Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tennis: graag tips

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tennis: graag tips

hallo

ik zou me graag wat verdiepen in de tennissportfotografie...
    ben nog eens gaan proberen, maar het vervelende is altijd die achtergrond: groene draad, buizen, reclamebordjes, enz...

wie neemt regelmatig tennisfoto's en kan mij wat tips geven?
    welke zijn de beste posities, instellingen, enz...?

een paar voorbeeldjes:

Re: tennis: graag tips

Ik wil je toch meegeven, dat deze foto's voor mij wel geslaagd zijn, als het op tennis op aan komt. De bal telkens mee in beeld, en da's al niet makkelijk. Ik probeer het af en toe ook al eens en weet hoe moeilijk het is om er leuke beelden aan over te houden.
    Het spel volgen en de ogen van de speler volgen, is wat ik doe. Ik probeer een centrale positie te nemen, aan de draad, ongeveer in de helft van het veld.
    Ik zie dat je een 300mm op F4 en F5,6 gebruikt, wat op zich juist lijkt. Wat de achtergrond betreft... weinig aan te verhelpen. Ik vind dat je er al prima in slaagt.
    Let wel ook op het licht... bij fel zonlicht. Deze foto's net ietsjes donkerder, komen er m.i. veel beter uit.

Comment

Ik vind ze toch ook aardig geslaagd, bij die derde is het natuurlijk wel jammer dat die band van het net daar zit, anders was het wel een top-beeld geweest zo net tijdens de inspanning van de slag. Verder natuurlijk proberen de achtergrond rustig te houden met een lage f-waarde. En veel plaatjes schieten en regelmatig veranderen van standpunt. Experimenteren.

Groeten
      Flickr

Comment

ik maar denken, waar is dat onderbeen nou gebleven ? maar ik zien hem al!

Comment

Working...
        X