Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kattenkwaad

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kattenkwaad

Even een update van de kittens. Ze groeien als kool en over 3 weken moet ik van 3 katjes afscheid gaan nemen
    Nu heb ik een vraag: deze foto's zijn aan het begin van de avond gemaakt in de tuin. Ik heb de ISO moeten opschroeven naar 400....wat behoorlijk korrelige plaatjes oplevert. Uploaden naar Flickr is ook een drama voor de kwaliteit.
    Bestaat er een manier om foto's te bewerken, dat de korreligheid verdwijnt maar ik niet nog meer scherpte hoef in te leveren?
    Adviezen en commentaar zeer welkom.
    Last edited by Monica; 26 juni 2009, 22:46.

Re: Kattenkwaad

Ik heb in een recente topic noise ninja geprobeerd (wat hier op BD regelmatig wordt aangehaald) en ik vond dat resultaat toch wel verbluffend eigenlijk. Je kunt het misschien ook eens uitproberen. Dan krijg je wel een watermerk/raster op je foto, maar het geeft je wel een idee natuurlijk.

Over je foto's:
    schattige katjes en ik kan me inbeelden dat je ze niet grag weggeeft. Hopelijk vinden jullie een warme thuis voor hen.

Ze missen volgens mij allebei scherpte mede door de ruis en misschien ook de upload. Al een andere upload geprobeerd?
    Al doende leert men...

Flickr

Comment

tip :
      http://www.neatimage.com/index.html

freeware (gratis):
      http://www.foto-freeware.de/heliconnoisefilter.php

Comment

Ik zie als enige oplossing* de ruis plaatselijk weg te werken, zoniet gaan je foto's nog minder scherp worden

* of een ander toestel kopen je verdient beter dan die 10D
        Canikon 40D - D200, D300

Comment

Ik vind de kittens in elk geval mega schattig!!!
          Mooi hoor!
          ---------------------------------------------------------------
          Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
          www.lenafotografie.be

Comment

Dank allemaal...er zitten zeer handige tips en links bij die ik ga uitproberen

De katjes zijn inderdaad om op te vreten...ik kan uren naar ze kijken en ze zijn zooooo aanhankelijk. Ze zijn opgegroeid in de huiskamer op een rustiger plekje, maar wel in de herrie van ons gezinnetje Dat merk je aan ze...kinderen, honden, stofzuiger...ze zijn nergens bang voor. Als ik uit bed kom word ik besprongen door 4 kittens en pa en ma....en mijn 3 dochtertjes Het is super om 1 keer een nestje te hebben.

@ Mexicano....Welke Canon zou jij mij aanraden dan? De 40D of 50D? Ik ben daar nog niet helemaal uit. Je laatste zinnetje was wel heel lief...bedankt

Comment

Je weet het, of je weet het niet, maar ik ben helemaal geen huisdierenfan... Die dieren zijn er nu éénmaal, en meestal zijn ze voor fotografen die ze hebben een dankbaar object om te fotograferen. Dit terzijde...

Ik vind dit drie poezelige foto's. Vertederende beelden, zoals je ze op een affiche zou kunnen zien staan. Het speelse en nieuwsgierige van de kat komt bijzonder goed aan bod.

Over ruisreductie... nog nooit gebruikt, behalve in raw. Dat werkt voor mij 't beste.

Comment

3 mooie foto´s

voorkeur voor nr3
                Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                  Je weet het, of je weet het niet, maar ik ben helemaal geen huisdierenfan... Die dieren zijn er nu éénmaal, en meestal zijn ze voor fotografen die ze hebben een dankbaar object om te fotograferen. Dit terzijde...

Ik vind dit drie poezelige foto's. Vertederende beelden, zoals je ze op een affiche zou kunnen zien staan. Het speelse en nieuwsgierige van de kat komt bijzonder goed aan bod.

Over ruisreductie... nog nooit gebruikt, behalve in raw. Dat werkt voor mij 't beste.
                  Ik krijg binnenkort CS4...jippie. Dan kan ik Raws gaan schieten en de foto's beter bewerken inderdaad Festina.
                  Bedankt voor de complimenten allemaal.

Comment

tweede is zeer geslaagd.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                      @ Mexicano....Welke Canon zou jij mij aanraden dan? De 40D of 50D? Ik ben daar nog niet helemaal uit. Je laatste zinnetje was wel heel lief...bedankt
                      40 D ? staat momenteel goed geprijsd
                      Canikon 40D - D200, D300

Comment

Monica,

Drie leuke opnames, misschien ietsje aan de donkere kant.

Ik denk dat er hier twee probleempjes zijn:

1 Ruis ( dat ligt dan aan de CCD od C-MOS sensor). Normaal zou een 400 ISO geen of heel weining ruis mogen produceren. Als dat toch het geval is , een andere camera kopen. Ik zou voor een Nikkon gaan D90 en als het kan D700. Heb zelf een D700 en ruis dat begint pas op 6400 Iso.

Je kan ruis wel wat wegwerken in RAW zoals men reeds zei. In CS-4 kan je ruis en scherpte verhouding zelf bepalen met verschillende opties. Maar niest gaat boven een goede begin foto.

2 Scherpte, ik mis hier op deze fotos scherpte. Het is waarschijnlijk een combinatie van bewegings onscherpte en diafragma. Ik meen te merken dat er een nogal grote DOF is , dus waarschijnlijk heeft U deze met een groot diafragma genomen (kleine f). Dat brengt ook onscherpte mee.

Toch wel leuke plaatjes hoor

Een gouden regel, fotobewerking is een hulp middel maar kan van een technische minder goede foto geen kwaliteit foto maken. Je maakt ook geen goud uit lood.

VG Flash
                        Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                          ...misschien ietsje aan de donkere kant.

2 Scherpte, ik mis hier op deze fotos scherpte. Het is waarschijnlijk een combinatie van bewegings onscherpte en diafragma. Ik meen te merken dat er een nogal grote DOF is , dus waarschijnlijk heeft U deze met een groot diafragma genomen (kleine f). Dat brengt ook onscherpte mee...
                          Da's nu net iets wat ik vind dat deze foto's een groot postkaartgehalte geeft... net niet zo gestoken scherp, maar geen storende onscherpte, en het ietwat donkere. Rechts belichten is de regel, maar soms kan er een tikkeltje van afwijken ook mooi zijn.

Comment

Dank voor de tips...Flash, idd....ik kon ook niet anders dan fotograferen met mijn diafragma wijd open, omdat ik te weinig licht had. Het liefst had ik f/11 of f/16 genomen, maar dan had ik mijn ISO naar 800 moeten verhogen...geloof me dat is niet meer om aan te zien.

Ik heb de foto's trouwens wat helderder gemaakt (wat naar rechts opgeschoven in histogram) maar op de een of andere manier bevalt deze "donkerte" mij wel. Het was het uur van de kleuren....en dan wil ik niet te veel aan het licht prutsen.

Festina begrijpt mijn bedoeling

Comment

Beste Monica,

Dat donkere was niet verkeerd bedoeld hoor, en inderdaad als postkaart of kalender foto zit dat wel goed. Als dat de bedoeling was , dan is het prima werk.
                              Anders ook hoor.

VG Flash

P.S en waarom geen Nikon ?
                              Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Working...
                              X