Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
hoi allemaal,wat is het nut van een hdr opname bij een gedeelte van een portret ,het haalt volgens mij niks uit ,of zie ik het nu verkeerd groetjes gijs
M'n toestel staat steeds op Witbalans Bracket sinds kort, de kleuren en de details in de iris gaan torenhoog naar boven in het geval van deze foto...
Ik zal dadelijk de niet verwerkte erbij ploffen, zo zie je het verschil
hoi allemaal,wat is het nut van een hdr opname bij een gedeelte van een portret ,het haalt volgens mij niks uit ,of zie ik het nu verkeerd groetjes gijs
M'n toestel staat steeds op Witbalans Bracket sinds kort
Witbalans bracketing heeft niets te maken met HDR, hiermee varieer je enkel je witbalans (kleurtemperatuur) maar met dezelfde belichting.
Bijvoorbeeld 3 fotos aan 1/100s - F8, maar afwisselend met witbalans op 5000 / 5500 / 6000 Kelvin.
Voor HDR moet je Exposure bracketing gebruiken, dus bijvoorbeeld 3 fotos met diafragma F8 maar sluitersnelheid 1/50s - 1/100s - 1/200s
M'n toestel staat steeds op Witbalans Bracket sinds kort, de kleuren en de details in de iris gaan torenhoog naar boven in het geval van deze foto...
Ik zal dadelijk de niet verwerkte erbij ploffen, zo zie je het verschil
Ik zie het verschil eigenlijk niet
't enige verschil is dat in je onbewerkte nog wat meer detail zit dan in de zogenaamde HDR waar alles te donker is geworden.
In de originele is de Witbalans ook niet echt juist, is een beetje aan de groen/blauwe kant. Maar in de HDR is het verre van beter hoor, veel te donker en te rood.
HDR zou ik trouwens ook niet echt toepassen bij portretten, probeer eens een auto of zo
Witbalans bracketing heeft niets te maken met HDR, hiermee varieer je enkel je witbalans (kleurtemperatuur) maar met dezelfde belichting.
Bijvoorbeeld 3 fotos aan 1/100s - F8, maar afwisselend met witbalans op 5000 / 5500 / 6000 Kelvin.
Voor HDR moet je Exposure bracketing gebruiken, dus bijvoorbeeld 3 fotos met diafragma F8 maar sluitersnelheid 1/50s - 1/100s - 1/200s
Ik zie het verschil eigenlijk niet
't enige verschil is dat in je onbewerkte nog wat meer detail zit dan in de zogenaamde HDR waar alles te donker is geworden.
In de originele is de Witbalans ook niet echt juist, is een beetje aan de groen/blauwe kant. Maar in de HDR is het verre van beter hoor, veel te donker en te rood.
HDR zou ik trouwens ook niet echt toepassen bij portretten, probeer eens een auto of zo
Zwam eens niet zoveel over andermans foto's, en toon er eens een.
Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol ☻
Zwam eens niet zoveel over andermans foto's, en toon er eens een.
Lap, nog iemand met mod-ambities die niets over de foto te zeggen heeft...
On topic : de originele lijkt veel beter. Er zit nog licht in en ik zie daar toch ook detail in de iris.
Over het geheel van de foto... 't Is al eens leuk een uitsnede, maar let ook op de achtergrond.
Die groene stang of halm of tak die er achter zit, zou er beter niet zitten.
Comment