Een test van mijn D40 's nachts terwijl ik beweeg met de lens (in en uitzoomen)
EXIF:
F/5,6
30 Sec sluitertijd
200 Iso
Heeft dit iets mistiek of is het gewoon gereed voor de vuilbak ?
Nikon D40 + 18-55mm Kit lens + 55-200mm Kit lens
Meestal ben ik heel open minded voor experimenten maar deze kan mij echt niet bekoren. Ik vermoed een paar wazige bomen te zien maar dit is voor mij persoonlijk een mislukking.
Ik praat niet zo graag in termen van gelukt of mislukt; dat hangt af van je bedoeling. Maar ik zou hier vooral van onthouden dat het niet zo 'n interessant beeld oplevert.
Den avondval (en een beetje erna) zijn vaak interessant om al wat mysterieuzere foto's te nemen (omwille van de ongewone lichtinval). Maar een statief is daar om te beginnen een belangrijk hulpmiddel bij.
Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.
Hallo mijn beste Vicberger,
Ik zou uw tweede optie durven aanraden.
U bent wel een vrolijk mens.
Rik
Dit is gewoon abstracte kunst, maar een beetje te donker.
Ik vind hem eigenlijk wel![]()
Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit
Als een fameuze kunstenaar deze foto maakt,zullen "kunstkenners" uren debatteren over de schoonheid van dit progressieve kunstwerk.
Het gaat er vaak niet om "wat" je maakt,maar hoe je het presenteert.
Sorry, maar zo kan je alles in fotodiscussie extra beginnen zetten.![]()
Groetjes DD
Fronstages
Ik vind het wel wat hebben.
In een fotoboek met meer van dit soort foto's komt het nog meer toch zijn recht.
Ik zou zeggen ga vooral zo door. Doe je eigen ding![]()
Zeer goede foto. Mooie fluweelachtige kleuren, goede compositie. Het geheel heeft iets heimelijks en toch warms, geruststellend. Ik zou zeggen, ga verder met dergelijke experimenten X-DraGoN. (Wazige bomen, statief, daar gaat het volgens mij niet om. Een herkenbaar onderwerp is hier volledig ondergeschikt aan de esthetiek en de sfeer).
Graag onderbouwd commentaar geven op de foto, dat is tenslotte verplicht in Fotodiscussie Extra.
Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.--------