Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Negratin meer - Andalusië

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Negratin meer - Andalusië

prachtig landschap, kon niet genoeg foto's maken, maar een beetje teleurgesteld over het resultaat ervan, vindt ze onnatuurlijk overkomen, wat doe ik fout, vindt het toch altijd wat moeilijk om op dat klein schermpje te oordelen wat ik moet verbeteren

sl.1/100 - f/10 - iso 100

sl. 1/100 - f/9 - iso 100

alle tips/commentaar zijn welkom, grts Ingrid
    groetjes Ingrid

Re: Negratin meer - Andalusië

ik vind bij de eerste anders helemaal niets mis hoor scherp, compo, kleuren heel mooi!

scherpte en kleuren bij de 2e ook goed maar compo minder interessant
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

NR 1 is prima!
      Landschappen zijn in zoverre moeilijk dat ze eigenlijk nooit dat gevoel weergeven dat je ervaart bij het zien ervan. Je ervaart iets groots en zit later opgescheept met een weinigzeggende snapshot. Blijven oefenen... en voor op reis een viewer of minilaptopje meenemen zodat je ze later beter kunt bekijken.
      Zelf vind ik mijn Lx3 het goed doen met de 24mm groothoeklens en het 16:9 formaat. Landschappen hebben vooral diepte nodig (diagonale lijnen) en 3D = iets op voorgrond een achtergrond en daar iets tussen. Dat zie je goed op de eerste foto die heel mooi gevuld is met het trapje en diagonale lijnen op de voorgrond met een stuk berg / de bergen in het middengedeelte en de wolkenpartij als achtergrond. Zo hoort het dus plus dat de kleuren mooi zijn!
      Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

Comment

beide bedankt voor de reactie en tips , de tweede had ik er maar bijgedaan voor het effect weer te geven, blijkbaar zelf een beetje te kritisch geweest, nu had ik laatst nog een brochure gelezen van deze plek en daar stond ook een foto bij en tot mijn verwondering gaf die ook hetzelfde effect weer, dit zal waarschijnlijk door de structuur van het gebergte komen, thanks, grts Ingrid
        groetjes Ingrid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
          beide bedankt voor de reactie en tips , de tweede had ik er maar bijgedaan voor het effect weer te geven, blijkbaar zelf een beetje te kritisch geweest, nu had ik laatst nog een brochure gelezen van deze plek en daar stond ook een foto bij en tot mijn verwondering gaf die ook hetzelfde effect weer, dit zal waarschijnlijk door de structuur van het gebergte komen, thanks, grts Ingrid
          Op vakantie zijn er altijd foto's die je wilt bewaren als herinnering ook al vallen ze niet onder de categorie topfoto's - foto 2 is er zo een...
          Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

Comment

De eerste is een goede, hoewel ik liever minder lucht en meer voorgrond had gezien.
            Dat stuk verharding linksonder geeft een spanning tegenover de natuurlijkheid van het landschap.
            de tweede is flauwer qua inhoud, daar zie je gewoon het landschap zonder die duidelijke menselijke aanwezigheid van bij de eerste.

Comment

Working...
            X