Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roze wolken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Roze wolken

Drie keer hetzelfde onderwerp... maar welke vinden jullie de beste? Gisterenavond omstreeks 22u genomen vanuit het zolderraam, alweer

Re: Roze wolken

Ik vind de eerste toch wel het best overkomend maar elk zijn eigen mening hé

Comment

Oei, zo weinig reacties... onderwerp te afgezaagd misschien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door evave Bekijk bericht
        Oei, zo weinig reacties... onderwerp te afgezaagd misschien?
        Ik vind de laatste wel iets hebben... zo de industrie, de metalen hoogspanningspilaren die spelen met de natuur op de achtergrond.. jammer dat die bomen erop staan, en nog geen 3e pilaar... daar kan jij natuurlijk niets aan doen
        Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

Comment

Ik vind de 2de de beste.
          Groetjes

CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

Comment

als die deze kleurenpracht hebt , spring dan vlug eens in de wagen of op de fiets en rij naar een locatie waar je die storende hoogspanningstorens en vooral kabels niet hebt,
            tenzij dat je onderwerp is.
            En gebruik een statief of een vaste ondergrond en werk met een lage iso ( < iso 400) en meer scherpdiepte (> 5.6) en je krijgt prachtige foto's.
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

De wolken en het kleur zijn zeer mooi. Maar die hoogspanningkabels storen mij toch ook. Het is natuurlijk wel handig als je ze gewoon uit een kamertje binnen kunt nemen, maar zoals de persoon boven mij zegt, tis een kleine moeite om even naar buiten te gaan
              Sony DSLR-A300 + 18-70mm

Comment

Mooie luchten allemaal, maar ik sluit me helemaal aan bij het commentaar van Devid.
                Mijn ebook: Ken Je Camera Van A-Z!
                Workshops Basiskennis, van Idee tot Foto en Adobe Lightroom
                Hier doe ik mijn ding: Mensen Leren Fotograferen

Comment

Ik heb de foto's gemaakt toen ik eigenlijk onderweg was op de trap naar mijn bedje... vandaar dat ik geen goesting meer had om de auto of de fiets op te springen
                  Maar het had inderdaad wat iddylischer geweest als de elektriciteitstorens er niet op stonden, al is zo'n plaatsje hier in de buurt niet gemakkelijk te vinden. En eigenlijk vind ik het ook wel iets hebben zo, inderdaad weer het samenspel van natuur vs. menselijke interventie in het landschap. Daar hou ik zelf wel van. Maar niet iedereen is daar zot van natuurlijk Ik vind het ook wel leuk om op verschillende tijdstippen en met verschillende 'luchten' foto's te maken vanuit hetzelfde standpunt, namelijk mijn zolderraam. Dat levert op termijn nog wel een leuk reeksje op, denk ik.

Ik ga in het vervolg zeker rekening houden met de technische tips, hartelijk dank daarvoor! Ik had nu niet veel tijd om met de instellingen te gaan prullen, aangezien de mooie kleuren een tiental minuutjes later alweer verdwenen waren... da's het nadeel aan zonsondergangen fotograferen.

Bedankt voor jullie commentaren!

Comment

Enige troost : de zon gaat iedere avond onder
                    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                      Enige troost : de zon gaat iedere avond onder
                      Klopt!
                      Maar niet altijd zo mooi hè
                      Last edited by evave; 10 juli 2009, 10:32.

Comment

voor mij is foto 2 de beste !
                        maar zoals hier al vaker vermeld valt er meer te halen uit zo'n mooie lucht . dus ik wacht op die foto's

Comment

Dan wacht ik op de volgende roze zonsondergang

Ik heb jullie ondertussen wel al genoeg bestookt met foto's vanuit mijn zolderraam, dus ik zal voor de volgende wel eens een andere locatie opzoeken... alleen heb ik niet zo veel vrije tijd tijdens de week, dus ik kan maar hopen dat mooie zonsondergangen zich ook regelmatig voordoen tijdens het weekend hè

Comment

Working...
                          X