Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In de metro...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: In de metro...

    Chris, regelmatig zitten we in elkaars haar over allerlij onderwerpen met als resultaat dat ik hier al veel van geleerd heb, al was het maar omdat ik veel heb moeten googelen om te proberen mijn standpunten kracht bi j te zetten. Soms is een mens te lui om te studeren en dan heeft men soms een duwtje nodig. Daarvoor mijn oprechte dank.
    Dat je met frustratie zit kan ik goed begrijpen. Wat men soms als commentaar krijgt is dikwijls hillarisch.
    Wat betreft die zo genaamde pro's. Ik denk dat de echte pro's hier niet te vinden zijn op BD. Die hebben volgens mij wel wat anders te doen. Regelmatig krijg ik ook een PM waar nieuwkomers mij aanspreken als pro omdat ik regelmatig comments geef, terwijl ik maar evenzeer een beginner ben. Dus als de pro's hier op BD de mensen zijn die veel comments geven of veel foto's plaatsen!!!!!!!
    Ik denk dat het probleem ergens anders ligt. Ik ga nu weer tegen de verantwoordelijke van BD hun schenen schoppen maar het is iets dat ik al dikwijls heb vastgesteld.
    Ik weet niet of jij het u nog herrinderd maar als ik hier begonnen ben op 17 feb 2007
    dan speelde de moderators veel korter op de bal. Dan werden er geen woorden gebruikt als "Smoel, dikke nekken enz" Dit werd dadelijk afgestraft. Dan werdt je als beginner of gevorderde beschermd door de moderators als het te gortig werdt. Nu vraag ik mij soms af of er nog moderators uberhaupt zijn. Dit alles leidt naar ,dat je uw zelf moet verdedigen en dat kan dan met mijn temperament ver gaan. Dan vraag ik mij af wanneer gaat de moderator nu reageren. Ik ga mij nu nuanceren, ik wil niet alle modertoren over de zelfde kam scheren.
    Een beetje meer acties van de moderatoren zal volgens mij zeker helpen om het kaf van het koren te scheiden.

    On topic
    Alsof ze niet wisten dat ze gefotografeerd werden. Dit is een zalig panorama als je zit te wachten op en trein, tram bus.
    Voor mij een perfekt plaatje voor de reden van hierboven.
    Kan voor mij als reklame voor één of andere GSM operator gebruikt worden
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

    Comment


    • #47
      Re: In de metro...

      dan speelde de moderators veel korter op de bal.
      Dat gaat nu niet meer, omdat er veel meer gebruikers en postings zijn. Het is niet meer op te volgen zoals een paar jaar geleden.
      Soms is dat spijtig omdat er van tijd tot tijd forumverziekers (trollen) opduiken, die men dan hun gang laat gaan.
      In andere gevallen is dat goed. Bijvoorbeeld kan er nu inhoudelijke en gevoelsmatige comment worden gegeven (mijn dada) zonder dat men daarvoor op de vingers wordt getikt. Voorheen moest het allemaal super-technisch zijn, wat een vorm van artistieke armoede inhoudt.
      Kijk maar eens naar deze draad en mijn comment nummer 9, van 1oktober 2007
      En de reactie daarop. Gelukkig heeft men nu geen tijd meer voor dergelijke nonsens reacties.
      (Jammer dat de foto verdwenen is want het was een heel mooie niet-BD-achtige foto.)

      Comment


      • #48
        Re: In de metro...

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        Dat gaat nu niet meer, omdat er veel meer gebruikers en postings zijn. Het is niet meer op te volgen zoals een paar jaar geleden.
        Soms is dat spijtig omdat er van tijd tot tijd forumverziekers (trollen) opduiken, die men dan hun gang laat gaan.
        In andere gevallen is dat goed. Bijvoorbeeld kan er nu inhoudelijke en gevoelsmatige comment worden gegeven (mijn dada) zonder dat men daarvoor op de vingers wordt getikt. Voorheen moest het allemaal super-technisch zijn, wat een vorm van artistieke armoede inhoudt.
        Kijk maar eens naar deze draad en mijn comment nummer 9, van 1oktober 2007
        En de reactie daarop. Gelukkig heeft men nu geen tijd meer voor dergelijke nonsens reacties.
        (Jammer dat de foto verdwenen is want het was een heel mooie niet-BD-achtige foto.)
        Volledig mee akkoord er zou een gulden middenweg moeten gevonden worden.
        Maar als de moderatoren te weinig tijd hebben om alles te verwerken, dat men dan verschillende moderatoren neemt per forum anders zou het wel eens mogelijk zijn dat BD onder zijn eigen succes bedolven wordt.
        Robby
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

        Comment


        • #49
          Re: In de metro...

          Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
          Volledig mee akkoord er zou een gulden middenweg moeten gevonden worden.
          Maar als de moderatoren te weinig tijd hebben om alles te verwerken, dat men dan verschillende moderatoren neemt per forum anders zou het wel eens mogelijk zijn dat BD onder zijn eigen succes bedolven wordt.
          Robby
          mijn gedacht, TS post in een verkeerd subforum en krijgt nog antwoord van een MOD
          Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.
          mvg Wilfried

          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

          Comment


          • #50
            Re: In de metro...

            Volledig mee akkoord er zou een gulden middenweg moeten gevonden worden.
            Maar als de moderatoren te weinig tijd hebben om alles te verwerken, dat men dan verschillende moderatoren neemt per forum anders zou het wel eens mogelijk zijn dat BD onder zijn eigen succes bedolven wordt.
            Robby
            Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
            mijn gedacht, TS post in een verkeerd subforum en krijgt nog antwoord van een MOD
            http://forum.belgiumdigital.com/f66/...fo-269056.html
            als je bd een beetje volgt dan weet je dat die verdeling er is
            en als je de statistieken van Jos er eventjes bijhaald dan weet je ook hoe complex het is om met de beperkte groep van moderatoren alles te volgen.
            Daarnaast gaan wij ook niet bij het minste gaan ingrijpen ondanks de vele post en bd'ers die we constant opvolgen... Het gedrag op BD zal ook wel een weerspiegeling zijn van de maatschappij en die is ook niet perfect.
            Last edited by devid; 7 juli 2009, 17:01.
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

            IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

            Comment


            • #51
              Re: In de metro...

              Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht

              Daarnaast gaan wij ook niet bij het minste gaan ingrijpen ondanks de vele post en bd'ers die we constant opvolgen... Het gedrag op BD zal ook wel een weerspiegeling zijn van de maatschappij en die is ook niet perfect.
              als je antwoord op deze ben je als mod in de fout, dan is het nog moeilijk om dit in de hand te houden
              mvg Wilfried

              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

              Comment


              • #52
                Re: In de metro...

                Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                als je antwoord op deze ben je als mod in de fout, dan is het nog moeilijk om dit in de hand te houden
                Waarom moet je nou - voor de zoveelste keer - zo negatief reageren, eerder klaag je dat BD er op achteruit gaat in jouw ogen. Aan wie zou dat dan wel mogen liggen ?
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                Comment


                • #53
                  Re: In de metro...

                  Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                  als je bd een beetje volgt dan weet je dat die verdeling er is
                  en als je de statistieken van Jos er eventjes bijhaald dan weet je ook hoe complex het is om met de beperkte groep van moderatoren alles te volgen.
                  Daarnaast gaan wij ook niet bij het minste gaan ingrijpen ondanks de vele post en bd'ers die we constant opvolgen... Het gedrag op BD zal ook wel een weerspiegeling zijn van de maatschappij en die is ook niet perfect.
                  Ik weet dat er een verdeling is, maar je zegt zelf dat jullie werken met een beperkte groep. Denk er dan ook aan dat BD groeit en groeit en groeit en gro..... en dat alles dan ook moet meegroeien. Ik weet dat het enorm veel werk vraagt om een site zoals deze op een deftige manier draaiende te houden en wil dan ook geen proces houden over het beheer. Maar wat er nu mag gezegd worden en daar reken ik mezelf ook bij, tegenover enkele jaren terug dat is toch dag en nacht verschil. Dit is voor mij een spijtige vaststelling.
                  Robby
                  Minder tijd achter de computer
                  Is meer tijd achter de camera

                  Comment


                  • #54
                    Re: In de metro...

                    en om het even terug over de foto te hebben die Chris gepost heeft,een dijk van een plaat en al een even geweldige omzetting
                    wat de discussie betreft,daar laat ik mij niet over uit,want ik heb een vaag vermoeden dat men net een discussie wil uitlokken,het zal wel aan het weer liggen zekers

                    grtjs,

                    jeannot

                    Comment


                    • #55
                      Re: In de metro...

                      Ik heb alle reacties eens doorgelezen.
                      Ik kom tot de conclusie dat iedereen wel een beetje gelijk heeft en daardoor is het ook allemaal zo complex.
                      In de oude BD structuur fotodiscussie en fotodiscussie extra, werd niet zo de nadruk gelegd op beginners als nu het geval is.

                      Ik vertoefde graag in fotodiscussie, ook plaatste ik daar regelmatig zelf wat foto’s.
                      Met mijn foto’s probeerde ik vaak een kleine bijdrage te leveren aan een bepaald leerproces (ook voor mezelf) m.b.t. de fotografie.
                      Met de nieuwe forumstructuur is dit allemaal achterhaald.
                      Als ik nu hier een foto plaatst dan ontstaat er een discussie over het waarom en niet meer over de foto zelf.

                      BD is niet anders dan andere forums. De toeloop is ontzettend groot.
                      Zojuist, is er nog een zeer goed forum in NL ermee opgehouden.
                      Het werd de organisatoren/eigenaren allemaal teveel.
                      De echte oorzaak zat eigenlijk veel dieper. Zij haden een forum gemaakt voor de gevorderde fotograaf. Nu ondekte ze dat er na vijf jaren steeds meer onervaren/beginnende fotografen erbij kwamen en daardoor verlieten de goede fotografen het forum.

                      Ook BD heeft hiermee te maken.
                      De toeloop van de beginnende fotograaf is dermate hoger dan dat hier een gevorderde fotograaf zal komen posten.
                      Dit is gewoon een normaal verschijnsel.
                      Als je voor iedereen open wilt staan (alle soorten fotografen) dan moet je zorgen voor een goede mix.
                      Mijn persoonlijke mening hierover is nagnoegd bij iedereen bekend en ik zal dan ook niet nog eens dit hier uit de doeken doen.

                      M.b.t het HOF wil ik nog wel iets verduidelijken.
                      Ik heb meerde keren geschreven: Over het HOF niets dan LOF.
                      Dat wil niet zeggen dat ik zelf deze foto’s zou hebben uitgekozen.
                      Ook denk ik dat het meerendeel van onze forumleden deze foto’s niet hadden uitgekozen.
                      Toch denken velen dat een vermelding bij een foto “die komt in het HOF of een HOF foto” hiertoe wel een bijdrage kan leveren. Ik kan alleen maar zeggen vergeet dit, want dit heeft totaal geen invloed.

                      Een foto kan voor het HOF genomineerd worden door alle medewerkers van BD (RvB/moderatoren/medewerkers). Echter het is maar een heel klein select clubje dat hier de moeite voor neemt.
                      Uit deze nominatie wordt door 1 persoon de uiteindelijke HOF foto’s gekozen.
                      Uit bovenstaande blijkt al dat op deze wijze (klein select groepje) een bepaalde voorkeur voor fotografie de overhand heeft. Dit is niet negatief bedoeld want niets is menselijker dan dit.
                      Het resultaat van deze voorkeur zie je iedere week terug komen in het HOF.

                      Als laatste wil ik nog kwijt dat je met een beginnende fotograaf, altijd eerst over de technische kant van de fotografie (basiskennis fotografie) moet hebben.
                      Als de kennis van de basisfotografie niet voldoende aanwezig is zal betrokkene nooit tot een goede foto komen. Het vele fotoshoppen is vaak het verdoezelen van een slechte opname.

                      OT.
                      Chris,
                      Over de geplaatste foto, kan ik heel kort zijn.
                      Dit is straatfotografie op zijn best , alle elementen voor een goede foto zijn namelijk aanwezig.
                      Het is dan ook heel jammer dat de discussie bij deze foto een andere wending heeft gekregen dan dat deze foto eigenlijk verdiende.
                      mvg
                      Antoine
                      Last edited by antoine200; 8 juli 2009, 11:06.

                      Comment


                      • #56
                        Re: In de metro...

                        Heel mooie straatfotografie

                        enkel die comic sans.. brrr..

                        Comment


                        • #57
                          Re: In de metro...

                          Ik wens iedereen te danken voor zijn reactie. Ik ben blij dat er toch enkele mensen zijn die de foto "lezen" en dat de meesten hem kunnen appreciëren.
                          Wat het lettertype betreft... ik gebruik het al jaren, omdat ik het een duidelijk lettertype vind, dat toch net iets anders dan gewoon is.
                          Wat de overige commentaren betreft... iedereen heeft gelijk, zoals Antoine al aanhaalde, en zoals ik eerder al aangaf. Ik heb met mijn eerste "reactie" mijn eigen topic verbrod.
                          Voor hen die het voorzichtig hebben over een HOF-nominatie... sorry, maar men doet mij daar geen plezier mee. Ik heb er niet één foto in staan, en het hoeft voor mij ook niet. Zo'n goeie fotograaf ben ik nu ook weer niet... Trouwens, stel eens dat heel dit topic, dat mee aan de foto gehangen wordt, dan nog eens door al die HOF-kijkers gelezen wordt, da's allemaal overbodig.

                          Hoe dan ook, iedereen bedankt voor zijn bijdrage.

                          Mvg

                          Chris

                          Comment


                          • #58
                            Re: In de metro...

                            Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                            Ik wens iedereen te danken voor zijn reactie. Ik ben blij dat er toch enkele mensen zijn die de foto "lezen" en dat de meesten hem kunnen appreciëren.
                            Wat het lettertype betreft... ik gebruik het al jaren, omdat ik het een duidelijk lettertype vind, dat toch net iets anders dan gewoon is.
                            Wat de overige commentaren betreft... iedereen heeft gelijk, zoals Antoine al aanhaalde, en zoals ik eerder al aangaf. Ik heb met mijn eerste "reactie" mijn eigen topic verbrod.
                            Voor hen die het voorzichtig hebben over een HOF-nominatie... sorry, maar men doet mij daar geen plezier mee. Ik heb er niet één foto in staan, en het hoeft voor mij ook niet. Zo'n goeie fotograaf ben ik nu ook weer niet... Trouwens, stel eens dat heel dit topic, dat mee aan de foto gehangen wordt, dan nog eens door al die HOF-kijkers gelezen wordt, da's allemaal overbodig.

                            Hoe dan ook, iedereen bedankt voor zijn bijdrage.

                            Mvg

                            Chris
                            Gij zijt toch nen specialen zenne Festina ! Neeje, ge zijt nen raren
                            Greetz, KAriboe
                            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                            Comment


                            • #59
                              Re: In de metro...

                              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                              Wat het lettertype betreft... ik gebruik het al jaren, omdat ik het een duidelijk lettertype vind, dat toch net iets anders dan gewoon is.
                              Welja, een miljard mensen die iets moeten typen denken: "hmm, een lettertype... arial is zo saai. o dit is leuk, comic sans! lekker speels!" en zo belandt dit lettertype, bedoeld voor tekstballonnen en/of kinderen op communiekaartjes, uitnodigingen, amateuristische affiches, zelfs zakelijke nota's en verslagen. je ziet het overal, op de meest ongepaste plaatsen... ik vind het walgelijk

                              comic sans is intussen even 'gewoon' als arial of times new roman, maar helaas is het niet neutraal of universeel bruikbaar.

                              dat moest er even uit

                              zie ook hier
                              Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                              Comment


                              • #60
                                Re: In de metro...

                                Oorspronkelijk geplaatst door Greyhorse Bekijk bericht
                                Heel mooie straatfotografie

                                enkel die comic sans.. brrr..
                                FestinaLente;

                                Ik bewonder jouw beelden, heb respect voor - en leer veel uit jouw comments, maar helaas, wat die Comic Sans betreft, ... ze halen gewoon de kwaliteit van jouw werk naar beneden zonde toch?!
                                Een mooi beeld of schilderij kader je toch ook niet in een ordinaire goedkope lijst?

                                Greets

                                Lena
                                ---------------------------------------------------------------
                                Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
                                www.lenafotografie.be

                                Comment

                                Working...
                                X