte (> 5.6) en je krijgt prachtige foto's.
De wolken en het kleur zijn zeer mooi. Maar die hoogspanningkabels storen mij toch ook. Het is natuurlijk wel handig als je ze gewoon uit een kamertje binnen kunt nemen, maar zoals de persoon boven mij zegt, tis een kleine moeite om even naar buiten te gaan
Ik heb de foto's gemaakt toen ik eigenlijk onderweg was op de trap naar mijn bedje... vandaar dat ik geen goesting meer had om de auto of de fiets op te springen
Maar het had inderdaad wat iddylischer geweest als de elektriciteitstorens er niet op stonden, al is zo'n plaatsje hier in de buurt niet gemakkelijk te vinden. En eigenlijk vind ik het ook wel iets hebben zo, inderdaad weer het samenspel van natuur vs. menselijke interventie in het landschap. Daar hou ik zelf wel van. Maar niet iedereen is daar zot van natuurlijk Ik vind het ook wel leuk om op verschillende tijdstippen en met verschillende 'luchten' foto's te maken vanuit hetzelfde standpunt, namelijk mijn zolderraam. Dat levert op termijn nog wel een leuk reeksje op, denk ik.
Ik ga in het vervolg zeker rekening houden met de technische tips, hartelijk dank daarvoor! Ik had nu niet veel tijd om met de instellingen te gaan prullen, aangezien de mooie kleuren een tiental minuutjes later alweer verdwenen waren... da's het nadeel aan zonsondergangen fotograferen.
Ik heb jullie ondertussen wel al genoeg bestookt met foto's vanuit mijn zolderraam, dus ik zal voor de volgende wel eens een andere locatie opzoeken... alleen heb ik niet zo veel vrije tijd tijdens de week, dus ik kan maar hopen dat mooie zonsondergangen zich ook regelmatig voordoen tijdens het weekend hè
Comment