Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zon in zee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zon in zee

    Vondt ik een prachtig beeld, heel moeilijk omdat de zon boven het objectief zit en ik de zon in de zee wou fotograferen, vindt het niet "de foto" maar vind hem mooi.
    Het moeilijke is het licht maar ik vind dat het strand er nog mooi uitkomt.


    [Je foto voldoet niet aan de forumregels. Max. 900 pixels aan de langste zijde.
    Je mag deze tekst vervangen door een aangepaste versie van je foto.]


    Nikon D-60 18-55VR -55-200VR - SB-800
    Last edited by lut; 1 juli 2009, 08:49.

  • #2
    Re: Zon in zee

    Dit soort foto's behoeft wel enige oefening - zelf houd ik niet zo van horizons omdat ze een foto altijd in 2 stukken snijden. Strandfoto's hebben wat mij betreft meestal een paar diagonale lijnen nodig om er wat leven in te brengen. De horizonlijn ligt hier te laag of te hoog - probeer hem op 1/3 te houden.
    Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

    Comment


    • #3
      Re: Zon in zee

      Compo beetje saai vind ik.
      Er ontbreekt een onderwerp.

      Mvg
      Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

      Comment


      • #4
        Re: Zon in zee

        vind het toch aardig geslaagd hoor, is niet makkelijk zo tegen de nog hoogstaande zon in.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Zon in zee

          Wat m.i. beter kan...

          Het is een foto, waarbij het totaalbeeld het onderwerp is. Dit hoeft helemaal niet saai te zijn, en is het ook niet, maar je kan er door compositie toch een betere foto van maken. De zon pal in het midden, werkt niet echt mee, en verder sluit ik me aan bij HapSnap. Gebruik de diagonaal, gebruik de sterke punten in de foto en gebruik een duidelijke vlakverdeling. Compositieregels zijn eigenlijk regels die ontstaan zijn, wanneer men er achter kwam, dat mensen op een bepaalde manier kijken. Als je daar een beetje aandacht aan besteedt, worden foto's gewoon aangenamer om naar te kijken. Je vind compositietips, bij "In Focus", in de zwarte balk hier bovenaan.

          Comment

          Working...
          X